حقایق متعددی درباره کیف‌های لویی ویتون وجود دارد اما یک حقیقت انکارناپذیر که همه اهل مد آن را باور دارند این است که برند لویی ویتون بزرگترین برند در زمینه تولید کیف است. این برند نه تنها از برترین برندهای لاکچری در صنعت مد به شمار می‌رود بلکه کیف‌های معروف آن تاریخچه بلند بالاتری دارند و اگر یک بار از این کیف‌ها استفاده کرده و کیفیت آن را درک کنید دیگر استفاده از کیف‌های برندهای دیگر برای شما ممکن نخواهد بود. حقایق زیادی درباره کیف‌های لویی ویتون گفته می‌شود اما ده حقیقت جالب و کمتر گفته شده درباره کیف‌های لویی ویتون را در این مقاله بخوانید.

لویی ویتون در آغاز حرفه‌اش مجبور بود ۵۰۰ کیلومتر مسیر را پیاده طی کند

امروز اگر کسی بخواهد طراح لباس یا کیف شود کافی است در کلاس‌های طراحی شرکت کند و یا در رشته مربوطه ادامه تحصیل دهد اما در سال ۱۸۳۴ شرایط برای لویی ویتون دشوار بود. او مجبور بود مسافت دهکده محل زندگی خود تا پاریس را با پای پیاده طی کند. او در سیزده سالگی خانه را ترک کرد اما رسیدنش به پایس دو سال طول کشید چون مجبور بود در میانه راه توقف کرده و کار کند تا بتواند هزینه زنگی خود را تامین کند.

او زمانی به عنوان جعبه ساز مخصوص ملکه اوژنی همسر ناپلئون کار می‌کرد

جعبه سازی و بسته بندی در میانه قرن نوزدهم در اروپا شغلی آبرومندانه بود و ویتون نیز کار خود را با خدمت به خاندان سلطنتی شروع کرد. او تحت استخدام ملکه فرانسه بود و وظیفه او بسته بندی لباس‌های ملکه به زیباترین برای رفتن به سفر بود.

کوکو شانل یک نمونه اختصاصی از کیف آلما سفارش داد

حقایقی درباره کیف‌های لویی ویتون

کوکو شانل اولین کسی بود که ایده ساخت مدل خاصی کیف را به لویی ویتون داد اما آخرین آن نبود. در سال ۱۹۲۵ کوکو شانل در یک سفارش ویژه از لویی ویتون خواست یک ورژن کیف دستی مناسب برای استفاده روزانه شخصی خود را از کیف مدل آلما Alma ( که کیف سفری معروفی از برند لویی ویتون بود) برای او بسازد. این کیف در سال ۱۹۳۰ به تولید انبوه هم رسید.

اودری هیپورن در ساخت کیف مدل اسپیدی لویی ویتون نقش مهمی داشت

در سال ۱۹۶۵ اودری هیپورن بازیگر معروف سینما از برند لویی ویتون خواست تا کیف مدل کیپال keepall را که نوعی کیف سفری بود به صورت سفارشی در سایز کیف دستی برای وی بسازد تا به صورت روزانه حمل کند. برند لویی ویتون این سفارش را پذیرفت و این مدل کیف به تولید انبوه رسید و به یکی از شاخص‌ترین کیف‌های برند تبدیل شد.

کیف نوئه لویی ویتون برای حمل بطری نوشیدنی طراحی شده بود

بیشتر کیف‌هایی لویی ویتون برای منظوری غیر از آن چه که امروز استفاده می‌شوند طراحی شده‌اند و در این میان کیف مدل نوئه Noe سرآمد است. این کیف ابتدا برای حمل پنج بطری نوشیدنی طراحی شده بود و اکنون اگرچه به عنوان کیف دستی استفاده می‌شود اما همچنان همان کاربرد را هم دارد.

 طرح‌های مخصوص کیف‌های لویی ویتوون برای پیشگیری از کپی طراحی شد

حقایقی درباره کیف‌های لویی ویتون

در بیشتر مدل‌های کیف‌های لویی ویتون طرح لوگوی برند و یا طرح چهارخانه دورنگ به عنوان زمینه کار استفاده می‌شود. اما این کار از سال ۱۸۹۶ آغاز شد، زمانی که محبوبیت برند اوج گرفت و سودجویان از این فرصت استفاده کرده و به ساخت کپی‌های غیرمجاز از این کیف‌ها روی آوردند. در آن دوران شاید این ترفند برای جلوگیری از کپی موثر بود اما اکنون تقریبا بی‌اثر است.

برند لویی ویتون تا سال ۱۹۸۵ هیچ کیف تمام چرمی تولید نکرده بود

 

شاید بیشتر افراد تصور کنند برند لویی ویتون همیشه از برندهای لاکچری جهان بوده است اما این برند جایگاه خود را در طول دهه‌ها به دست آورده است به طور مثال در میانه دهه هشتاد میلادی بود که خط تولید کیف‌های تمام چرم در این برند راه اندازی شد و پیش از این چنین خط تولیدی در برند وجود نداشت.

اولین خط تولید لباس برند لویی ویتون در سال ۱۹۹۷ شروع به کار کرد

امروزه برند لویی ویتون همه چیز را که مربوط به مد باشد از لباس شب گرفته تا جاکلیدی را تولید می‌کند اما یک قرن ابتدایی فعالیت برند، تنها محدود به اکسسوری یعنی کیف و کفش بود. این روند در سال ۱۹۹۷ زمانی تغییر یافت که لویی ویتون با برند موئه هنسی ادغام شد و مدیران جدید، مارک جیکوبز را به سمت مدیریت طراحی برند منصوب کردند.

یکی از مدل‌های کیف‌های لویی ویتون حاصل همفکری هنرمندان مشهور جهان بود

حقایقی درباره کیف‌های لویی ویتون

در سال ۲۰۰۱ مارک جیکوب، استفان اسپروز را که هنرمندی شناخته شده در عرصه گرافیتی (نقاشی دیواری) بود به استخدام درآورد و کیف شاخص برند را با عنوان کیف گرافیتی مونوگرام روانه بازار کرد. این کیف به یکی از محبوب‌ترین کیف‌های لویی ویتون تبدیل شد و چند مدل دیگر نیز با الهام از این مدل طراحی و تولید شد مانند مدل چند رنگ طراحی شده توسط تاکاشی موراکامی.

بیشتر موفقیت برند لویی ویتون از پیشرفت در تکنولوژی حاصل شد

در سال ۱۹۵۹ تحول بزرگی در صنعت تولید کیف پدید آمد و به کمک آن پوشش روی کیف‌ها نازک‌تر و در نتیجه سطح کیف نرم‌تر و قابل انعطاف‌تر شد. به این ترتیب ساخت کیف‌ها ساده‌تر شد و کیف‌های زیبایی که امروز می‌شناسیم در بهترین کیفیت به بازار عرضه شدند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PurseBlog (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)