در حال حاضر در دنیای مد سن فقط یک عدد است و از نظر تئوری لباس خانم‌های زیر ۲۵ سال با لباس خانم‌های بالای چهل سال تفاوتی ندارد. اما چیزی که در این میان با گذر زمان تغییر می‌کند سبک زندگی و استایل شخصی افراد است. خانم‌های بالای چهل سال هیچ محدودیت و ممنوعیتی در انتخاب لباس ندارند اما باید این نکته را در نظر داشته باشند که در این دوره آن‌ها به پختگی لازم رسیده‌اند و نمی‌توانند از هر لباس سطح پایین و ارزان قیمتی استفاده کنند. پس اگر شما هنوز هم جزو افرادی هستید که هر روز با سوال “حالا چی بپوشم” مواجه هستید باید بدانید که نیاز به تجدید نظر در انتخاب لباس‌های خود دارید و باید لباس‌های خاصی را در کمد لباس‌های خود داشته باشید. ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز لباس‌هایی را معرفی خواهیم کرد که خانم‌های بالای چهل سال باید در کمد لباس خود داشته باشند و آن‌ها را در استایل روزمره خود به کار ببرند.

ویژگی‌های لباس مناسب برای خانم‌های بالای چهل سال

هر چه سن شما بالاتر می‌رود نیاز شما به تنوع هم کمتر می‌شود چون شما با گذر از نوجوانی و جوانی شناخت بهتری از شخصیت خود پیدا می‌کنید و بهتر علایق و سلایق خود را می‌شناسید. در نتیجه نیاز به امتحان کردن چیزهای جدید و تازه نیز در شما کمتر می‌شود چون شما راه زندگی خود را پیدا کرده‌اید و دقیقا می‌دانید که چه چیزی می‌خواهید. یک خانم بالای چهل سال در این مرحله خاص از زندگی خود قرار دارد و شخصیت وی هم از نظر اجتماعی و شغلی و خانوادگی به تکامل رسیده است، او به تعریف کاملی از خود، موقعیت‌ها  وعلایق خود رسیده است و به ندرت دچار سردرگمی می‌شود. چنین فردی باید در انتخاب لباس و استایل خود نیز باید به ثبات رسیده باشد و این ثبات به معنای استفاده از لباس‌های کلاسیک و بی‌زمانی است که هرگز از مد نمی‌افتند و با شخصیت او هماهنگی کاملی دارند.

این لباس‌ها اگرچه گران هستند اما با کیفیت بالا، عمر طولانی و تطبیق پذیری زیاد، هزینه آن‌ها در درازمدت جبران می‌شود و بهترین جایگزین برای لباس‌های متعدد و متنوع ارزان قیمتی هستند که هزینه زیادی را به شما تحمیل می‌کنند. یک خانم بالای چهل سال در انتخاب لباس‌های خود باید تغییرات بدن بر اثر افزایش سن را نیز در نظر داشته باشد و باید طوری لباس بپوشد که با این تغییرات هماهنگ و همگام شود بدون آن که سبک لباس پوشیدن او مثل مادربزرگ‌ها و قدیمی به نظر برسد. در هر صورت شیک پوشی در هر سنی امکان پذیر است اما شرایط خاص خود را دارد و به لباس‌های خاصی در آن دوره نیاز دارد.

خانم‌های بالای چهل سال

یک کیف زنانه زیبا برای خانم‌های بالای چهل سال

همه خانم‌ها به یک کیف برای کامل کردن استایل و حمل وسایل خود در آن نیاز دارند بنابراین کیف زنانه را می‌توان یکی از اکسسوری‌های مهم و ضروری در استایل خانم‌ها در هر سنی برشمرد. یک خانم بیست و چند ساله می‌تواند کیف‌های متعدد و متنوعی را در کمد لباس‌های خود داشته باشد که هر کدام رنگ خاصی دارند و برای رنگ لباس متفاوتی به کار می‌روند، این کیف‌ها عموما قیمت بالایی هم دارند و طبق ترندهای فصل انتخاب می‌شوند اما برای خانم‌های بالای چهل سال استفاده از چنین کیف‌هایی امکان پذیر نیست و توصیه هم نمی‌شود. این خانم‌ها معمولا شخصیت باثباتی دارند و موقعیت اجتماعی آن‌ها تثبیت شده و مشخص است به همین دلیل بهتر است یک کیف کلاسیک، باکیفیت و سطح بالا داشته باشند تا همیشه بتوانند از آن استفاده کنند. توصیه می‌‌شود در این دوره از کیف‌هایی استفاده کنید که از جنس چرم خالص و باکیفیت و در مدل‌های ساده و کلاسیک تهیه شده باشند. رنگ کیف را نیز ترجیحا از دسته رنگ‌های خنثی مثل مشکی، بژ، سرمه‌ای یا خاکستری انتخاب کنید تا هم همیشه مد روز باشند و هم کثیفی و کهنگی روی آن‌ها کمتر مشخص باشد.

خانم‌های بالای چهل سال

یک بارانی شیک برای خانم‌های بالای چهل سال

اگر مقالات قبلی مجله قرمز را درباره لباس‌های کلاسیک که هرگز از مد نمی‌افتند مطالعه کرده باشید می‌دانید که بارانی یکی از این لباس‌ها است. بارانی یکی از کلاسیک‌ترین لباس‌های زنانه و مردانه است که تاریخچه بلند بالایی هم دارد و استایل کلاسیک آن، آن را برای همه فصل‌ها، همه موقعیت‌ها و همه سنین مناسب ساخته است. اگر شما نیز از علاقمندان به این لباس شیک و زیبا هستید می‌توانید آن را به عنوان مانتوی روزمره به کار ببرید و استایلی کلاسیک و سطح بالا برای خودتان بسازید. همان طور که می‌دانید بارانی یکی از لباس‌های خاص سبک فرانسوی است که تطبیق پذیری بسیار بالایی هم دارد و آن را با هر لباسی می‌توان پوشید از شلوار جین و کفش راحتی گرفته تا کفش پاشنه بلند و شلوار پارچه‌ای روزمره. بنابراین یک بارانی باکیفیت هرچقدر هم که گران باشد ارزش هزینه کردن را دارد و می‌تواند جایگاه خاصی در استایل خانم‌های بالای چهل سال داشته باشد.

خانم‌های بالای چهل سال

کفش‌های جذاب برای خانم‌های بالای چهل سال

راه رفتن در کفش‌های پاشنه بلند آزاردهنده برای همه دشوار است و کمتر کسی می‌تواند در چنین کفش‌هایی احساس راحتی و اعتماد به نفس کافی داشته باشد به  خصوص در سنین بالاتر که کمردرد و پادرد و مشکلات جسمی دیگر شایع‌تر و آزاردهنده‌تر می‌شوند. در مقابل یک جفت کفش زیبا و راحت می‌تواند احساس رئیس بودن را در شما ایجاد کند چون شما می‌توانید به سادگی با آن‌ها راه بروید و فعالیت کنید. اما اگر به بلند نشان دادن قد خود اصرار دارید می‌توانید از کفش‌های لژدار و کفش‌هایی که پاشنه‌های قطور دارند و راه رفتن با آن‌ها راحت‌تر است استفاده کنید. یک کفش با رنگ جذاب و چشمگیر می‌تواند شما را فردی قدرتمند و موفق و با اعتماد به نفس نشان دهد حتی اگر تخت باشد و قد شما را نیز بلندتر نکند. به طور مثال یک کفش تخت پنجه باریک و یا کفشی که روی آن کار شده و جذابیت ظاهری بیشتری پیدا کرده است بهترین گزینه برای شما است.

خانم‌های بالای چهل سال

لباس زیر مناسب برای خانم‌های بالای چهل سال

خانم‌هایی که از سن چهل سالگی عبور می‌کنند تغییرات زیادی را در بدن خود تجربه کرده‌اند مثل بارداری، شیردهی و اتفاقاتی از این دست که می‌توانند تاثیر زیادی روی اندام و فرم آن داشته باشند. این تغییرات باعث می‌شود لباس‌هایی که چند سال قبل به تن شما اندازه و زیبا بود دیگر زیبا به نظر نرسد. اما شما می‌توانید با انتخاب لباس‌های زیر مناسب در این سنین فرم مناسبی به اندام خود بدهید و همان لباس‌های دوران جوانی را مجددا بپوشید بدون آن که نیاز به خرید لباس‌های سایز بزرگ داشته باشید. بنابراین لباس‌های زیر باکیفیت و کاربردی در این سنین اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند و قطعا ارزش هزینه کردن را دارد.

خانم‌های بالای چهل سال

لباسی که در آن احساس قدرت و اعتماد به نفس دارید

همه چیزهایی را که در مورد لباس مناسب سن به شما گفته می‌شود فراموش کنید، شما در هر سنی می‌توانید هر لباسی که دوست دارید بپوشید فقط کافی است در این لباس احساس اعتماد به نفس و قدرت کافی داشته باشید. یک لباس خوشرنگ که به فرم اندام شما می‌آید و یا یک لباس با استایل ورزشی که با سبک زندگی فعال شما سازگار است می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که به دنبالش هستید. فراموش نکنید چیزی که دوست دارید و به شما احساس قدرت می‌دهد ارزش هزینه کردن را دارد و می‌تواند بخش اصلی استایل شما را تشکیل دهد. پس سن و محدودیت‌های آن را فراموش کنید و هر چیزی را که خودتان برای خودتان می‌پسندید انتخاب کنید چون شما در این سن به پختگی کامل رسیده‌اید و دقیقا می‌دانید که چه لباسی برازنده و مناسب شما است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)