خانم‌هایی که به عوض کردن رنگ موی خود علاقه زیادی دارند معمولا برای هر فصل رنگ موی خاصی را انتخاب می‌کنند اما انتخاب رنگ مو برای تابستان یکی از دشوارترین انتخاب‌ها است چون موها در این فصل در معرض آسیب بیشتری قرار دارند و حرارت و رطوبت و تابش شدید نور خورشید می‌تواند رنگ مو را تغییر داده و باعث شکنندگی آن‌ها شود. خوشبختانه مثل همه بخش‌های مد و زیبایی رنگ مو برای تابستان هم ترندهای خاص خود را دارد و این مدل‌ها با تنوع زیادی همراه هستند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان را که برای همه سلیقه‌ها مناسب هستند و شما می‌توانید بر اساس ظاهر طبیعی و سبک و سلیقه خود یکی از این رنگ‌ها را برای زیباتر کردن موهای خود در فصل تابستان انتخاب کنید. در ادامه نیز با ترفندهایی برای مراقبت از موهای بلوند و روشن آشنا خواهید شد.

جدیدترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان امسال

همان طور که گفتیم رنگ مو هم مانند بخش‌های دیگر آرایش و زیبایی مثل مدل مو، رنگ رژ لب و … ترندهای خاص خود را دارد و در هر دوره و فصلی مدل خاصی از آن محبوب و پرطرفدار می‌شود. مدل‌های جدید رنگ مو برای تابستان امسال هم بسیار متنوع هستند و ما در ادامه به تعدادی از پرطرفدارترین این مدل‌ها خواهیم پرداخت.

بلوند کره‌ای: سولانژ نولز و ربل ویلسون این رنگ خاص و جذاب را به عنوان رنگ موی شاخص خود انتخاب کرده‌اند و همین مساله باعث محبوبیت رنگ موی بلوند کره‌ای شد. بلوند کره‌ای رنگی شبیه به کره خوراکی است که نوع مات بلوند بوده و مایل به خاکستری است. این نوع بلوند نیاز به استفاده از خنثی کننده و روشن کننده دارد تا به زرد و نارنجی مایل نشود.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

فندقی تیره: این مورد هم جزو تاثیرات عروسی سلطنتی بود و پس از حضور مگان مارکل با موهای تیره این رنگ مو به شدت محبوب شده و به یکی از ترندهای مهم رنگ مو برای تابستان امسال تبدیل شد. برای خانم‌هایی که دوست دارند موهای تیره و طبیعی داشته باشند این رنگ بهترین گزینه است و ظاهر شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

مسی-طلایی: رنگ مسی با طیف طلایی هم از زیباترین رنگ‌های مو است که به خصوص برای خانم‌های موقرمز بسیار توصیه می‌شود چون این رنگ روی موهای قرمز طبیعی جلوه بسیار زیباتری خواهد داشت و از رنگ اصلی موها نیز چندان دور نخواهد بود.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

بلوند خنثی: در سال‌های اخیر رنگ‌های بلوند با طیف سرد و گرم مثل پلاتینی و یخی و کاراملی بسیار محبوب بود اما امسال رنگ بلوند مات و خنثی جای این طیف‌ها را گرفته و به طیف بلوند محبوب تابستان تبدیل شده است چون ستارگانی مثل رزی هانتینگتون ویتلی آن را انتخاب کرده‌اند.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

آجری: رنگ مسی و آجری مات خاص‌ترین رنگ مو برای تابستان است که ترکیبی عالی از رنگ‌های سرد و گرم است و روی همه انواع مو جلوه زیبایی ایجاد می‌کند. در محبوبیت این رنگ همین بس که جیجی حدید ستاره دنیای مد این رنگ خاص را برای خود انتخاب کرده است.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

رزگلد مات: رنگ رزگلد چند سالی بود که جزو رنگ‌های موی محبوب به شمار می‌رفت اما امسال طیف‌های تیره‌تر و مات این رنگ محبوب شده است و هیلی بالدوین مدل معروف (که اخیرا به خاطر نامزدی با جاستین بیبر معروف‌تر هم شده است) این رنگ را برای موهای خود انتخاب کرده است.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

بلوند تیره سایه روشن: جنیفر لوپز همیشه زیباترین رنگ‌ها را برای موهای خود انتخاب می‌کند، سایه روشنی ملایم و متعادل از رنگ‌های گرم که از قهوه‌ای تیره شروع شده و تا بلوند تیره ادامه پیدا می‌کند یکی از بهترین رنگ‌های مو برای تابستان امسال است و همه خانم‌ها با هر سلیقه ای می‌توانند آن را انتخاب کنند.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

زیباترین نمونه‌ها و مدل‌های جدید رنگ موی قهوه‌ای برای تابستان امسال

اگرچه این رنگ‌های خاص و چشمگیر رنگ مو برای تابستان بسیار جالب و جذاب هستند اما لزوما برای همه مناسب نیستند، بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند موهای تیره و در طیف نزدیک به رنگ طبیعی موهای خود داشته باشند و از آن جایی که بیشتر خانم‌های ایرانی به طور طبیعی موهای قهوه‌ای و مشکی دارند طیف قهوه‌ای تیره همیشه جزو رنگ‌های پرطرفدار در میان انواع رنگ مو بوده است. اما رنگ موی قهوه‌ای لزوما نباید همیشه یکدست و ساده و کسل کننده باشد بلکه این رنگ می‌تواند ترکیبی خاص و متفاوت روی موهای شما به وجود آورد. در ادامه تعدادی از زیباترین نمونه‌های رنگ مو برای تابستان را که همگی در طیف رنگ قهوه‌ای هستند به شما معرفی خواهیم کرد.

اگر به دنبال یک رنگ موی قهوه‌ای زیبا هستید که موهای شما را حالت دار، حجیم و شاداب نشان دهد توصیه می‌کنیم از بالیاژ استفاده کنید.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

بالیاژ انواع مختلفی دارد و بسته به نوع رنگی که برای هایلایت موها در نظر گرفته شود طیف متفاوت و متنوعی روی موها ایجاد خواهد کرد.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

هایلایت موهای قهوه‌ای می‌تواند طلایی، کارامل حتی طیف‌های سرد مثل بلوند خاکستری و بلوند یخی باشد.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

حتی خانم‌هایی که به طیف‌های قرمز علاقه دارند هم می‌توانند از هایلایت شرابی و قرمز و نارنجی برای بالیاژ موهای خود استفاده کنند.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

اگر به رنگ‌های غیرمعمول علاقه ندارید برای بالیاژ موهای خود می‌توانید از طیف‌های روشن‌تر قهوه ای استفاده کنید تا موهای شما حالتی طبیعی و جوانانه به خود بگیرد.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

لزوما هم نباید هایلایت را روی انتهای موها اعمال کنید، شما می‌توانید از هایلایت نواری برای حجم دادن و جذاب کردن موهای قهوه‌ای خود کمک بگیرید.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

فراموش نکنید که کار هایلایت و بالیاژ باید توسط آرایشگر حرفه‌ای و متخصص انجام شود و در برخی موارد لازم است که این کار در چند جلسه انجام گیرد.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

چند نکته مهم برای خانم‌هایی که رنگ موی بلوند را انتخاب کرده‌اند

اگرچه موهای تیره و طبیعی همیشه پرطرفدار هستند اما بسیاری از خانم‌ها نیز به روشن کردن موهای خود علاقه زیادی دارند. البته این مساله به سلیقه شخصی و ترکیب چهره و رنگ پوست افراد بستگی دارد و واضح است که رنگ موی بلوند برای برخی افراد مناسب‌تر از رنگ‌های تیره و قهوه‌ای است. اما مشکلی که در ارتباط با این نوع رنگ مو وجود دارد نگهداری از آن است. موهای بلوند به شدت در معرض آسیب و تغییر رنگ قرار دارند و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند. اما شما با رعایت چند نکته و ترفند می‌توانید موهای بلوند خود را همیشه زیبا و براق و خوشرنگ نگه دارید.

پیشگیری از زرد و نارنجی شدن موهای بلوند: عوامل محیطی تاثیر زیادی روی موهای رنگ شده دارند و موهای بلوند در این میان بیشترین تاثیر را از محیط می‌گیرند. قرار گرفتن موهای بلوند در معرض تابش نور خورشید و عوامل دیگر باعث زرد شدن و نارنجی شدن آن‌ها می‌شود. توصیه می‌شود برای جلوگیری از این اتفاق از اسپری‌های محافظت کننده که دارای خاصیت ضدآفتاب هم هستند استفاده کنید.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان

برنامه مناسب برای ترمیم رنگ موهای بلوند خیلی روشن: این که موهای بلوند شما چند وقت یک بار نیاز به ترمیم و تجدید رنگ مو دارند به رنگ طبیعی ریشه موهای شما بستگی دارد. اگر موهای شما به طور طبیعی روشن است می‌توانید این کار را بین هر شش هفته تا سه ما یک بار انجام دهید اما اگر موهای تیره دارید می‌توانید هر ۴ تا ۶ هفته یک بار برای ترمیم رنگ مو اقدام کنید. البته اگر رنگ موی بلوند شما از نوعی است که نیاز به دکلره دارد بهتر است فاصله جلسات را بیشتر کنید تا آسیب کمتری به موهای شما برسد.

پیشگیری از موخوره در موهای بلوند: موهای بلوند به شدت مستعد موخوره و شکنندگی هستند، عوامل محیطی، ابزارهای حرارتی و حتی برس زدن روزمره هم می‌توان باعث شکننده شدن موها شود اما استفاده از شامپو و نرم کننده دارای خاصیت جذب یونی به همراه استفاده از روغن‌های مفید مثل روغن آرگان که به سرعت جذب ساقه مو می‌شوند می‌تواند از این حالت جلوگیری کند.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو

آیا پس از بلوند کردن موها رشد آن‌ها کم می‌شود؟ بیشتر خانم‌هایی که موهای خود را بلوند رنگ می‌کنند از کاهش رشد آن‌ها شکایت دارند. این مساله تا حد زیادی حقیقت دارد و موهای بلوند به دلیل کاهش رطوبت و مواد مغذی در آن‌ها با رشد کمتری نسبت به موهای رنگ نشده و تیره مواجه هستند برای مقابله با این حالت توصیه می‌شود علاوه بر رسیدگی به تغذیه از روغن‌های مغذی مثل روغن سنجد تلخ برای تقویت موها استفاده کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)