جوان نابغه ۲۱ ساله فیسبوک به تازگی این شرکت را به مقصد یکی دیگر از غول‌های تکنولوژی جهان یعنی شرکت گوگل ترک کرده است. این اتفاق در حالی رخ داده که این فرد از کشفیات فیسبوک به شمار می‌رود و از سن بسیار کم به فعالیت در این شرکت مشغول بوده است. برای آگاهی از آن‌ چه بر نابغه ۲۱ ساله فیسبوک رفته است، می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی این مطلب همراهی کنید.

به تازگی نابغه ۲۱ ساله فیسبوک یعنی مایکل سیمن، که یکی از کم سن و سال‌ترین کارکنان با استعداد این شرکت نیز محسوب می‌شد، با ترک این شرکت راهی گوگل شده است تا فعالیت‌های خود را در یکی دیگر از غول‌های دنیای فناوری ادامه دهد.

شرح حال نابغه ۲۱ ساله فیسبوک

مایکل سیمن در سن ۱۷ سالگی به استخدام فیسبوک در آمد و به عنوان کارآموز مشغول به کار در این شرکت شد. اما با توجه به استعداد و پشتکار سیمن، شرکت فیسبوک به محض رسیدن او به سن قانونی یعنی ۱۸ سال، این جوان با استعداد را به عنوان یکی از مهندسان جوان خود به کار گرفت و به شکل تمام وقت به همکاری با او مشغول شد.

مایکل سیمن در شرکت فیسبوک به عنوان مدیر تولید فعالیت می‌کرد و عمده وظیفه‌ی او این بود که با بررسی فعالیت‌های هم سن و سالانش در شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک، به مدیران این شبکه در تولید محصولات آزمایشی مربوط به افراد نوجوان یاری رساند و کمک ‌حال آن‌ها در اجرایی کردن ایده‌های مهم طرح شده در رابطه با قشر کم سن و سالی که از فیسبوک استفاده می‌کنند باشد.

با این حال نابغه ۲۱ ساله فیسبوک در شرکت رقیب یعنی گوگل وظیفه‌ی نسبتا متفاوتی را بر عهده گرفته است. به این ترتیب که او اکنون به عنوان مدیر تولید در بخش توسعه‌ی ابزار Assistant فعالیت می‌کند. ابزار Google Assistant یکی از جدیدترین تولیدات شرکت گوگل به شمار می‌رود. این محصول به طور کل یک دستیار مجازی شخصی است که می‌توان آن را شکل توسعه یافته‌ای از یک دستیار صوتی قلمداد کرد. در واقع ابزار Assistant شرکت گوگل یک سرویس صوتی است که بر مبنای پایگاه داده‌های موتور جستجوی شناخته شده و پر کاربرد گوگل طراحی شده است.

از این جهت مایکل سیمن را نابغه ۲۱ ساله فیسبوک لقب می‌دهیم که استعداد این جوان با استعداد نخستین بار توسط شرکت فیسبوک شناخته و کشف شد. به بیان دقیق‌تر، او در سن سیزده سالگی هنگام فعالیت در زمینه‌ی توسعه‌ی اپلیکیشن اختصاصی خود برای آیفون بود که توسط مهندسان شرکت فیسبوک کشف شد. البته آن‌ها برای این کشف چندان به زحمت نیافتادند. چرا که سیمن برای طراحی اپلیکیشن اختصاصی خود از ابزارهای توسعه‌ی فیسبوک بهره گرفته بود.

به هر حال اکنون راه نابغه ۲۱ ساله فیسبوک از این شرکت جدا شده است و دیگر نمی‌توان پسوند فیسبوک را به دنبال نام او آورد. باید دید که آینده برای این فرد با استعداد، که عصیانگری و دست زدن به ریسک‌های بزرگ برای تغییر مسیر زندگی را از همین سنین پایین فرا گرفته، چه خوابی دیده است.

منبع: گجتس ۳۶۰ (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.

شاید مهم‌ترین دلیلی که بتواند برخی از کاربران را از گوشی جدید سامسونگ یعنی Galaxy Note 8 دور نگه دارد، قیمت گزاف آن باشد. در این مطلب می‌توانید با مهم‌ترین دلایل کنار آمدن علاقه‌مندان محصولات پرچمدار با قیمت گزاف گلکسی نوت ۸ آشنا شوید. همچنین اگر بیش از عضو جدید خانواده‌ی گلکسی نوت سامسونگ به مهم‌ترین رقیب پرچمدار این محصول یعنی iPhone 8 علاقه‌مند هستید، می‌توانید این مطلب را از نظر بگذرانید تا با لیست انتظارات مهمی که از این گوشی می‌رود آشنا شوید.