در این مطلب کوتاه از مجله قرمز، به بررسی تولیدکنندگان که در حال تلاش برای ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان، از طریق ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات خود هستند می‌پردازیم. تولیدکنندگان محصولات، نسبت به خرده فروشان و عمده فروشان، در حوزه‌ی تجارت الکترونیک اندکی عقب تر هستند و عده‌ی کمی از آن ها، یک فروشگاه اینترنتی را به صورت آنلاین ایجاد کرده و در حال فروختن محصولات خود به طور مستقیم به مشتریان نهایی هستند. با ما همراه باشید تا در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید.

علت کم کاری تولیدکنندگان در عرصه‌ی تجارت الکترونیک

تولیدکنندگان در حوزه ی B2B (بنگاه به بنگاه)، تمایل دارند تا با مشتریان خود مستقیماً در ارتباط باشند. اما این که چرا برخی از آن ها ترتیبی اتخاذ نمی‌کنند تا با مشتریان خود به طور مستقیم و بدون واسطه در ارتباط باشند، موضوع یکی از مطالعه های اخیر بوده است. طبق این مطالعه، تولیدکنندگان به چند دلیل از انجام این کار عقب مانده اند:

عدم اطلاعات کافی درباره‌ی تجارت الکترونیک، هزینه ها و تعارضاتی که در بین راه وجود دارد.

یک مطالعه‌ی جدید درباره‌ی این موضوع نشان داد که تولیدکنندگان، به این نتیجه رسیده اند که بهتر است با مشتریان نهایی خود بدون واسطه و مستقیماً در ارتباط باشند؛ اما در عین حال که آن ها در حال کشف فرصت های اینترنتی در زمینه‌ی فروش محصولات هستند، با واسطه ها و شریکان خود در این زمینه دچار تعارضاتی هستند.

یک گزارش جدید (با عنوان Manufacturers Reap Benefits From Selling Direct) بیان می‌کند که تولیدکنندگان فعال در حوزه‌ی تجارت الکترونیک بنگاه به بنگاه (B2B)، تا به حال قدم های کوچکی در برقراری ارتباط آنلاین مستقیم با مشتریان خود برداشته اند و این موضوع، به دلیل نگرانی در مورد تجربه‌ی کم در زمینه‌ی تجارت الکترونیک (e-commerce)، هزینه های مربوط به ایجاد تکنولوژی های مورد نیاز و تعارضات مربوط به کانال های توزیع می‌باشد. در واقع، اگر بخواهیم به زبان ساده تر توضیح دهیم، می‌توان گفت که تولید کنندگان به دلیل عدم اعتماد کافی به خود، اقدام به برقراری ارتباط مستقیم و آنلاین با مشتریان خود نمی‌کنند.

تولیدکنندگان در حوزه‌ی تجارت الکترونیک

نتایج قابل توجه در این گزارش، به صورت خلاصه آورده شده است:

  • همان طور که ذکر شد، تولیدکنندگان به دلیل عدم اعتماد به نفس کافی، اقدام به برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان خود، از طریق اینترنت نمی‌کنند. طبق این گزارش، تنها ۳۵% از پاسخ دهندگان ( از بین تولید کنندگانی که از آن ها سوال شده بود)، بیان کردند که اعتماد کافی به خود و توانایی هایشان، برای تبدیلِ بازدید کنندگان سایتشان به خریداران محصولات خود را دارند. همچنین فقط ۳۴% از آن ها بیان کردند که اعتماد کافی به خود، برای مدیریت کردن فرآیند خرید نهایی مشتریان خود به طور صحیح را دارند.
  • تولیدکنندگان، تقریبا نیمی از مسیر را برای ارتباط مستقیم با مشتریان نهایی خود، از طریق سایت، طی کرده اند. بر طبق این گزارش، ۵۳% از شرکت ها بیان کردند که از طریق فروشگاه های طرف سومِ (third-party) ناشناسی در حال فروش محصولاتشان هستند و یا با ایجاد شراکت، اقدام به این کار کرده اند.
  • این گزارش بیان می‌کند تولیدکنندگانی که از طریق فروشگاه های دیگر، در حال ارسال محصولات خود به مشتریان نهایی هستند، از اعتماد بیشتری نسبت به خود و توانایی هایشان، برای ایجاد ارتباط مستقیم با مشتری نهایی به وسیله‌ی سایت خود برخوردار شده اند.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز

منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب مرتبط با این موضوع، پیشنهاد می‌شود به قسمت فناوری در صفحه اول سایت و زیرشاخه‌ی اینترنت و شبکه و یا تجارت الکترونیک رجوع کنید.
  • خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر این مطلب با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.