ترندها در دنیای مد حرف اول را می‌زنند، یعنی چیزهایی که در هر دوره توسط کارشناسان و استایلیست‌ها معرفی می‌شوند و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند. آرایش هم به عنوان یکی از بخش‌های دنیای مد و زیبایی ترندهای مخصوص به خود را دارد و در هر دوره و فصلی نوع خاصی از آرایش مد روز می‌شود. اما جدیدترین ترندهای آرایش برای امسال چیست؟ تابستان زمان مناسبی برای داشتن آرایش کامل و حرفه‌ای نیست و این مساله فرصت استفاده از رنگ‌های تند و روشن را به شما می‌دهد، چیزهایی مثل سایه بنفش، رژ لب پرتقالی و آرایش اکلیلی برای چشم. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با جدیدترین ترندهای آرایش آشنا شوید و آن‌ها را برنامه روزانه خود استفاده کنید.

اگر طرفدار استفاده از رنگ‌های روشن در آرایش هستید تابستان بهترین زمان برای این کار است اما پیروی بی چون و چرا از ترندها هم چیزی نیست که بتوان آن را توصیه کرد بلکه شما باید شرایط ظاهری خود را به خوبی درک کنید مثلا اگر پوست خیلی روشن دارید باید بدانید که رنگ سایه تند بنفش روی صورت شما بیش از حد خودنمایی خواهد کرد و این ترند برای کسانی که پوست گندمی و متوسط دارند مناسب‌تر است یا اگر ته رنگ پوست شما سرد است رژ لب نارنجی روی پوست شما هماهنگی خوبی نخواهد داشت. حال با در نظر گرفتن این شرایط می‌توانید جدیدترین ترندهای آرایش را در این فصل امتحان کنید که در این مقاله با روش‌های کاربرد این ترندها را خواهید آموخت.

پلک‌های بنفش

سایه بنفش همیشه جزو محبوب‌ترین رنگ‌ها در آرایش چشم بوده است و تقریبا روی همه انواع پوست به خوبی می‌نشیند (به شرطی که تندی آن و میزان استفاده از آن به درستی انتخاب شود) اما ترندی که امسال برای سایه بنفش معرفی شده است پوشش کامل پلک بالا با رنگ سایه است. برای سایه زدن به این روش ابتدا سطح پلک را با پرایمر سایه پوشش دهید (این مساله در فصل تابستان اهمیت بیشتری دارد چون استفاده از پرایمر دوام آرایش چشم را بیشتر می‌کند و سایه شما رگه رگه نمی‌شود) سپس برس گرد سایه را بردارید و روی پالت سایه بزنید و کل پلک را با آن پوشش دهید و لبه‌ها را کاملا محو کنید، برای درخشش بیشتر می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر روی مرکز پلک هم استفاده کنید تا چشم‌ها برجسته‌تر شوند. برای کامل کردن و تمیز جلوه دادن این نوع آرایش چشم می‌توانید از خط چشم بنفش همرنگ سایه هم استفاده کنید.

جدیدترین ترندهای آرایش در سال جاری

ناخن‌های مرجانی

آیا به آرایش ناخن ساده و مینیمال علاقه دارید؟ پس لاک ساده تک رنگ بهترین انتخاب برای شماست و به خصوص در فصل تابستان روی پوست ساده شما جذابیت بیشتری خواهد داشت. اما کدام رنگ لاک برای این فصل مناسب‌تر است؟ کارشناسان اعلام کرده‌اند رنگ مرجانی روشن بهترین انتخاب برای رنگ لاک ساده در تابستان است و از جدیدترین ترندهای آرایش ناخن به شمار می‌رود اما شاید بگویید این رنگ روی ناخن‌های شما جلوه خوبی نخواهد داشت و رنگ واقعی خود را نشان نخواهد داد. این مطلب درست است و برای این که رنگ لاک شما رنگ واقعی و روشن خود را نشان دهد می‌توانید از یک ترفند هوشمندانه استفاده کنید، ابتدا روی ناخن‌ها بیس کوت بزنید سپس یک لایه لاک سفید روی ناخن‌ها بزنید و اجازه دهید خشک شود سپس لاک مرجانی و روشنی را که انتخاب کرده‌اید روی این ناخن‌های سفید بزنید تا رنگ واقعی و درخشان خود را نشان دهند.

جدیدترین ترندهای آرایش در سال جاری

آرایش اکلیلی، یکی از جدیدترین ترندهای آرایش

ترند آرایش اکلیلی به خصوص برای آرایش چشم ترندی بود که در دهه ۹۰ میلادی و اوایل دهه ۲۰۰۰ بسیار محبوب بود اما دوباره به دنیای مد و زیبایی بازگشته است. آرایش چشم اکلیلی، آرایش لب اکلیلی و حتی آرایش موی اکلیلی چیزی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت و برای تطبیق دادن آن با این دهه و این زمان راه‌هایی وجود دارد. می‌دانیم که ترند کلی و غالب برای آرایش در سال جاری این است که شما بدون تلاش زیبا به نظر برسید و چهره‌ای طبیعی داشته باشید و این مساله را می‌توان با آرایش اکلیلی هم رعایت کرد. راز این کار استفاده از پودر یا ژل اکلیلی است که می‌توانید آن را روی قسمت‌های مختلف صورت از جمله زیر چشم، بالای چشم، روی گونه‌ها و لب‌ها هم استفاده کنید بدون آن که بخواهید از لوازم آرایشی جدیدی استفاده کنید یا این که آرایش کودکانه‌ای داشته باشید. دقت کنید که نباید به مقدار زیاد از این ژل‌ها استفاده کنید بلکه هرچه کمتر باشد آرایش شما حرفه‌ای‌تر و زیباتر خواهد شد.

جدیدترین ترندهای آرایش در سال جاری

مژه‌های لاجوردی

چند سالی است که استفاده از ریمل‌هایی با رنگ‌های متنوع غیر از رنگ مشکی باب شده است، ایده‌ای که شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد اما زیبایی خاص و چشمگیری ایجاد می‌کند. استفاده از ریمل به رنگ آبی تیره باعث می‌شود چشمان شما درخشش بیشتری داشته باشد و برای خانم‌هایی که چشم قهوه‌ای دارند انتخابی عالی است. اگر پوست روشنی هم دارید و ریمل مشکی روی آن خیلی تیره به نظر می‌رسد استفاده از ریمل رنگی ایده‌ای جالب است. اما اگر قصد استفاده از ریمل رنگی (غیر از مشکی) را دارید فراموش نکنید که حتما قبل از آن باید از پرایمر مژه استفاده کنید، پرایمر مژه نوعی ریمل سفید است که مژه‌ها را برای آرایش آماده می‌کند و کمک می‌کند که تیرگی مژه‌ها گرفته شده و رنگ ریمل بهتر دیده شود. اما اگر نمی‌خواهید رنگ مژه‌ها خیلی چشمگیر باشد پرایمر سفید نزنید یا این که از ریمل مشکی به عنوان پرایمر استفاده کنید.

ترندهای آرایش

لب‌های نارنجی

داشتن لب‌های پرتقالی و نارنجی نوعی زیبایی غیرمنتظره و تازه را در چهره شما به وجود می‌آورد و به خصوص برای خانم‌هایی که پوست برنزه دارند در فصل گرم تابستان بهترین انتخاب است. اگر می‌خواهید رژ لب نارنجی شما جلوه زیباتری داشته باشد حتما قبل از رژ زدن لب‌ها را لایه برداری کنید و بالم لب بزنید تا سطح لب نرم و مرطوب شود سپس آن را پاک کنید و سطح لب را با فونداسیون بپوشانید تا ته رنگ صورتی لب‌ها گرفته شود سپس رژ لب نارنجی را روی لب‌ها بزنید. اما اگر نمی‌خواهید لب‌های نارنجی شما جلوه زیادی داشته باشند از رنگ‌های ملایم‌تر برای رژ لب استفاده کنید (مانند مدلی که در تصویر زیر می‌بینید) و یا ترکیب مداد لب و بالم لب را برای آرایش لب‌ها به کار ببرید.

جدیدترین ترندهای آرایش در سال جاری

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)