داشتن لب‌های پر و حجیم در حد معقول باعث جوان و شاداب به نظر رسیدن چهره می‌شود و جزو معیارهای زیبایی به شمار می‌رود. اما همه از چنین نعمتی برخوردار نیستند و بیشتر افراد لب‌های نازکی دارند که با افزایش سن نازک‌تر و کم حجم‌تر هم می‌شود. حجم دادن به لب‌ها با جراحی‌ها و تزریق ژل داخل لب هم ممکن است اما این کار عوارض زیادی دارد و معمولا نتیجه کار غیرطبیعی و ناهماهنگ با چهره اصلی شما به نظر می‌رسد. خوشبختانه ترفندهای آرایشی مختلفی برای حجم دادن به لب‌ها وجود دارد، ترفندی که در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با آن آشنا می‌شوید چهار گام ساده دارد و هر کسی می‌تواند بدون نیاز به ابزارهای خاص آن را در منزل انجام دهد. در ادامه هم با چند نکته برای انتخاب رنگ رژ لب آشنا خواهید شد.

گام اول برای حجم دادن به لب‌ها : استفاده از کانسیلر

بسیاری از خانم‌ها از این مساله گله دارند که رژ لب رنگ واقعی خود را روی لب‌های آن‌ها نشان نمی‌دهد. علت این مساله رنگ زمینه لب‌های شما است که مانع می‌شود رژ لب خود را به خوبی نشان دهد. کارشناسان توصیه می‌کنند برای این منظور ابتدا یک لایه کانسیلر روی لب‌های خود بزنید. اتفاقا این مرحله، گام اول برای حجم دادن به لب‌های شما است. کمی از کانسیلر مایه خود را با انگشت روی مرکز لب بزنید و به سمت کناره‌های لب و روی پوست خود محو کنید تا سطحی یکدست و همرنگ با پوست شما روی لب‌ها ایجاد شود.

حجم دادن به لب‌ها با آرایش در چهار گام

گام دوم برای حجم دادن به لب‌ها : کشیدن خط لب

پس از این که زیرسازی لازم را انجام دادید نوبت به مشخص کردن محدوده لب می‌رسد. مداد لب به رنگ دلخواه خود را بردارید و بالا و پایین لب خود را خط بکشید. برای حجم دادن به لب‌ها این خط را کمی (فقط کمی) خارج از محدوده طبیعی لب بکشید، فراموش نکنید که از یک مداد تیز برای این کار استفاده کنید. سپس سراغ گوشه‌های لب بروید و خطوط این قسمت را  دقیقا روی خط طبیعی لب بکشید. در صورت تمایل می‌توانید کمی از طول لب‌ها را کم کنید تا لب‌ها گرد و غنچه‌ای به نظر برسند. با داخل لب کاری نداشته باشید و آن را با خط لب پر نکنید.

حجم دادن به لب‌ها با آرایش در چهار گام

گام سوم برای حجم دادن به لب‌ها : زدن رژ لب

حالا یک رژ لب همرنگ با مداد لب خود را بردارید و داخل لب را با آن پر کنید. این رژ لب می‌تواند جامد یا مایع باشد اما رنگ آن حتما باید همرنگ مداد لب باشد در غیر این صورت لب‌های شما جلوه‌ای غیرعادی و نامناسب شبیه به مدل‌های دهه نود پیدا خواهند کرد. این نکته را مد نظر داشته باشید که وقتی می‌خواهید لب‌های خود را حجیم‌تر نشان دهید بهتر است از رنگ روشن و کمرنگ برای رژ زدن استفاده کنید چون رنگ‌های تیره اثر کوچک کننده دارند و باعث می‌شوند لب‌های شما نازک به نظر برسد.

حجم دادن به لب‌ها با آرایش در چهار گام

گام چهارم برای حجم دادن به لب‌ها : زدن برق لب

حال مرحله آخر کار شما فرا می‌رسد، می‌دانید که لب‌های براق جلوه زیباتری دارند و برجسته‌تر به نظر می‌رسند و لازم است برای تکمیل کار خود از برق لب روی رژ لب استفاده کنید. اما برق لب را نباید روی همه قسمت‌های لب خود بزنید، این کار اثری در حجم دادن و برجسته کردن لب‌ها نخواهد داشت. برای این کار هدف خود را روی میانه لب پایین و قسمت بالایی لب بالا قرار دهید و روی این قسمت‌ها برق لب بزنید. این برق لب می‌تواند اکلیلی باشد و یا حتی می‌توانید از هایلایت کننده برای این کار استفاده کنید. زدن کمی هایلایت کننده در میانه بالایی لب بالا هم حالتی مثل برجستگی را روی لب‌ها به وجود می‌آورد. به این ترتیب کار شما به پایان می‌رسد و اگر تصاویر قبل و بعد از آرایش خود را مشاهده کنید خواهید دید که لب‌های شما چند برابر حجیم‌تر به نظر می‌رسند.

حجم دادن به لب‌ها با آرایش در چهار گام

حجم دادن به لب‌ها با آرایش در چهار گام حجم دادن به لب‌ها با آرایش در چهار گام

رنگ رژ لب مناسب رنگ پوست شما

آرایش لب هر چقدر هم که حرفه‌ای و دقیق و با ترفندهای خاص انجام شده باشد اگر با رنگ رژ لب مناسب انجام نشود نه تنها تاثیری در زیباتر شدن چهره شما نخواهد داشت بلکه ممکن است رنگ پوست شما را مات و کدر و رنگ پریده هم نشان بدهد. رنگ رژ لب باید بر اساس رنگ پوست و میزان تیرگی و روشنی آن انتخاب شود تا تاثیر خوبی روی چهره و زیبایی آرایش شما داشته باشد. البته در مورد رنگ رژ لب حتما توصیه‌های متعدد و ضدونقیضی را شنیده‌اید اما گاهی لازم است علم را کنار بگذارید و فقط بر اساس ذوق و سلیقه خود انتخاب کنید. همان رنگ رژ لبی که شما با آن حس خوبی دارید بهترین انتخاب برای شما است و این موارد تنها پیشنهادهایی برای تصمیم گیری بهتر شما هستند.

حجم دادن به لب‌ها با آرایش در چهار گام

رژ لب برای پوست روشن: کسانی که پوست روشنی دارند می‌توانند ته رنگ سرد یا گرم داشته باشند، مثلا مدلی که در تصویر می‌کنید پوست سرد دارد به همین دلیل رنگ‌هایی که در دسته رنگ‌های سرد قرار می‌گیرند روی پوست او جلوه زیباتری دارند مثل ارغوانی، تمشکی و کالباسی. البته اگر شما پوست روشن با ته رنگ گرم دارید می‌توانید رنگ‌هایی مثل نارنجی، مسی و مرجانی را که رنگ‌هایی کرم هستند انتخاب کنید. اگر پوست شما طیف خیلی روشنی دارد اما گرم است بهتر است رنگ‌هایی مثل صورتی، نارنجی و صورتی قزل آلایی را برای آرایش لب‌های خود انتخاب کنید. در واقع محدودیتی برای تیرگی و روشنی رنگ رژ شما وجود ندارد اما به خاطر داشته باشید که هرچه رنگ رژ لب شما روشن‌تر باشد لب‌های شما حجیم‌تر و پرتر به نظر خواهد رسید.

حجم دادن به لب‌ها با آرایش در چهار گام

رژ لب برای پوست متوسط: اگر پوست شما در طیف رنگ‌های متوسط قرار می‌گیرد یعنی نه تیره است و نه روشن (مثل مدلی که در تصویر می‌بینید) رنگ قرمز-نارنجی، رنگ زرشکی و رنگ‌های خنثی اما تیره مثل کالباسی تیره بهترین جلوه را روی لب‌های شما خواهند داشت. طیف گسترده رنگ‌های صورتی به خوبی روی پوست شما می‌نشیند و شما می‌توانید براساس ته رنگ پوست خود رنگ دلخواه و مناسب را انتخاب کنید مثلا اگر پوست سرد دارید قرمز با ته رنگ آبی یا صورتی چرک به چهره شما گرمی خواهد داد. البته به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید رنگ رژ شما روی لب‌های شما جلوه واقعی خود را داشته باشد حتما قبل از رژ زدن یک لایه کانسیلر روی لب‌ها بزنید و آن‌ها را بپوشانید. این کار برای زمانی که رنگ رژ شما از رنگ اصلی لب روشن‌تر است اهمیت بیشتری دارد.

حجم دادن به لب‌ها با آرایش در چهار گام

رژ لب برای پوست تیره: هرچه پوست شما تیره باشد دست شما در انتخاب رنگ‌های غلیظ‌تر و تندتر برای آرایش لب بازتر است و فرقی نمی‌کند که پوست شما ته رنگ سرد داشته باشد یا ته رنگ گرم، مثلا مدلی که در تصویر می‌بینید پوستی با ته رنگ طلایی دارد و رنگ‌هایی مثل بنفش، قهوه‌ای مایل به نارنجی و اخرایی روی پوست او جلوه زیبایی دارد. اگر به رنگ‌های تندتر علاقه دارید می‌توانید از رنگ‌هایی مثل مرجانی هم استفاده کنید. کسانی که پوست تیره و سرد دارند می‌توانند از طیف‌های قرمز روشن، بنفش مایل به آبی و ارغوانی استفاده کنند. البته رنگ‌های خیلی روشن روی پوست تیره جلوه خوبی نخواهد داشت و ممکن است چهره شما را مات و کدر نشان دهد.

حجم دادن به لب‌ها با آرایش در چهار گام

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)