خرید کت و شلوار کار ساده‌ای نیست و پیدا کردن یک دست کت و شلوار که کاملا اندازه باشد بسیار مشکل است. حال فرض کنید قصد خرید آنلاین کت و شلوار را دارید، بدون امکان پرو کردن و امتحان کردن آن چطور می‌توانید یک کت و شلوار اندازه بخرید؟ شاید این محدودیت شما را از خرید آنلاین کت و شلوار منصرف کند خرید سنتی را ترجیح دهید. اما باید بگوییم با در نظر گرفتن چند نکته می‌توانید از اینترنت کت و شلوار بخرید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز نکاتی را که برای خرید آنلاین کت و شلوار باید رعایت کنید بررسی خواهیم نمود.

خرید آنلاین کت و شلوار

خرید انلاین کت و شلوار کار ساده‌ای نیست، ممکن است طول آستین کت کوتاه باشد، کت در میانه بدن تنگ باشد و یا سرشانه‌های آن بزرگ باشد و به طور کلی اندازه بدن شما نباشد. هیچ کس دوست ندارد این اتفاق بیفتد مخصوصا با قیمت بالایی که برای کت و شلوار پرداخته‌اید به اضافه هزینه پست و ارسال آن. اما از طرف دیگر خرید آنلاین مزایایی هم دارد و باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود. اگر سایز خود را به طور دقیق بدانید هیچ دلیلی برای ترس از خرید آنلاین لباس وجود ندارد اما برای انتخاب و خرید نیاز به دقت کافی دارید. اگر قصد دارید از اینترنت برای خود کت و شلوار بخرید باید پیش از کلیک کردن روی دکمه خرید نکاتی را مد نظر قرار دهید حتی اگر چیزی که می‌خواهید بخرید قیمت بالایی هم نداشته باشد چون در هر صورت هزینه‌ای برای آن پرداخت شده و اگر خرید شما موفق نباشد درواقع آن پول را دورریخته‌اید.

خرید آنلاین کت و شلوار برای آقایان، خاکستری تیره

اندازه‌ها

اولین نکته در خرید کت و شلوار به صورت آنلاین دانستن اندازه‌ها است. همان‌طور که در مقالات قبلی درباره اندازه‌های لازم در خرید کت و شلوار گفتیم، ضروری است اندازه‌های بدن خود را بگیرید و آن‌ها را یادداشت کنید سپس سایز خود را پیدا کرده  و اقدام به خرید کنید. اصطلاحی وجود دارد که می‌گوید کت و شلوار باید مانند دستکش اندازه باشد یعنی هیچ قسمتی از آن نباید گشاد یا تنگ باشد که این امر تنها با اندازه‌گیری درست امکان پذیر است. با مطالعه مقاله فوق می‌توانید اندازه‌ها خود را خودتان بگیرید.

نوع اندام

آیا شما فرد لاغراندامی هستید یا اندام معمولی دارید؟ آیا  تفاوت این دو را می‌دانید؟ به طور کلی الگوها و اندازه‌ها در کت و شلوار مردانه استاندارد است اما برای سه نوع اندام لاغر، متوسط و چاق برش‌ها و الگوهای متفاوتی وجود دارد که در نحوه قرار گرفتن لباس روی بدن نقش مهمی بازی می‌کند. اما اگر در مورد نوع اندام خود مطمئن نیستید و یا دوخت مناسب اندام خود را در سایت‌ها پیدا نمی‌کنید توصیه می‌شود از انواع ارزان‌تر کت و شلوار که کمی برای شما بزرگ باشد سفارش دهید سپس آن را به خیاط بسپارید تا به تن شما اندازه کند و با هزینه کم یک کت شیک و اندازه داشته باشید.

خرید آنلاین کت و شلوار برای آقایان، رنگ مشکی

بررسی نظرات کاربران و امکان بازگشت کالا

همان طور که در مقاله قبلی درباره نحوه خرید آنلاین لباس گفتیم توصیه می‌شود از فروشگاه‌هایی خرید کنید که امکان بازگشت کالا را داشته باشند و بدون بهانه پول شما را پس دهند چون در مورد لباس احتمال وجود مشکل همیشه هست و تضمین بازگشت کالا می‌تواند خیال شما را راحت کند تا بتوانید بدون نگرانی انتخاب کنید. پس از آن که کت و شلوار خاصی توجه شما را جلب کرد کلیه مشخصات آن را بررسی کنید و از همم مهم‌تر بخش نظرات کاربران را به دقت بخوانید چون در این قسمت می‌توانید اطلاعات صادقانه‌تری درباره محصول پیدا کنید. البته طبیعی است که همه نظرات قابل استناد نیستند و باید از مجموع آن‌ها به یک جمع بندی برسید و هرچه تعداد نظرات بیشتر باشد اعتبار مجموع آن‌ها بیشتر است.

رنگ کت و شلوار

هرچند تعدادی از ترفندهای خرید آنلاین کت و شلوار را شناختیم اما این ترفندها کمکی در انتخاب خود کت و شلوار به شما نخواهد کرد. اولین نکته در انتخاب این لباس توجه به رنگ آن است. اولین و ساده‌ترین انتخاب برای بیشتر آقایان کت و شلوار یکدست مشکی است که البته مشکلاتی هم دارد مثل پرز گرفتن از لباس‌های دیگر. این رنگ در میان رنگ‌های دیگری جزو مناسب‌ترین رنگ‌ها برای خرید آنلاین است و ریسک کمتری دارد که در ادامه به معرفی این رنگ‌ها و مزایای هریک می‌پردازیم:

  • رنگ مشکی تقریبا به همه می‌آید. چه چاق باشید چه لاغر و هر فرم اندامی که داشته باشید کت و شلوار مشکی بر تن شما زیباست و یکی از لباس‌های کلاسیک و رسمی به شمار می‌رود که با هر رنگ دیگری هم به سادگی ترکیب می‌شود به خصوص پیراهن سفید و کفش مشکی رسمی.
  • کت و شلوار خاکستری تیره جایگزی مناسبی برای مشکی است به خصوص برای استایل حرفه‌ای و تخصصی شغلی. محدودیتی در ترکیب رنگ ندارد و برای هر موقعیتی مناسب است.
  • رنگ خاکستری روشن برای افرادی مناسب است که می‌خواهند تمیز و شیک به نظر برسند. این کت به خصوص برای فصل‌های گرم سال انتخابی عالی است اما ظاهر آن نسبت به رنگ‌های تیره‌تر، کمتر رسمی است.

خرید آنلاین کت و شلوار برای آقایان، خاکستری روشن

جنس کت و شلوار

هنگام خرید آنلاین شما نمی‌توانید جنس لباس را لمس کنید و باید به نوشته‌های سایت بسنده کنید و این زمانی معتبر است که شناخت کافی از الیاف مختلف داشته باشید. در ادامه چند نمونه از الیاف رایج در تولید کت و شلوار و مزایا و معایب هریک را معرفی می‌کنیم:

  • لینن: سبک و خنک است، دوام خوبی دارد و مناسب فصل گرماست اما به سادگی چروک می‌شود و در فصل سرما قابل استفاده نیست.
  • کتان یا نخ: قابلیت تنفس دارد و در فصل‌های سرد و گرم قابل استفاده است و دوام خوبی دارد اما به سادگی چروک می‌شود.
  • پلی‌استر: قیمت مناسبی دارد و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع موجود است اما قابلیت تنفس ندارد و ظاهر آن ارزان به نظر می‌رسد.
  • ابریشم: بسیار راحت و نرم است و قابلیت تنفس دارد و شما را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگاه می‌دارد اما قیمت بالایی دارد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Idle Man (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)