برای هر فصلی مدل کفش مناسب آن فصل وجود دارد مثلا ما در تابستان کفش‌های خنک و سبک و در زمستان بوت‌های زمستانی می‌پوشیم. اما مدل کفش پاییزه بر اساس شرایط آب و هوایی خاص این فصل تنوع بیشتری دارد و در پاییز هم می‌توان کفش‌های خنک و سبک، هم کفش‌های بارانی و بوت و هم کفش‌های برفی پوشید. اما مدل‌های جدید کفش پاییزی که طراحان و استایلیست‌ها برای فصل پاییز امسال توصیه می‌کنند چیست؟ در این مقاله شما را با چند نوع و مدل کفش پاییزه که زیبا و به روز و مناسب این فصل هم هستند آشنا می‌کنیم. تعدادی از این مدل‌ها مدل‌های قدیمی دهه نود میلادی هستند که مجددا به چرخه مد بازگشته‌اند.

بوت‌های میخ‌دار

جدیدترین مدل کفش پاییزه

بوت‌هایی که از تزئین‌های فلزی میخی شکل پوشیده شده‌اند نوعی زیبایی خاص و جسورانه به بوت‌های معمولی پاییزی اضافه می‌کنند. این تزئینات فلزی می‌تواند در سایزهای متنوعی بوده و در بخش کوچکی از بوت و یا در تمام سطح آن پوشیده شده باشد که با اکسسوری‌های فلزی روزمره شما نیز هماهنگی خوبی خواهد داشت.

بوت سفید

جدیدترین مدل کفش پاییزه

در میان انواع رنگ برای بوت رنگ سفید اخیرا محبوبیت خاصی پیدا کرده است. تا مدتی پیش پوشیدن لباس سفید پس از فصل تابستان جزو اشتباهات مد بود اما اکنون دیگر این قانون محل اعراب ندارد. بوت سفید پاییزی شما می‌تواند سرتاپا سفید باشد و یا پاشنه‌ای با رنک متفاوت داشته باشد. البته این رنگ بوت بیشتر برای بوت‌های ساق کوتاه توصیه می‌شود.

بوت‌های لژدار بنددار

جدیدترین مدل کفش پاییزه

بوت‌های بنددار لژدار از محبوب‌ترین انواع بوت هستند که تقریبا هرگز از مد نمی‌افتند. این بوت‌های زیبا و تطبیق پذیر را می‌توانید با شلوار جین و یا شلوار پارچه‌ای بپوشید و به بخش جدایی ناپذیر لباس‌ها رسمی پاییزی خود تبدیل کنید.

دمپایی مخمل یک مدل کفش پاییزه

جدیدترین مدل کفش پاییزه

اگر به دنبال یک مدل دمپایی شیک و زیبا برای این فصل هستید دمپایی‌های جلوبسته و تخت مخمل را به شما توصیه می‌کنیم. مخمل از ترندهای برجسته این فصل است و دمپایی‌های ساده و پشت بنددار آن محبوبیت زیادی میان خانم‌های شیک‌پوش و خوش سلیقه دارند.

دمپایی گلدوزی شده

جدیدترین مدل کفش پاییزه

در کنار دمپایی‌های مخمل راحت و شیک مد‌ل‌های پارچه‌ای و گلدوزی شده دمپایی هم در فصل جاری مد روز هستند. پارچه‌های این دمپایی‌ها معمولا از جنس ساتن، مخمل یا پارچه ساده هستند و گلدوزی‌های رنگارنگ کار شده روی آن زیبایی خاصی به آن اضافه می‌کند و آن را به یک کفش راحتی سطح بالا برای منزل یا بیرون تبدیل می‌کند.

بوت‌های پاشنه بلوکی

جدیدترین مدل کفش پاییزه

بوت‌های ساق کوتاه با پاشنه قطور بسیار راحت هستند و در کنار بلندتر کردن قد شما دردسر راه رفتن با کفش پاشنه بلند را هم ندارند و حفظ تعادل و راه رفتن طولانی با آن‌ها ساده‌تر است. این بوت‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توانند از جنس جیر، چرم و …، ساده، طرح‌دار یا گلدوزی شده یا بنددار باشند و می‌توان آن‌ها را با شلوار تنگ یا دمپاگشاد پوشید.

بوت جورابی یک مدل کفش پاییزه

جدیدترین مدل کفش پاییزه

این بوت‌ها مانند دستکش و جوراب کاملا فیت پا می‌شوند ودیگر لازم نیست نگران تنگ یا گشاد بودن قسمت بالای بوت خود باشید. این نوع بوت‌ها بسیار راحت هستند و تطبیق پذیری بالایی با مانتو یا پالتوی بلند دارند.

نیم بوت

جدیدترین مدل کفش پاییزه

نیم بوت یعنی بوتی که تا میانه ساق پا برسد بسته به مدل خود فرم جدید و متفاوتی به اندام شما می‌دهد و یکی از مناسب‌ترین مدل‌ها برای پوشیدن با مانتو یا پالتوی بلند است. این نوع بوت می‌تواند پاشنه بلند یا تخت، ساده یا طرح‌دار باشد یا با یا زیپ یا بند بسته شود. انواع گشادتر این بوت را می‌توان در روزهای سرد با جوراب ضخیم پوشید.

بوت دولا

جدیدترین مدل کفش پاییزه

این نوع بوت‌ها حالتی آویزان و تاشده دارند که شکلی خاص و متفاوت به اندام می‌دهد و می‌توان آن را با شلوار تنگ پوشید. این نوع بوت‌ها می‌توانند بلند، نیمه یا ساق کوتاه باشند.

بوت بلند

جدیدترین مدل کفش پاییزه

بوت بلند از محبوب‌ترین مدل‌های بوت زنانه است که یک مدل کفش پاییزه جدید هم به شمار می‌رود و جزو ترندهای برتر فصل است. این بوت‌ها را می‌توانی با مانتو یا پالتوی میدی هم بپوشید و از تیپ پاییزی زیبای خود لذت ببرید.

کتانی‌های نگین دوزی شده

جدیدترین مدل کفش پاییزه

شاید تصور کنید کفش‌های کتانی  و راحتی کسل کننده و تکراری هستند اما تغییر جالبی که در این مدل‌ها ایجاد شده است فرمی جدید و جذاب به آن‌ها داده است و این کفش‌ها به انتخابی مناسب برای خانم‌های شیک‌پوش تبدیل شده اند.

بوت‌های متالیک

جدیدترین مدل کفش پاییزه

اگر طرفدار چیزهای براق هستید باید به شما تبریک بگوییم چون بوت‌های براق از جدیدترین مدل‌های بوت پاییزی برای امسال هستند که پیش بینی می‌شود محبوبیت بالایی میان خانم‌ها داشته باشند. این بوت‌ها می‌توانند طلایی، نقره‌ای یا رزگلد و یا در رنگ‌های دیگر باشند.

بوت گلدوزی شده

جدیدترین مدل کفش پاییزه

مانند دیگر مدل‌های نگین‌دار گلدوزی شده بوت‌های گلدوزی شده هم از ترندهای مهم این فصل هستند که در جنس مخمل و ساتن یا جنس‌های دیگر تهیه می‌شوند.

کفش قرمز یک مدل کفش پاییزه

جدیدترین مدل کفش پاییزه

در این که رنگ قرمز به همه می‌آید تردیدی نیست و کفش قرمز هم یکی از اکسسوری‌های پرطرفدار است که در انواع مختلف موجود است، از بوت و کفش راحتی گرفته تا کفش مجلسی و صندل قرمز.

دمپایی پاشنه بلند

جدیدترین مدل کفش پاییزه

نوع خاصی از کفش‌های پاشنه بلند یا صندل‌های پشت باز که علاوه بر کاربرد مجلسی می‌توانند کفش پاییزی شما هم باشند. در فصل اخیر این صندل‌ها از جنس مخمل یا ساتن و به شکل منجوق دوزی شده و نگین کاری شده مد روز هستند.

کفش‌های مدرسه‌ای

جدیدترین مدل کفش پاییزه

نوعی از کفش‌های رسمی و نیمه رسمی که معمولا لژدار هم هستند و شباهت زیادی به مدل‌های قدیمی دارند که قبلا برای مدرسه می‌پوشیدیم. این کفش‌ها معمولا رنگ مشکی و رنگ‌های خنثی دارند و تطبیق پذیری آن‌ها برای لباس‌های پاییزی بسیار بالا است.

کفش‌های شیشه‌ای

جدیدترین مدل کفش پاییزه

از تابستان سال گذشته شاهد معرفی مدل جالب و جدیدی از کفش‌ها بودیم که به مدل شیشه‌ای یا نامرئی معروف شدند. این کفش‌ها از پلاستیک‌های شفاف تهیه می‌شوند و عملا پوششی روی پا ندارند. علاوه بر صندل و کفش‌های ساده بوت‌های شیشه‌ای هم از مدل‌های جدیدی است که پاییز امسال مد روز خواهند بود.

کفش مری جین یک مدل کفش پاییزه

جدیدترین مدل کفش پاییزه

کفش مدل مری جین از مدل‌های کلاسیک کفش زنانه است که ترکیبی بین صندل و کفش پاشنه بلند است و حالتی خانمانه و زیبا دارد. این مدل کفش اخیرا از جنس‌های متنوعی مثل ساتن و مخمل هم تولید شده است که زیبایی و تنوع خاصی به این مدل قدیمی بخشیده است.

کفش پنجه مربعی

جدیدترین مدل کفش پاییزه

کفش‌های پنجه مربعی برای مدتی طولانی فراموش شده بودند اما در دهه نود این کفش‌ها بسیار محبوب و پرطرفدار بودند و جا کفش‌های پنجه باریک را کاملا گرفته بودند. شواهد حاکی از آن است که این مدل خاص و جالب در حال بازگشت به دنیای مد است و پاییز امسال کفش‌های پنجه مربعی مد روز خواهند بود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)