برنامه ریزی برای خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی و یا هر فصل دیگری نیازمند بودجه بندی درست و دقیق است. شما باید بدانید که کدام لباس‌ها را می‌توان با قیمت کمتر و کیفیت متوسط تهیه کرد و کدام لباس‌ها یا اکسسوری‌ها باید با کیفیت بالاتر و دوام بیشتر و طبعا هزینه گران‌تر تهیه شوند. این برنامه ریزی بخشی از بودجه بندی پوشاک شما است که کمک می‌کند هزینه‌های خرید شما کمتر شوند و درست و عاقلانه به مصرف برسند. اما برای خرید کدام لباس‌های پاییزی و زمستانی می‌توان صرفه جویی کرد و برای کدام موارد لازم است که ولخرجی کنیم؟ در این مقاله از مجله قرمز ۱۲ مورد از موارد خرید در این فصل را معرفی می‌کنیم و به شما می‌گوییم که بودجه بندی خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی خود را چطور انجام دهید تا در هزینه‌ها صرفه جویی شود.

ولخرجی: بوت بلند

خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی

بوت بلند زمستانی جزو کفش‌های شیک و سطح بالایی است که کاربرد زیادی میان خانم‌های شیک‌پوش دارد. این بوت‌ها هرچند فقط در پاییز و زمستان استفاده می‌شوند اما هرگز از مد نمی‌افتند و فقط برای یک سال نیستند و شما می‌توانید سال‌ها (در صورت عدم تغییر سایزتان) از آن استفاده کنید. اگر بخواهید یک جفت از این بوت‌ها را به عنوان بخشی از خرید لباس‌های پاییزی برای خود انتخاب کنید لازم است که بیش از یک کفش معمولی برای آن هزینه کنید.

صرفه جویی: دمپایی گرم زمستانی

خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی

اگر اهل پوشیدن دمپایی راحتی در منزل در فصل زمستان هستید یا می‌توانید آن‌ها را برای بیرون از منزل هم بپوشید باید بدانید که این دمپایی‌ها را معمولا نمی‌توان بیش از یک یا دو فصل پوشید و اگر مکرر استفاده شوند خیلی زود خراب می‌شوند بنابراین ارزش سرمایه گذاری ندارند و اگر قصد خرید این دمپایی‌ها را از جنس پارچه‌ای یا مخملی و … دارید بهتر است در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و از انواع ارزان آن تهیه کنید.

ولخرجی: بلوز پشم کشمیر

خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی

کشمیر یکی از انواع پشم است که از پشم نوعی بز ساکن در آسیای میانه به دست می‌آید این پشم کیفیت و دوام بسیار خوبی دارد که البته قیمت آن را نیز بالا برده است. اگر قصد تهیه یک بلوز کلاسیک پشمی برای استفاده مکرر در پاییز و زمستان دارید بهتر است در کیسه را شل کنید و یک بلوز از جنس پشم کشمیر و با مدلی ساده که هرکز از مد نمی‌افتد برای خودتان بخرید. چنین بلوزی ارزش سرمایه گذاری دارد و در صورت نگهداری درست سال‌ها می‌توانید آن را بپوشید.

صرفه جویی: ژاکت بافتنی مدل جدید

خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی

ترندها سریع‌تر از هر پدیده دیگری در جهان تغییر می‌کنند بنابراین نباید پول زیادی را برای خرید لباس‌های مدل جدید اختصاص دهید چون چند فصل بعد دیگر قابل استفاده نخواهند بود. بلوزها و ژاکت‌های مدل جدید هم از این قاعده مستثنی نیستند و اگر مدلی از این ژاکت‌ها را پسندیده‌اید لازم است که در هزینه کردن خست به خرج دهید و پول زیادی را برای خرید آن‌ها صرف نکنید.

ولخرجی: شلوار جین

خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی

شلوار جین یکی از بخش‌های ضروری کمد لباس‌های همه ما است و هر کسی در هر موقعیتی به این شلوارها نیاز دارد. وقتی در خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی خود یک شلوار جین عالی با کیفیت مناسب و اندازه خودتان را پیدا کردید وقت ولخرجی کردن فرا رسیده است. چنین شلواری می‌تواند سال‌ها و در موقعیت‌های بسیاری برای شما کار کند و قطعا ارزش سرمایه گذاری کردن را دارد چون در درازمدت سود خود را برای شما خواهد داشت.

صرفه جویی: شلوار پارچه‌ای رسمی

خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی

شلوارهای پارچه‌ای تنوع مدل بالایی دارند و اگر بخواهید از این شلوارها به خصوص در فصل پاییز و زمستان استفاده کنید گزینه‌های زیادی  پیش روی شما است. اندازه بودن و هماهنگ بودن این شلوارها راحت‌تر از شلوارهای جین است و حتی ممکن است شلوار قدیمی مادر شما هم با کمی تغییر برای شما قابل پوشیدن باشد پس اگر به دنبال خرید یک شلوار پارچه‌ای رسمی برای محیط کار یا موقعیت دیگری هستید لازم نیست برای آن ولخرجی کنید.

ولخرجی در خرید لباس‌های پاییزی: پالتو

خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی

پالتو یکی از ضروری‌ترین و پرکابردترین لباس‌های زمستانی برای خانم‌ها است که هم شما را از سرما حفظ می‌کند و هم در شیکپوشی و استایل شما نقش مهمی دارد. پالتویی که مدل کلاسیک، جنس مرغوب و دوخت عالی داشته باشد می‌تواند حتی یک دهه هم برای شما قابل استفاده باشد پس اگر قصد صرفه جویی در هزینه پوشاک خود را دارید بهتر است حسابی تحقیق کنید و پالتویی کلاسیک و عالی با عمر طولانی برای خودتان پیدا کنید.

صرفه جویی: ژاکت کتان

خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی

کت کتان کوتاهی که معمولا در پاییز و زمستان روی مانتو می‌پوشید تنوع مدل بالایی دارد، چیزی که امسال مد می‌شود سال بعد از مد افتاده است مثلا امسال مدل‌های ارتشی روی بورس هستند و سال بعد مدل‌های ساده و پیلی‌دار مد می‌شوند. حال اگر بخواهید پول زیادی برای خرید این کت‌ها به عنوان خرید لباس‌های پاییزی خود صرف کنید در واقع پول خود را دور ریخته‌اید چون پس از یک فصل باید آن را کنار بگذارید.

ولخرجی: کیف دستی چرم

خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی

کیف دستی چرم ساده چیزی است که همیشه به آن نیاز دارید، چه برای گردش روزانه، چه محیط کار و چه موقعیت‌های دیگر. چنین کیفی چندین بار در هفته استفاده می‌شود و وسایل زیادی داخل آن قرار می‌گیرد بنابراین باید دوام بیشتری داشته باشد تا چند سال بتوانید از آن استفاده کنید. کیف‌های ددستی از جنس چرم مرغوب اگر درست نگهداری شوند تا چند دهه هم می‌توانند سالم و قابل استفاده باقی بمانند بنابراین ارزش سرمایه‌گذاری را دارند.

صرفه جویی: کیف کوچک

خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی

کیف‌های دوشی کوچک جزو ترندهای غالب فصل‌های اخیر هستند که زیبا و دوست داشتنی هستند اما اندازه کوچک این کیف‌ها جنبه کاربردی آن‌ها را کمرنگ کرده است و همیشه نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. همچنین این ترند هم ممکن است چند فصل دیگر فراموش شود بنابراین عاقلانه نیست پول زیادی را برای خرید این کیف‌ها هزینه کنید و بهتر است سراغ مدل‌های نسبتا ارزان بروید و با این کیف‌ها به استایل پاییزی و زمستانی خود تنوع ببخشید.

ولخرجی: گردنبند ظریف

خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی

گردنبند ظریف و شیک از جنس فلزات گران قیمت همان چیزی است که برای ارتقاء استایل پاییزی خود نیاز دارید بنابراین خست به خرج ندهید و یک عدد گردنبند ظریف نگین دار از جنس طلا تهیه کنید تا به بخش ثابت استایل شما تبدیل شود و جای خود را برای همیشه در جعبه جواهرات پاییزی شما حفظ کند. این خرید در واقع نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده هم هست که هرگز از آن پشیمان نخواهید شد.

صرفه جویی: گوشواره بدلی

خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی

داشتن چندین مدل گوشواره بدلی زیبا و متنوع کمک می‌کند که بتوانید برای هر استایل و لباسی یک گوشواره مناسب داشته باشید. مدل گوشواره بدلی فصل به فصل تغییر می‌کند و اگر بخواهید هزینه زیادی برای این مدل‌های جدید بپردازید پول زیادی را هدر داده‌اید. پس لازم است در کنار مدل کلاسیک گوشواره که به صورت روزمره همیشه استفاده می‌کنید تعدادی هم گوشواره بدلی مدل جدید با قیمت کم تهیه کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)