داشتن لوازم آرایشی متعدد و متنوع در کیف لوازم آرایشی شاید برای بسیاری از خانم‌ها رویایی باشد اما ما معمولا از تعداد زیادی لوازم آرایشی در مدت محدودی استفاده می‌کنیم و تعداد زیادی از این لوازم به ندرت به درد ما می‌خورند و صرفا جای زیادی را در کیف لوازم آرایشی اشغال کرده‌اند. اگر شما هم جزو این دسته هستید زمانی فرا می‌رسد که این شلوغی شما را سردرگم خواهد کرد و باید کیف لوازم آرایشی خود را خلوت کنید. اما چه چیزهایی را باید از این مجموعه حذف کنید؟ این مقاله را بخوانید تا بدانید چه چیزهایی دیگر به درد شما نمی‌خورند.

هرچیزی که تاریخ مصرفش گذشته باشد

خالی کردن کیف لوازم آرایشی

قبل از هرچیز به تاریخ تولید و تاریخ مصرف مندرج شده روی لوازم آرایشی خود دقت کنید و هیچ چیزی را پس از این تاریخ نگه ندارید. اما این تاریخ مصرف، تاریخ مصرف قفسه‌ای لوازم آرایشی است و اگر در محصول باز شود شرایط متفاوت خواهد بود. لوازم آرایشی یک تاریخ مصرف دیگر هم دارند و آن مدت زمانی را نشان می‌دهد که محصول از زمان باز شدن درب آن قابل استفاده است و به صورت عباراتی مثل ۶M یعنی شش ماه، ۱۲M یعنی دوازده ماه پس از باز شدن درب روی آن حک می‌شود. در هر صورت نباید به این دو مورد هم اکتفا کنید چون گاهی شرایط محیطی نامساعد باعث خراب شدن پیش از موعد محصول می‌شود و هرگاه حس کردید محصول آرایشی شما تغییر بافت داده است یا بوی آن تغییر کرده است و یا بر اثر اشتباه در استفاده آلوده شده و دیگر قابل استفاده نیست زمان آن رسیده که آن را دور بیندازید.

هرچیزی که در یک سال اخیر استفاده نکرده‌اید

خالی کردن کیف لوازم آرایشی

گاهی پیش می‌آید که به خاطر تخفیفی باورنکردنی چیزی را می‌خرید که چندان به آن احتیاج ندارید و در نتیجه این وسیله آرایشی در کیف شما بلااستفاده باقی می‌ماند. حتی گاهی ممکن است هزینه زیادی را صرف خرید یک رژ لب یا سایه کرده‌اید اما آن رنگ از مد افتاده یا سبک آرایشی شما تغییر کرده است و به خاطر هزینه‌ای که کرده‌اید دلتان نمی‌آید آن را دور بریزید. به این ترتیب کیف لوازم آرایشی شما پر می‌شود از لوازمی که به ندرت استفاده می‌کنید. اما تردید را کنار بگذارید و از شر این لوازم بلااستفاده خلاص شوید یا حداقل آن را به کسی بدهید که بتواند استفاده کند البته با رعایت اصول بهداشت فردی!

هرچیزی که رنگ آن مناسب پوست شما نیست

خالی کردن کیف لوازم آرایشی

خرید لوازم آرایشی همیشه ممکن است موفق نباشد و گاهی با خرید‌های آنلاین یا هدیه دوستان ممکن است تعدادی لوازم آرایشی نصیبتان شود که چندان مناسب رنگ پوست شما نباشد و به اصطلاح به شما نیاید. مثلا یک کرم پودر که روی پوست شما زیادی نارنجی به نظر می‌رسد و یا زیادی روشن است. حتی اگر این وسیله قیمت بالایی هم داشته باشد هیچ امیدی به استفاده از آن در آینده نیست و در هر صورت باید آن را کنار بگذارید. این هم از مواردی است که می‌توانید به دوستان و آشنایان خود بدهید تا زباله کمتری تولید کنید.

هرچیزی که مشابه آن را در کیف لوازم آرایشی خود دارید

خالی کردن کیف لوازم آرایشی

خانم‌هایی که علاقه زیادی به خرید لوازم آرایشی دارند و همین علاقه باعث خرید تعداد زیادی لوازم آرایشی می‌شود. مثلا خانمی پس از خرید یک رژ لب جدید و بازگشت به منزل متوجه می‌شود یک رژ لب با رنگی بسیار نزدیک به همین رنگ را داشته است. داشتن چنین مجموعه‌ای تطبیعتا کمکی به آرایش بهتر و کامل‌تر شما نمی‌کند و فقط جای بیشتری اشغال می‌کند پس ضروری است که چنین آیتم‌های مشابهی را بررسی کنید و آن را که نوتر است و بیشتر با پوست شما همخوانی دارد نگه داشته و دیگری را از کیف لوازم آرایشی خود حذف کنید

هر برس آرایشی که به ندرت استفاده می‌کنید

برس‌های آرایشی از اجزای ضروری لوازم آرایش هستند که نقش مهمی در انجام درست آرایش دارند. این برس‌ها انواع مختلف دارند و هر نوعی برای استفاده خاصی طراحی شده است. اما هیچ کس همیشه از هممه انواع این برس‌ها استفاده نمی‌کند مثلا اگر از خط چشم مدادی استفاده می‌کنید برس خط چشم برای شما استفاده‌ای ندارد و یا اگر رژگونه نمی‌زنید به برس آن هم احتیاجی ندارید اما بیشتر خانم‌ها برس‌های آرایشی را به صورت مجموعه‌ای خریداری می‌کنند چون قیمت پایین‌تری دارد و این کار باعث می‌شود تعدادی برس بی استفاده در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد. پس ابتدا توصیه می‌کنیم برس‌های آرایشی را به صورت تکی تهیه کنید چون کیفیت آن بالاتر است و برس اضافی در کیف شما وجود نخواهد داشت اما اگر چنین برس‌هایی دارید بهتر است آن را برای همیشه دور بریزید.

اشانتیون‌ها و نمونه‌های رایگان

حتما پیش آمده است که در خرید‌ها و بازدیدهای خود از فروشگاه‌های برندهای مختلف اشانتیون و نمونه رایگان از محصولات آن برند را دریافت کرده‌اید. این نمونه‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد و اگر قصد خرید محصولی را داشته باشید با امتحان کردن اشانتیون می‌توانید از مناسب بودن رنگ و نوع آن روی صورت خود مطمئن شوید و بعدا با خیال راحت آن محصول را بخرید. اما کاربرد اشانتیون و نمونه رایگان محصول فقط همین است و اگر قصد خرید آن محصول را ندارید طبعا نگه داشتن اشانتیون‌های آن نیز فایده‌ای ندارد و پس از مدت کوتاهی این اشانتیون دیگر قابل استفاده نخواهد بود و پس از تست و استفاده حتما باید آن را دور بریزید تا فضای بیشتری در کیف آرایشی شما باز شود و ظاهر مجموعه شما شکیل‌تر به نظر برسد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)