همه ما در طول زندگی و بر اساس شرایط و تجربه خود به تدریج می‌آموزیم که چه لباسی برایمان بهتر است. داشتن قد کوتاه هم یکی از این شرایط است و خانم‌های قدکوتاه معمولا بر اساس تجربه درمی‌یابند که کدام لباس‌ها برایشان مناسب‌تر است، کفش پاشنه بلند، شلوار فاق بلند و لباس‌های اندازه و رنگ‌های تیره. اما اگر بی‌تجربه هستید استفاده از تجربیات دیگران می‌تواند برای شما مفید و سازنده باشد. اول باید بدانید که آیا در دسته خانم‌های قدکوتاه قرار می‌گیرید یا خیر؟ از دیدگاه مد خانم‌هایی که قدی کمتر از ۱۶۰ سانتی‌متر دارند در این دسته قرار می‌گیرند و باید لباس‌های خود را تحت شرایط خاصی انتخاب کنند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با تجربیات کارشناسان مد که اتفاقا جزو خانم‌های قدکوتاه هم هستند آشنا می‌شوید تا با رعایت این نکات و پوشیدن این لباس‌ها قد کوتاه شما کمتر به چشم بیاید.

از کمربند و لباس‌هایی با کمر جمع شده استفاده کنید

توصیه های شیک پوشی برای خانم‌های قدکوتاه

مشخص کردن خط کمر کمک می‌کند که پاهای شما کشیده‌تر به نظر برسد و در مقایسه با زمانی که لباس‌های یکدست و راسته پوشیده‌اید قد شما بلندتر به نظر خواهد رسید. این نکته توسط بسیاری از خانم‌های قدکوتاه رعایت می‌شود و به بهبود تناسبات اندام آن‌ها کمک می‌کند. پس اگر می‌خواهید لباسی انتخاب کنید که قد شما را بلندتر نشان دهد حتما از لباس‌هایی که خط کمر آن‌ها مشخص است استفاده کنید و یا روی لباس‌های راسته و گشاد خود کمربند ببندید تا با مشخص شدن خط کمر بلندتر به نظر برسید.

دامن کوتاه را با کفش یا بوت پنجه باریک بپوشید

دامن کوتاه و شلوارک باعث بلندتر دیده شده پاها می‌شود اما نمی‌توان آن را با کفش پاشنه بلند پوشید. پس برای بلندتر شدن قد وقتی که دامن و شلوار کوتاه پوشیده‌اید چه کاری باید انجام دهید؟ کارشناسان مد توصیه می‌کنند در این شرایط از کفش و بوت پنجه باریک استفاده کنید. کفش‌ها و بوت‌های پنجه باریک مخصوصا اگر همرنگ دامن و شلوار شما هم انتخاب شده باشند تاثیری چشمگیر در کشیده‌تر دیده شدن پاها دارند چون باعث می‌شوند چشم‌ها به سمت پایین کشیده شوند و در نتیجه شما بلندتر به نظر خواهید رسید.

شلوار جینی بپوشید که گشاد یا بلند نباشد

توصیه های شیک پوشی برای خانم‌های قدکوتاه

شلوار جین به عنوان یکی از لباس‌های پرکاربرد زنانه می‌تواند نقش مهمی در بلندتر به نظر رسیدن خانم‌های قدکوتاه داشته باشد. اگر شما شلواری بپوشید که گشاد باشد اندام شما تحت‌الشعاع سایز شلوار قرار گرفته و شما کوچک‌تر به نظر خواهید رسید. همچنین اگر شلوار شما بلند باشد باعث می‌شود همه به کوتاهی شما توجه کنند. در حالی که اگر شلوار اندازه و یکی دوسانت بالاتر از مچ پا بپوشید در واقع اعلام می‌کنید من آنقدر بلندم که شلوارم برایم کوتاه است! به همین سادگی می‌توانید قد خود را با خطای دید بلندتر نشان دهید.

شلوار فاق بلند بهترین دوست خانم‌های قدکوتاه است

توصیه های شیک پوشی برای خانم‌های قدکوتاه

کمر شما جایی است که شما با لباس‌های خود مشخص می‌کنید و کمر شلوار هم دقیقا همین نقش را در استایل شما دارد یعنی اگر از شلوارهای فاق بلند که کمر آن‌ها بالاتر از محل طبیعی خط کمر است استفاده کنید در واقع پاهای خود را بلندتر نشان داده‌اید. به طور کلی استفاده از شلوارها و دامن‌های فاق بلند نقش مهمی در شکیل‌تر شدن اندام دارد و تنها محدود به خانم‌های قدکوتاه نمی‌شود و کارشناسان توصیه می‌کنند حالا که این شلوارها مد روز هم هستند حتما از آن ‌ها استفاده کنید تا بلندتر و خوش‌اندام‌تر به نظر برسید.

لباس‌های خود را کاملا اندازه کنید

توصیه های شیک پوشی برای خانم‌های قدکوتاه

پیدا کردن لباسی که کاملا اندازه باشد برای همه دشوار است و این مشکل برای خانم‌های قدکوتاه جدی‌تر است. حتما پیش آمده که شلواری خریده‌اید که کمر و باسن آن کاملا اندازه است اما قد شلوار بلند است و روی زمین کشیده می‌شود یا این که آستین بلوز و مانتوی شما بلند است. اگر چنین لباس‌هایی را بدون تغییر دادن بپوشید دارید به همه اعلام می‌کنید که قدکوتاه هستید و لباس‌هایتان اندازه شما نیست. در این شرایط حتما باید به یک خیاط مراجعه کنید یا این که خودتان (اگر خیاطی بلدید) لباس‌هایتان را اندازه کنید.

اگر رنگ دلخواه خود را پیدا نمی‌کنید مشکی بپوشید

توصیه های شیک پوشی برای خانم‌های قدکوتاه

انتخاب رنگ مناسب برای لباس هم در بلندتر دیده شدن قد نقش دارد. به طور کلی نمی‌توان محدودیت خاصی را در این مورد اعمال کرد اما ثابت شده است که رنگ‌های تیره نقش موثرتری در کشیده‌تر دیده شدن اندام دارند و اگر رنگ دلخواه خود را برای لباس‌ها پیدا نمی‌کنید بهتر است سراغ رنگ‌های تیره به خصوص مشکی بروید. مشکی به عنوان یک رنگ کلاسیک که همیشه و همه جا قابل استفاده است شما باریک‌تر و بلندتر نشان می‌دهد و برای خانم‌های قدکوتاه که چاق هم هستند بهترین انتخاب است.

لباس‌های اورسایز بپوشید اما روی هم نه

کارشناسان مد به خوبی می‌دانند که پوشیدن لباس‌ها روی هم انتخاب مناسبی برای قدکوتاه‌ها نیست چون توجه همه را به سمت اندام کوچک شما جلب می‌کند گویی که زیر کوهی از لباس‌ها دفن شده‌اید. پس به جای این کار بهتر است از یک لایه لباس کلیدی مثلا لباس‌های اورسایز استفاده کنید و آن را روی لباس‌های اندازه و تنگ بپوشید تا هم از ترندها پیروی کرده باشید و هم مشکلی برای استایل و شیک‌پوشی شما به وجود نیاید.

مانتو و پالتوی بلند باکیفیت بخرید

توصیه های شیک پوشی برای خانم‌های قدکوتاه

برخی از خانم‌ها تصور می‌کنند داشتن قد کوتاه به معنای کنار گذاشتن لباس‌های بلند و چسبیدن به لباس‌های کوتاه است در حالی که تجربیات افرادی مشهوری مثل کیم کارداشیان که اتفاقا قدکوتاه هم هستند چیز دیگری را نشان می‌دهد. یک لباس رویی بلند مثل مانتو و پالتو باعث می‌شود شما بلندتر به نظر برسید و علاوه بر آن نقش مهمی در شیک‌تر و رسمی‌تر شدن اندام هم دارد به خصوص اگر با کفش پاشنه بلند هم همراه شود. خوشبختانه شما در پیدا کردن پالتو و مانتوی بلند مشکلی نخواهید داشت و بیشتر مانتوها و پالتوهایی که برای بقیه میدی هستند برای شما بلند خواهند بود.

حتی کمی پاشنه هم تفاوت ایجاد می‌کند

حتما پیش آمده که با خودتان فکر کرده‌اید ای کاش سه سانتی‌متر بلندتر بودم! شاید فکر کنید سه سانتی‌متر چیز زیادی نیست اما تفاوت زیادی ایجاد می‌کند و خبر خوب این که شما می‌توانید این تغییر را به راحتی با پوشیدن کفش پاشنه بلند ایجاد کنید. لازم نیست حتما از کفش‌های پاشنه بلند ۱۰ و ۱۲ سانتی استفاده کنید بلکه حتی پاشنه ۵ تا ۷ سانتی‌متر هم تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کند و شما بلندتر به نظر خواهید رسید بدون آن که درد و ناراحتی ناشی از کفش‌های پاشنه بلند را تحمل کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)