یک خانم شیک‌پوش از این حقیقت آگاه است که همیشه نمی‌توان شلوار جین پوشید و گاهی لازم است که از مدل‌های شلوار پارچه‌ای برای کامل کردن استایل خود استفاده کند. شاید عده‌ای تصور کنند شلوارهای پارچه‌ای خسته کننده یا از مد افتاده تسند اما این شلوارها جزو لباس‌های کلاسیک محسوب می شوند و علاوه بر این مزایای زیادی دارند که مهم‌ترین آن، راحتی و تنوع رنگ و مدل بالا نسبت به شلوارهای جین است بنابراین هر خانمی به یک یا چند عدد شلوار پارچه‌ای در کمد لباس‌های خود نیاز دارد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با جدیدترین مدل‌های شلوار پارچه‌ای زنانه برای پاییز و زمستان سال ۱۳۹۶ آشنا خواهید شد.

شلوار سیگارت

جدیدترین مدل‌های شلوار پارچه‌ای زنانه

شلوار سیگارت به شلواری گفته می‌شود که میزان گشادی آن در قسمت باسن در بیشترین حالت است و پایین‌تر از باسن به تدریج به حالت دوکی شکل تنگ‌تر می‌شود. این مدل جزو راحت‌ترین مدل‌های شلوار پارچه‌ای است که به سادگی می‌توانید زیر آن از ساپورت‌های گرمکن استفاده کنید و در روزهای سرد سال احساس سرما نکنید. بلندی این نوع شلوار نباید ازمچ پا پایین‌تر باشد و بهترین کفش برای پوشیدن با آن کفش کالج است. بستن کمربند همرا با شلوار سیگارت را فراموش نکنید و همراه با آن هم از یک ژاکت بافتنی گرم استفاده کنید تا در روزهای پاییزی هم شیک و هم راحت باشید.

شلوار دمپاگشاد

جدیدترین مدل‌های شلوار پارچه‌ای زنانه

شلوار دمپاگشاد از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های شلوار است که در مدل‌های مختلف از جین گرفته تا مدل‌های شلوار پارچه‌ای کاربرد دارد و مدلی که در حال حاضر ترند شده است مدلی است که از باسن به پایین به صورت یکنواخت گشاد می‌شود. این مدل شلوارها از نظر استایل مزایای زیادی دارند و باعث می‌شوند قد شما بلندتر و اندام شما متعادل تر به نظر برسد. تطبیق پذیری این مدل شلوارها هم بالا است شما می‌توانید آن را با هر مدل کفشی که دوست دارید بپوشید اما بالاتنه‌های تنگ و کوتاه گزینه بهتری برای آن هستند.

شلوار چرم

جدیدترین مدل‌های شلوار پارچه‌ای زنانه

اگر به دنبال جایگزینی برای شلوار جین معمولی خود هستید اما دوست دارید همچنان شیک و سطح بالا به نظر برسید بهتر است سراغ چرم بروید. شلوارهای چرم از شیک‌ترین و زیباترین مدل‌های شلوارهای غیرجین هستند که تطبیق پذیری بالایی هم دارند و شما در آن‌ها احساس ستاره بودن خواهید کرد. این شلوارها معمولا تنگ و چسبان هستند و بهترین گزینه برای پوشیدن با بوت‌های پاییزی و زمستانی به شمار می‌روند. البته بهتر است در بافت استایل خود تنوع به خرج دهید و شلوار چرم را با لباس‌های بافتنی، جیر یا خز و پشم همراه کنید تا استایل شما یکنواخت و تکراری نشود.

سرهمی به جای شلوار

جدیدترین مدل‌های شلوار پارچه‌ای زنانه

شاید استفاده از سرهمی به جای شلوار کمی ریسک داشته باشد اما اگر درست و عاقلانه انتخاب شود قطعا ارزش آن را دارد و نتیجه شما را راضی خواهد کرد. سرهمی در واقع ترکیبی از بلوز و شلوار پارچه‌ای شما است که احساس راحتی بیشتری دارد و نگه داشتن آن در تن ساده‌تر است علاوه بر این هزینه‌های خرید لباس را هم کاهش می‌دهد چون شما به جای بلوز و شلوار یک لباس می‌خرید. سرهمی پارچه‌ای را می‌توان همراه با مانتوی پاییزی، پالتو یا کت گرم زمستانی پوشید و استایل شیک و به روزی برای فصل‌های سرد داشت.

کمربند برای شلوار

جدیدترین مدل‌های شلوار پارچه‌ای زنانه

معمولا خانم‌ها به اهمیت و جایگاه کمربند در استایل خود آگاه نیستند و از آن استفاده نمی‌کنند در حالی که کمربند به عنواان یک اکسسوری مهم و تاثیرگذار می‌تواند تیپ زنانه را ارتقاء بخشد و استایل ساده شما را شیک و زیبا کند. کمربندها انواع مختلف دارند و تنها محدود به کمربندهای چرمی خسته کننده نیستند، به طور مثال می‌توان شلوار پارچه‌ای را با کمربندی پارچه‌ای همرنگ و همجنس با آن استفاده کرد و یا از مدل‌های بافتنی کمربند و یا طرح‌های دیگر استفاده کرد. در مقالات بعدی مجله قرمز درباره انواع کمربند زنانه و روش انتخاب آن مطالبی را بیان خواهیم کرد.

مدل‌های شلوار پارچه‌ای طرح‌دار

جدیدترین مدل‌های شلوار پارچه‌ای زنانه

شلوار پارچه‌ای لزوما نباید ساده و یکدست باشد، شلوارهای پارچه‌ای طرح‌دار هم این روزها طرفداران زیادی دارند و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود مدل‌های مورد نظر خود را تهیه کنید. البته توصیه می‌کنیم اگر هنوز در پوشیدن لباس‌های طرح‌دار و ترکیب طرح‌ها خبره نشده‌اید سراغ طرح‌های پیچیده نروید و از طرح‌های ساده‌تر مثل راه راه ساده یا چهارخانه برای شلوار پارچه‌ای خود استفاده کنید. در میان پارچه‌هایی که برای لباس‌های زمستانی بیشتر به کار می‌روند مثل فاستونی و پشم طرح‌ها متنوع و کلاسیک جذابی را می‌توان یافت که هماهنگ کردن آن‌ها با بقیه لباس‌ها ساده است.

لگینگ کلاسیک ساده

جدیدترین مدل‌های شلوار پارچه‌ای زنانه

اگر شلوار جین تنگ گزینه مورد علاقه شما است و به دنبال جایگزینی برای آن در میان مدل‌های شلوار پارچه‌ای زنانه هستید ما لگینگ را به شما پیشنهاد می‌کنیمو لگینگ‌ها مزایای زیادی دارند که راحتی و تطبیق پذیری مهم‌ترین آن‌ها است. این شلوارها بهترین گزینه برای پوشیدن با بوت‌های بلند و نیم بوت و حتی بوت ساق کوتاه در فصل‌های پاییز و زمستان هستند که البته باید در استایل آن ها پوشیدگی را رعایت کنید و از لباس‌هایی همراه لگینگ استفاده کنید که تا زیر زانو و میانه ساق برسد، این نکته را هم به خاطر داشته باشید که لگینگ ضخیم و گرم برای فصل‌های سرد انتخاب کنید.

رنگ‌های تند و روشن و متالیک

اگر نگاهی به ترندهای فصل‌های اخیر بیندازید بیش از هرچیزی رنگ‌های تند و روشن را در میان لباس‌ها و مدل‌های جدید مشاهده خواهید کرد. این ترندها به دنیای شلوارهای پارچه‌ای هم راه یافته‌اند و اگر طرفدار رنگ های تند و روشن هستید یا استایل متالیک استایل مورد علاقه شما است می‌توانید آن را امتحان کنید. البته لازم است در استفاده از این مدل‌ها اعتدال را رعایت کنید و اگر شلواری با رنگ روشن یا متالیک پوشیده‌اید بقیه لباس‌ها را ساده و در رنگ‌های خنثی تهیه کنید و حداکثر از یک اکسسوری همرنگ با شلوار خود استفاده کنید تا شیک و متعادل به نظر برسید.

مدل‌های شلوار پارچه‌ای براق

جدیدترین مدل‌های شلوار پارچه‌ای زنانه

در کنار شلوارهای چرم و مدل‌های متالیک و رنگ روشن مدل‌های شلوار براق هم جزو ترندهای جالب توجه این فصل است که شاید پوشیدن آن برای همه ساده نباشد. این شلوارهای براق معمولا در رنگ مشکی هستند (چون شلوارهای رنگی براق بیش از حد جلب توجه می‌کنند) و برای این که بتوانید چنین شلواری را بپوشید بهتر است از استایل تکرنگ بهره بگیرید. همه لباس‌های خود را در رنگ مشکی اما با طرح ساده و غیربراق انتخاب کنید و شلوار براق خود را به عنوان نقطه کانونی استایل در نظر بگیرید. در کنار این موارد، یک اکسسوری رنگی هم می‌تواند به جذاب‌تر شدن تیپ شما کمک کند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)