با شروع هر فصل همه خانم‌های شیک‌پوش و مشکل پسند به دنبال این هستند که بدانند جدیدترین مدل‌های لباس پاییزه کدام‌ها هستند و چه ویژگی‌هایی دارند تا بر این اساس تیپ جدید خود را طرح‌ریزی کنند و لباس‌های مورد نیاز را تهیه کنند. تیپ‌های خیابانی در کنار نمایش‌های مد یکی از منابع معتبر و قابل استناد در دنیای مد است که بخش مهمی‌ از ترندهای هر فصل از این تیپ‌ها و استایل‌ها استخراج می‌شود. در این مقاله برای پیدا کردن جدیدترین مدل‌های لباس پاییزه سراغ منبع متفاوتی رفته‌ایم، نقطه‌ای دور و متفاوت در جهان که سبک استثنایی خود را در مد و فشن دارد، در ادامه نیز یکی از ترندهای خاص و جالب فصل جدید را معرفی خواهیم نمود.

هر کشور فرهنگ و سبک خاص خود را دارد که این فرهنگ بیش از هر چیز دیگری در نوع لباس پوشیدن مردم آن خود را نشان می‌دهد. اگرچه فرهنگ هر ملتی برای مردم آن ملت و شرایط خاص زمانی و جغرافیایی مناسب است اما ویژگی‌های خاص آن می‌تواند الهام بخش چیزهای جدیدی برای طراحان و استایلیست‌ها در سراسر جهان باشد. به طور مثال لباس‌هایی که این روزها در خیابان‌های توکیو و بر تن مردم این منطقه دیده می‌شود از ترندهای خاص و جدیدی تبعیت می‌کند که آشنایی با آن‌ها خالی از  لطف نیست. در ادامه با تعدادی از این ترندها و مدل‌های لباس پاییزه که مورد توجه و استقبال خانم‌های شیک‌پوش توکیویی قرار گرفته‌اند آشنا می‌شوید:

راه‌ راه‌های درشت سیاه و سفید

جدیدترین مدل‌های لباس پاییزه

برای کسانی که جثه کوچکی دارند (اکثر خانم‌های ژاپنی جد کوتاه و جثه ریزی دارند) راه راه افقی بهترین انتخاب است، حال اگر جسارت کافی داشته باشید که سراغ طرح‌های بولد بروید راه راه‌های سیاه و سفید و درشت می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشند. این راه راه‌های افقی درشت کمک می‌کنند که قد شما بلندتر به نظر برسد و پاهای کشیده‌‌تری داشته باشید. این طرح‌ها برای شلوار مناسب‌تر هستند چون ترکیب سیاه و سفید به کار رفته در آن‌ها تضاد جالبی به وجود می‌آورد که هم از نظر زیبایی و هم از نظر کاربردی بسیار جذاب و مفید است.

جدیدترین مدل‌های لباس پاییزه

رنگ‌های اصلی در مدل‌های لباس پاییزه

جدیدترین مدل‌های لباس پاییزه

جسارت و شجاعت در به کار بردن رنگ‌های تند و شاد چیزی است که بیش از هر ترند دیگری در خیابان‌های توکیو به چشم می‌خورد. در این ترندها نوعی از سادگی را می‌توان مشاهده کرد که با رنگ‌های سیاه و سفید در مورد قبلی هم همخوانی دارد و به نوعی پیروی از سبک پلاستیزم پیت موندریان است که عناصر پایه و اصلی بصری را تنها ستون‌های زیبایی شناسی می‌داند. پس لباس‌هایی به سه رنگ اصلی یعنی رنگ قرمز تند، زرد خالص یا آبی پررنگ چیزهایی هستند که در لباس‌های خانم‌های ژاپنی به وفور مشاهده می‌شوند.

شلوارهای گشاد و بلند

جدیدترین مدل‌های لباس پاییزه

ژاپنی‌ها به  صورت ژنتیکی قد کوتاه و پاهای نسبتا چاقی دارند که نقش مهمی در انتخاب نوع لباس‌هایشان داشته است. یک راه حل ساده برای بلندتر نشان دادن قد و کشیده‌تر دیده شدن پاها پوشیدن شلوار گشاد است، شلواری که از کمر به پایین گشاد می‌شود و با قد بلندی که دارد پاها را پوشش می‌دهد و پوشیدن کفش و صندل لژدار و پاشنه بلند را به صورت همزمان با این شلوار ممکن می‌کند در نتیجه این طور به نظر می‌رسد که پاهای شما بلند و کشیده است و قدی به طور طبیعی بلند و پاهای لاغری دارید. ژاپنی‌ها هم از این ترفند آگاه هستند و این ترند را عمدا در لباس‌های خود به کار می‌برند.

بازی با تناسبات لباس‌ها

جدیدترین مدل‌های لباس پاییزه

تناسبات در ترکیب لباس‌ها به صورت تعریف شده مشخص است، لباس رویی باید بلندتر باشد، لباس باید اندازه باشد و چیزهایی از این قبیل که در استایل استاندارد لباس رعایت می‌شود اما گاهی شکستن قوانین است که زیبایی و تازگی به وجود می‌آورد. بازی با تناسبات لباس‌ها نیز می‌تواند استایل زیبایی پدید آورد به شرطی که هنرمندانه و خلاقانه مورد استفاده قرار گیرد مثلا لباس‌های بلند و گشاد و روی هم پوشیدن لباس‌های اورسایز که این روزها از ترندهای مهم و محبوب در جهان است و در توکیو هم طرفداران زیادی دارد.

چرم مشکی یکی از مدل‌های لباس پاییزه

جدیدترین مدل‌های لباس پاییزه

سبک راک و موتورسواری همیشه میان ژاپنی‌ها محبوب بوده است و لباس‌های از جنس چرم براق هم به عنوان نشانه اصلی این سبک به یک ترند مورد علاقه آن‌ها تبدیل شده است. لباس چرم براق می‌تواند یک کت چرم ساده و زیبا و یا یک کفش کتانی از جنس چرم باشد و یا یک بوت موتور سواری مد روز باشد که می‌تواند تیپ روزمره شما را کامل کند. کاربرد و اهمیت دامن چرم یا شلوار چرم را نیز فراموش نکنید.

کفش پنجه باریک

جدیدترین مدل‌های لباس پاییزه

یکی از راه‌های ساده برای بلندتر نشان دادن قد و کشیده نشان دادن پاها پوشیدن کفش نوک تیز است. کفش پنجه باریک کمک می‌کند پاهای شما بلندتر به نظر برسد و این خطای دید را به وجود می‌آورد که شما قد بلندتری دارید پس بدون آن که به کفش پاشنه بلند و لژدار نیاز پیدا کنید و یا شلوار خاصی بپوشید قد شما بلندتر به نظر خواهد رسید. کفش پنجه باریک می‌تواند یک بوت ساق کوتاه ساده باشد یا یک کفش عروسکی مشکی معمولی.

طرح میوه برای مدل‌های لباس پاییزه

جدیدترین مدل‌های لباس پاییزه

کمتری کسی بوده که در کودکی گوشواره‌های گیلاسی را امتحان نکرده باشد، میوه‌‌ها همیشه جایگاه خاصی در فرهنگ و زندگی ما داشته‌اند و به نظر می‌رسد راه خود را در پوشاک و اکسسوری‌های ما نیز پیدا کرده‌اند. طرح و ترند میوه هر چند در فصل تابستان گذشته معرفی شد اما به نظر می‌رسد در فصل پاییز و زمستان نیز شاهد ادامه حضور این ترند خاص و زیبا باشیم. ترندی که در ادامه طرح‌های برگرفته از طبیعت فصل‌های اخیر بوده است و علاقه و اعتماد طراحان به طبیعت و زیبایی‌های آن را نشان می‌دهد که در عین حال زیبا و خوشمزه هم هست. هندوانه اخیرا یکی از محبوب‌ترین تم‌های دنیای مد بوده است به طوری که جستجوی این کلمه در گوگل نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش یافته است، اگرچه هندوانه یک عنصر تابستانی است اما برای ایرانیان در پاییز و شب یلدا نیز معنای خاص خود را دارد. دیگر میوه‌ها مثل لیمو، گیلاس، گلابی، پرتقال و توت فرنگی هم میوه‌هایی هستند که می‌توانند به نحوی زینت بخش لباس‌های پاییزی شما باشند و برای تنوع می‌توانید سراغ یک کیف دستی زیبا با طرح پرتقال یا جواهرات به شکل میوه و یا پارچه‌های طرح‌دار با طرح میوه‌های رنگی بروید.

جدیدترین مدل‌های لباس پاییزه جدیدترین مدل‌های لباس پاییزهجدیدترین مدل‌های لباس پاییزه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)