خرید لوازم آرایشی به خودی خود کار دشواری است و نیاز به دقت و تحقیق زیادی دارد اما در این میان خرید فونداسیون نسبت به بقیه لوازم آرایشی دشوارتر و پیچیده‌تر است. رنگ و بافت فونداسیون نقش مهمی در چگونه به نظر رسیدن آرایش شما ایفا می‌کند و اگر از نوع مناسبی انتخاب نشود علاوه بر خراب کردن آرایش می‌تواند باعث آسیب‌های پوستی هم بشود. علاوه بر این موارد، موارد دیگری هم هست که باید در انتخاب و خرید فونداسیون مد نظر داشته باشید که در این مقاله به همه آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه نیز با مجموعه جدید رژ لب برند تام فورد و ویژگی‌های خاص آن آشنا خواهید شد.  

خرید فونداسیون بر اساس نوع پوست شما

اگر پوست شما مستعد آکنه است انواع بدون چربی را انتخاب کنید: فونداسیون‌های غلیظ و چرب که حاوی مرطوب کننده هستند نه تنها ممکن است باعث بسته شدن روزنه‌های پوست چرب و مستعد آکنه شوند بلکه ظاهر آرایش را نیز بیش از حد چرب و روغنی نشان می‌دهند و بهتر است از انواع مات و نیمه مات فاقد چربی استفاده کنید.

فونداسیونی نخرید که باعث تحریک پوست حساس شما شود: اگر نسبت به شوینده‌ها یا مواد خاصی حساسیت دارید دقت کنید که این مواد در ترکیب فونداسیون شما وجود نداشته باشد. انواع هایپوآلرژنیک کرم پودر بهترین انتخاب برای پوست‌های حساس است.

با خرید فونداسیون مناسب نشانه‌های پیری را کاهش دهید: اگر سن شما بالا است و چروک‌های سطحی در پوستتان پدیدار شده‌اند نباید از فونداسیون‌های پودری یا مات استفاده کنید چون باعث عمیق‌تر دیده شدن چروک‌ها می‌شوند. فونداسیون‌های سبک و مایع با پوشش متوسط و فونداسیون‌های حاوی سیلیکون انتخاب مناسبی برای این افراد هستند.

فونداسیون حاوی ضدآفتاب استفاده کنید: اگر فونداسیون شما درجه حفاظت بالای ۱۵ در مقابل آفتاب داشته باشد دیگر نیازی نیست که از ضدآفتاب هم استفاده کنید و وقت شما کمتر تلف شده و پوست شما سبک‌تر خواهد شد.

اگر پوست شما خشک است فونداسیون حاوی مرطوب کننده به کار ببرید: اگر پوست شما خشک است انواع مایع فونداسیون با پایه معدنی بهترین انتخاب برای شما هستند و بهتر است سراغ کرم‌پودرهای غلیظ و پودری نروید چون صورت شما را خشک و مات و پوسته پوسته نشان خواهند داد.

اگر پوست شما معمولی است فونداسیون سبک به کار ببرید: اگر پوست شما نرمال است، خشک نیست و چربی زیادی ترشح نمی‌کند، حساس نیست و دچار آکنه هم نیستید و مشکل خاصی با پوست خود ندارید بهتر است از کرم پودری استفاده کنید که پوشش کمی دارد و سبک است. مرطوب کننده‌های رنگی یا کرم ب‌ب بهترین انتخاب برای پوست نرمال است.

خرید فونداسیون مناسب برای آرایش

در نظر گرفتن تنالیته و ته رنگ پوست

تیرگی و ته رنگ پوست خود را در نظر بگیرید: پوست‌ها از نظر ته رنگ به سه دسته کلی سرد، گرم و خنثی تقسیم می‌شوند. پوست سرد پوستی است که مایل به صورتی و آبی و زیتونی است، پوست گرم پوستی است که مایل به زرد یا گلی یا طلایی است. پوست خنثی نیز ترکیبی از همه این حالت‌ها را دارد و سرد یا گرم نیست. در کنار این، پوست می‌تواند روشن، متوسط و یا تیره باشد که در انتخاب و خرید فونداسیون باید این ویژگی‌ها را مد نظر قرار دهید و کرم پودری بخرید که طیف مشابه پوست شما را داشته باشد.

رنگ موهای خود را هم مد نظر داشته باشید: شما باید رنگ فونداسیون را با همه ویژگی‌های ظاهری خود هماهنگ کنید، رنگ مو هم یکی از این ویژگی‌ها است و به خصوص زمانی که رنگ موهای خود را تغییر داده‌اید باید رنگ فونداسیون را هم تغییر دهید. برای موهای روشن و بلوند کرم پودر با ته رنگ گرم شما را از رنگ پریدگی نجات می‌دهد. برای پوست‌های تیره هم فونداسیون سرد توصیه می‌شود. موقرمزها هم باید از فونداسیونی که رنگ صورتی و گلی دارد اجتناب کنند.

خرید فونداسیون مناسب برای آرایش

تست کردن هنگام خرید فونداسیون

قبل از خرید فونداسیون چند نمونه را تست کنید: رنگ فونداسیون در بطری آن بسیار متفاوت‌تر از رنگ آن روی پوست است و لازم است که قبل از خرید آن را روی پوست تست کنید و از رنگ ظاهر آن قضاوت نکنید. فروشگاه‌های معتبر علاوه بر داشتن تنوع بالای برند و محصولات آرایشی، تسترهای مخصوص این کار را نیز دارند.

با آرایشگر خود مشورت کنید: اگر تخصص زیادی در لوازم آرایشی ندارید با آرایشگر خود مشورت کنید تا او به شما بگوید چه نوع کرم پودری و با جه رنگ و طیفی از چه برندی برای شما مناسب است.

فونداسیون را روی محل مناسبی در صورت تست کنید: بهترین نقطه برای تست کردن کرم پودر کناره استخوان فک است چون در این محل به خوبی می‌توانید تفاوت رنگ آن با رنگ پوست گردن و صورت را تشخیص دهید.

چند رنگ را همزمان تست کنید: برای اطمینان از هماهنگی رنگ و پیدا کردن بهترین رنگ توصیه می‌شود چند طیف فونداسیون را همزمان روی کناره فک امتحان کنید و تفاوت‌های آن‌ها را با رنگ پوست خود مشاهده کنید.

زیر نور طبیعی تست کنید: نورهای مصنوعی فروشگاه‌ها معمولا فریب دهنده هستند و بهتر است پس از تست کردن روی صورت، آن را زیر نور طبیعی مشاهده کنید.

ظاهری را که می‌خواهید داشته باشید

تصور درستی از چیزی که می‌خواهید داشته باشید: آیا دوست دارید پوستتان به طور طبیعی بدرخشد یا پوشش کامل داشته باشد  و یکدست به نظر برسد؟ با در نظر گرفتن این شرایط بهترین کرم پودر را انتخاب کنید.

محیط و شرایط را هم مد نظر داشته باشید: آیا برای رفتن به باشگاه آماده می‌شوید یا عروسی یا محل کار؟ حتما می‌دانید که برای هرکدام از این شرایط پوست شما باید چگونه به نظر برسد که بر این اساس می‌توانید کرم پودر مناسب خود را بخرید.

یک فونداسیون را در طول سال استفاده نکنید: فونداسیونی که در فصل‌های سرد استفاده می‌شود باید یک یا دو درجه روشن‌تر از فونداسیونی باشد که در فصل‌های بهار و تابستان به کار می‌رود.

برای نتیجه بهتر چند فونداسیون را با هم مخلوط کنید: اگر در پیدا کردن رنگ مناسب فونداسیون دچار مشکل هستید چند رنگ مختلف را با هم مخلوط کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

فونداسیون غلیظ را با مرطوب کننده رقیق کنید: اگر به فونداسیون رقیق و مایع نیاز دارید کافی است کمی از فونداسیون پودری یا فشرده را با کرم مرطوب کننده روزمره خود مخلوط کرده و استفاده کنید.

فونداسیونی مناسب سن خود انتخاب کنید: برای نوجوانان و اوایل دهه بیست کرم پودر برپایه آب و مواد معدنی و یا پنکیک‌ها بهترین انتخاب هستند. برای دهه سی و چهل بهتر است از فونداسیون‌های مغذی کرمی و حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. در سنین بالاتر استفاده از فونداسیون‌های سبک و حاوی سیلیکون و مرطوب کننده بهترین گزینه است.

مجموعه جدید رژ لب برند تام فورد

خرید فونداسیون مناسب برای آرایش

این روزها نام گذاری محصولات مختلف نسبت به گذشته دچار تغییر شده است. تا مدتی قبل هر محصولی را با کد و شماره خاصی می‌شناختیم اما این روزها صنایع و برندها با ما صمیمی‌تر شده‌اند و از نام‌های زیباتر و ملموس‌تر برای نامگذاری محصولات خود استفاده می‌کنند. مثلا قبل از این انواع مختلف و درجات رنگ کرم پودر و رژ لب هر برند با شماره خاصی شناخته می‌شد اما اکنون برندها از نام‌‌های خاص برای نامگذاری درجات رنگی لوازم آرایشی خود استفاده می‌کنند. برند تام فورد نیز از قافله عقب نمانده است و سری جدیدی از رژ لب را وارد بازار کرده است که مجموعه‌ای از نام‌های دخترانه و پسرانه را در خود دارند.

خرید فونداسیون مناسب برای آرایش

این مجموعه شامل ۵۰ نام دختر و ۵۰ نام پسر است که شامل رژهای متالیک، مات، کرمی و … در طیف‌های رنگی مختلف است. همان طور که از برند لوکس تام فورد انتظار می‌رود این رژها کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی دارند و قیمت هر عدد از آن‌ها ۳۶ دلار است که به صورت مجموعه‌های ۵۰ تایی و صدتایی با قیمت کمتر هم به فروش می‌رود. این رژها نام‌های زیبایی دارن مثل نائومی، کارین یا اسکارلت و حتی نام‌های پسرانه مثل جیک، اریک و اوستین.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)