پوشیدن لباس مناسب اندام یک قانون کلی در مد و فشن است که به جنسیت خاص یا به لباس خاصی هم محدود نمی‌شود. مثلا تیشرت مناسب اندام شما می‌تواند شما را قدبلندتر، خوش هیکل‌تر و به طور کلی جذاب‌تر نشان دهد و ایرادات مشخصی را که در فرم بدن شما وجود دارد مخفی کند. اما معمولا مردم به خصوص آقایان توجه چندانی به این اصول ندارند و موقع خرید یک تیشرت بیشتر به جنس و رنگ و قیمت آن توجه می‌کنند. در حالی که یک تیشرت ساده نقش مهمی در استایل مردانه دارد و اگر مدل و فرم تیشرت مناسب اندام و فرم بدن انتخاب شود مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما می‌گوییم که تیشرت مناسب اندام شما چیست و چطور آن را انتخاب کنید و بپوشید.

تیشرت مردانه

یک تیشرت کاملا اندازه از اجزای ضروری کمد لباس آقایان و خانم‌ها است. چنین لباسی در عین راحتی و سادگی، استایل شیکی هم دارد و به شما می‌آید. تیشرت‌های تکرنگ بدون طرح به خودی خود یک انتخاب عالی هستند چون مانند یک بوم خالی عمل می‌کنند و روی تیپ شما تاکید می‌کنند پس بسیار بهتر از تیشرت‌های طرح‌دار و لوگودار هستند. این امر زمانی محقق می‌شود که مدل تیشرت مناسب اندام شما باشد البته گفتن این مساله ساده است اما در عمل به همین سادگی نیست. خوشبختانه ما در این مقاله یک راهنمای کامل برای شما تدارک دیده‌ایم که بر اساس آن می‌توانید با ترفندهایی ساده تیشرت مناسب اندام خود را پیدا کنید.

تیشرت مناسب اندام

تیشرت مناسب برای اندام شما

اولین چیزی که موقع پوشیدن تیشرت مردانه باید در ذهن داشته باشید اندازه بودن آن یا همان فیت تیشرت است. البته این مساله واضح به نظر می‌رسد اما اگر شما فرم اندام خود را نشناسید نمی‌توانید انتخاب درستی انجام دهید. شناخت فرم اندام مردانه اولین گام برای انتخاب لباس صحیح است که تیشرت هم یکی از آن‌ها است. بیشتر تولیدکننده‌ها و توزیع کننده‌ها لباس‌های خود را بر اساس سایز اسمال و مدیوم و لارج به فروش می‌رسانند و کاری با فرم اندام شما ندارند مگر این که بخواهید تیشرتی را برای خودتان سفارش بدهید و یا تیشرت آماده را اندازه کنید. وقتی تیشرتی را می‌پوشید دوخت بین سرشانه و بازو باید دقیقا روی مفصل شانه شما قرار بگیرد و اگر تیشرتی خیلی کوچک باشد این خط دوخت به گردن شما نزدیک خواهد شد و در قسمت زیر بغل جمع خواهد شد و خیلی زودتر و بیشتر عرق خواهید کرد و لکه‌های عرق زیربغل پس از مدتی خود را نشان خواهند داد. به همین دلیل در چنین تیشرتی احساس راحتی نخواهید کرد. برای پیدا کردن تیشرت مناسب اندام شما علاوه بر دانستن سایز بدن باید فرم بدن خود را نیز بشناسید. راهنمای تصویری زیر انواع کلی فرم اندام مردانه را نشان می‌دهد که با مقایسه کردن شکل اندام خود در آینه با این نمونه‌ها می‌توانید تشخیص دهید که کدام مورد به شما نزدیک‌تر است.

تیشرت مناسب اندام

فیت تیشرت مناسب اندام شما

تیشرت فیت ورزشکاری: اگر چند ماه اخیر وقت زیادی را در باشگاه گذرانده‌اید و برای تقویت و فرم دادن به عضلات خود زحمت کشیده و عرق ریخته‌اید احتمالا دوست دارید که این عضلات را به رخ بکشید. یکی از بهترین راه‌ها برای این کار پوشیدن تیشرت فیت تنگ یا ورزشکاری است که فرم اندام را کاملا نشان می‌دهد و روی عضلات شما تاکید می‌کند. البته این کار به معنای آن نیست که بروید تیشرتی بخرید که برایتان یک سایز کوچک‌تر است، بلکه این تفاوت در فیت تیشرت مشخص می‌شود. تیشرتی که فیت معمولی دارد اما برای شما تنگ است عضلات بدن را به درستی نشان نخواهد داد و زحمت شما هدر خواهد رفت. برای خرید یک تیشرت فیت ورزشکاری علاوه بر اندازه بودن به جنس تیشرت هم توجه کنید، این تیشرت باید از پارچه‌ای با قابلیت کشسانی بالا تهیه شده باشد تا هم عضلات را به خوبی نشان دهد و هم در آن احساس راحتی داشته باشید.

تیشرت مناسب اندام

تیشرت گشاد و اورسایز: در سال‌های اخیر لباس‌های گشاد و اورسایز در پوشاک مردانه محبوبیت بالایی داشته‌اند و مردان به خصوص جوانان به پوشیدن لباس‌هایی که عمدا گشاد هستند روی آورده‌اند تا احساس راحتی بیشتر و استایلی خاص و بی‌قید داشته باشند. اما اگر فکر می‌کنید این بار با خریدن تیشرت دو سه سایز بزرگ‌تر امکان پذیر است در اشتباه هستید. تیشرتهای اورسایز عمدا گشاد طراحی می‌شوند و هر قسمت آن درست روی محل مربوط به خودش قرار می‌گیرد. پوشیدن تیشرت سایز بزرگتر باعث می‌شود اندام شما در قسمت‌هایی که دوست ندارید بزرگ‌تر و چاق‌تر به نظر برسد و یا پاهایتان کوتاه شود. این تیشرت‌ها را بهتر است با تعدادی لباس تنگ مثل شلوار لوله تفنگی بپوشید تا روی گشادی تیشرت شما تاکید کند و استایل شما مدرن و شیک به نظر برسد. شاید تصور کنید تیشرت‌های اورسایز برای آقایان چاق و درشت مناسب هستند اما قضیه تقریبا برعکس است، پوشیدن لباس گشاد باعث تاکید روی چاقی‌های اندام می‌شود و شما را درشت‌تر نشان می‌دهد. این نوع لباس‌ها برای آقایان لاغر مناسب‌تر هستند و تضاد بین لباس و اندام، آن‌ها را شکیل‌تر و متناسب‌تر نشان می‌دهد.

تیشرت مناسب اندام

تیشرت اندازه یا فیت نرمال: اگر قدکوتاه باشید یا اندام درشت و چاقی داشته باشید احتمالا می‌دانید که هیچ چیزی بهتر از لباس فیت نرمال مناسب شما نیست. اما پیدا کردن چنین لباس‌هایی ساده نیست چون بیشتر تولیدی‌ها تنها برای افرادی لباس تهیه می‌کنند که در محدوده استاندارد اندام قرار می‌گیرند. البته با کمی جستجو در فروشگاه‌های سطح شهر یا فروشگاه‌های آنلاین می‌توانید به چیزی که می‌خواهید برسید. اگر تیشرت ساده گزینه مورد علاقه شما نیست می‌توانید سراغ طرح‌های راه راه هم بروید اما از راه راه افقی برحذر باشید چون شما را که ریزجثه یا چاق هستید چاق‌تر و کوتاه‌تر نشان خواهد داد. برای بلندتر به نظر رسیدن می‌توانید رنگ تیشرت و شلوار را نزدیک به هم بگیرید تا با خطای دید کشیده‌تر دیده شوید.

تیشرت مناسب اندام

تیشرت یقه هفت

تیشرت‌های مردانه از نظر مدل تنوع چندانی ندارند اما باز هم در این میان می‌توان مدل‌هایی را مشاهده کرد مثل تیشرت یقه هفت. این نوع یقه برای تیشرت‌های گشاد مناسب نیست اما اگر اندام ریز یا چاق دارید می‌توانید تیشرت فیت نرمال خود ا با این یقه انتخاب کنید تا اندام شما بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسد. البته سعی کنید یقه هفت را خیلی باز انتخاب نکنید چون برای استایل مردانه گزینه مناسبی نیست و قسمت سینه را بیش از حد به نمایش خواهد گذاشت.

تیشرت مناسب اندام

رنگبندی تیشرت

همان طور که گفتیم تیشرت‌های تکرنگ ساده بهترین انتخاب برای یک آقای شیکپوش هستند اما کدام رنگ؟ بهترین رنگ برای تیشرت مردانه رنگ سفید است اما جنس این تیشرت باید ضخیم و طوری باشد که با زیرپیراهن اشتباه نشود. گزینه بعدی رنگ خاکستری است که تطبیق پذیری بالایی دارد اما در صورت تمایل و هماهنگی با بقیه لباس‌ها می‌توانید از رنگ‌های خنثی و متنوع دیگری مثل مشکی، سرمه‌ای، سبز لجنی و … هم استفاده کنید.

تیشرت مناسب اندام

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Idle Man (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)