برای موفقیت تضمین شده در هر کاری ما به تجربیات دیگران نیاز داریم و شیک پوشی به خصوص از نوع مردانه هم از این قاعده مستنثی نیست. توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان متعدد و گاهی متضاد هستند و باعث سردرگمی می‌شوند اما توجه به تجربیات افراد متخصص و توصیه‌های آن‌ها این سردرگمی را کاهش می‌‌دهد. ما در مقالات قبلی مجله قرمز نکات و قواعدی را برای شیک پوشی مردانه بیان کردیم و در ادامه موضوع در این مقاله نیز مهم‌ترین توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان را بیان خواهیم کرد که با رعایت آن‌ها می‌توانید استایلی جذاب و بدون خطا و اشتباه داشته باشید.

توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان

مهم‌ترین توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان در مورد تعمیر لباس‌ها

لباس ها به دلایل مختلفی ممکن است آسیب ببیند، لک شوند، دکمه آن‌ها کنده شود و یا دچار پارگی و … شوند اما شما باید در اسرع وقت این مشکل را حل کنید و آن را به بعد موکول نکنید چون ممکن است زمانی فرا برسد که هیچ لباس سالمی برای پوشیدن نداشته باشید.

کفش‌های چرم راحتی هر استایلی را جذاب‌تر می‌کند

گاهی یک جفت کفش براگ یا کفش کالج از جنس چرم باکیفیت دقیقا همان چیزی است که شما برای کامل کردن استایل ساده و روزمره خود نیاز دارید. این کفش‌ها را در بهترین کیفیت و در رنگ مناسب تهیه کنید تا در ترکیب استایل خود دچار مشکل نشوید.

در مورد لباس‌ها و ترکیب آن‌ها بیش از حد وسواس به خرج ندهید

اگرچه توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان گاهی ممکن است باعث سردرگمی شود اما لازم نیست در این مورد وسواس زیادی به خرج دهید. همین که همه چیز اندازه تن شما باشد و رنگ‌ها در کنار هم خوب و متعادل به نظر برسند استایل شما مناسب و قابل قبول است.

رعایت بهداشت یکی از مهم‌ترین توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان است

هرچقدر هم که به لباس‌های خود رسیدگی کنید اگر موهای مرتبی نداشته باشید و یا حتی ناخن‌های شما نامرتب و کثیف باشند شیک پوشی شما معنایی نخواهد داشت. پس بهداشت را جدی بگیرید و مرتب مسواک بزنید و بدن و موی خود را تمیز و مرتب نگه دارید تا شیک به نظر برسید. اگرچه کمی ته ریش جذابیت شما را بیشتر می‌کند اما اصلاح مرتب را هم در برنامه روزانه یا هفتگی خود قرار دهید.

سرآستین پیراهن شما باید کمی از زیر کت مشخص باشد

یکی از توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان این است که باید یک و نیم سانتی‌متر از سرآستین پیراهن شما از زیر کت مشخص باشد، البته لازم نیست در این مورد وسواس زیادی به خرج بدهید اما در نظر داشته باشید که حتما کمی از این سرآستین از زیر کت دیده شود.

توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان

کت راه راه را همیشه با پیراهن سفید راه راه بپوشید

انتخاب‌های متعددی برای ترکیب طرح و رنگ کت و پیراهن وجود دارد اما یکی از کلاسیک‌ترین انتخاب‌ها، ترکیب کت ذغالی یا سرمه‌ای راه راه با یک پیراهن سفید ساده راه راه است که در هر موقعیتی قابل استفاده است و زیبایی خاصی دارد.

این روزها گوشی تلفن همراه هم بخشی از استایل شما محسوب می‌شود

با پیشرفت تکنولوژی این روزها همه یک گوشی هوشمند دارند و باید آن را به عنوان یک اکسسوری و بخشی از استایل شخصی خود در نظر بگیرند. گوشی شما هرچه نازک‌تر و ظریف‌تر باشد بهتر است چون برآمدگی زیادی در جیب کت و شلوار شما ایجاد نمی‌کند.

شما می‌توانید کت و پالتوی یقه دوبل هم بپوشید

شاید فکر کنید یقه دوبل مخصوص پالتو و اورکت است اما شما می‌توانید کت یقه دوبل هم بپوشید به شرطی که شلوار و پیراهن رسمی داشته باشید. اما اگر کت یقه دوبل پوشیدید هرگز نباید دکمه‌های آن را باز نگه دارید.

در فصل تابستان سبک‌ترین پارچه‌ها را بپوشید

هنگام انتخاب لباس شما باید همه فصل‌ها را در نظر بگیرید و تعداد مناسبی لباس مخصوص تابستان داشته باشید. لباسی مناسب فصل تابستان است که از پارچه سبک و نازک تهیه شده باشد و تعریق کافی داشته باشد تا هنگام پوشیدن آن احساس گرما نکنید.

همه شلوارها به جز جین باید روی خط کمر شما بایستند

کمر شلوار جین شما بسهت به بلندی فاق جین می‌تواند پایین‌تر از خط طبیعی کمر و تا بالای باسن برسد اما در مورد بقیه شلوارها به خصوص شلوارهای رسمی همیشه باید شلواری را انتخاب کنید که خط کمر آن دقیقا روی خط طبیعی کمر شما بایستد، نه بالاتر و نه پایین‌تر.

توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان

هرچه کفش شما براق‌تر باشد استایل شما رسمی‌تر است

قطعا این مورد در مورد کفش‌های چرم رسمی است که همراه با کت و شلوار رسمی پوشیده می‌شود. در این شرایط کفش شما نباید مات یا دارای بافت باشد و هرچه این کفش براق‌تر واکس خورده باشد رسمی‌تر است و برای موقعیت‌های رسمی مناسب‌تر است.

انتهای کراوات شما باید کمربند شما را لمس کند

میزان بلندی کراوات یکی از پیچیدگی‌های دنیای مد مردانه است اما توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان این طور بیان می‌کند که انتهای بلندتر کراوات باید تا بالای کمربند شما برسد و آن را لمس کند در حدی که به آن نرسد و نه در حدی که از آن عبور کند.

لباس‌های غیررسمی شما نیز نیاز به رسیدگی و توجه دارند

لباس‌هایی که در خانه و باشگاه و جایی غیر از بیرون می‌پوشید مثل پیژامه، لباس شنا و لباس باشگاه هم نیاز به توجه دارند و شما باید آن‌ها را در بهترین کیفیت و در استایلی مناسب خودتان تهیه کنید و هرگاه کهنه و فرسوده شدند آن‌ها را با یک لباس نو عوض کنید.

طوری لباس بپوشید که مردم به صورت شما توجه کنند نه لباس‌ها

لباس‌های شما باید طوری انتخاب شوند که چشم‌ها را به سمت بالا و چانه و دهان شما هدایت کنند و به همین دلیل است که لباس‌های کلاسیک مردانه مثل یقه هفت کت و پیراهن معمولا فرم V دارند و به سمت بالا باز می‌شوند.

مهم‌ترین توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان در ترکیب طرح لباس

ترکیب طرح‌ها یکی از پیچیده‌ترین کارها در مد و فشن است که نیاز به دقت و توجه دارند. یکی از مهم‌ترین توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان در ترکیب طرح لباس این است که طرح‌های درشت را با طرح‌های ریز بپوشید و از طرح‌هایی که رنگبندی مشابه دارند استفاده نکنید.

توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان

متناسب با اندام خود لباس بپوشید نه اندامی که می‌خواهید داشته باشید

تلاش برای داشتن اندام متناسب از طریق رژیم گرفتن و ورزش کردن ستودنی است اما تا زمانی که شما به اندام ایده آل خود نرسیده ای باید بر اساس اندامی که دارید لباس بپوشید مثلا برای کسی که شکم برجسته‌ای دارد لباس‌های اندام ورزشکاری مناسب نیست.

شما به یک یا دو ژاکت بافتنی پشم ظریف نیاز دارید

برای زمانی که هوا خنک و نامتعادل باشد یک ژاکت بافتنی باکیفیت و با ترکیب رنگ مناسب دقیقا همان چیزی است که لازم دارید چون در صورت گرم شدن هوا می‌توانید به راحتی آن را از تن خود خارج کرده و در دست بگیرید. به همین دلیل بهتر است که این ژاکت سنگین و خیلی ضخیم نباشد.

کمد لباس‌های خود را مرتب نگه دارید

یک کمد لباس مرتب یکی از مهم‌ترین توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان و خانم‌ها است و تا زمانی که شما کمد لباس مرتبی نداشته باشید نمی‌توانید به لباس‌های خود به راحتی دسترسی پیدا کنید و حتی ممکن است چیزهایی را که در کمد خود دارید نبینید و استفاده نکنید.

هیچ وقت اجازه ندهید همسرتان یا مادرتان برای لباس‌های شما تصمیم بگیرد

یکی از اشتباهان رایج آقایان این است که تصمیم لباس پوشیدن خود را به مادر یا همسر خود واگذار می‌کنند. در حالی که آن‌ها بر اساس سلیقه و استایل زنانه این کار را برای شما انجام می‌‌دهند و نتیجه چندان رضایت بخش نخواهد بود. پس همیشه سعی کنید خودتان تصمیم بگیرید و استقلال کامل در این زمینه داشته باشید.

کفش‌های رسمی عالی معمولا موقع راه رفتن کمی صدا می‌دهند

کفش‌هایی که کفی آن‌ها از جنس چرم چند لایه باشد موقع راه رفتن صدا می‌دهند و شما نباید از این بابت خجالت زده و یا نگران شوید چون این صدا نشانه کیفیت و عالی بودن کفش شما است.

توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان

اگر به محصولات فروشگاه خاصی علاقه دارید آن را دنبال کنید

اگر فروشگاه یا برند خاصی را پیدا کرده‌اید که محصولاتی نزدیک به سلیقه شما ارائه می‌دهند بهتر است در خبرنامه این فروشگاه‌ها عضو شوید و صفحات آن را در فضای مجازی دنبال کنید تا از خبرهای تخفیف و جدیدترین محصولات آن در اسرع وقت باخبر شوید.

لباس پوشیدن مثل نسل‌های گذشته هیچ اشکالی ندارد

این که شبیه به پدرتان و حتی پدربزرگتان لباس بپوشید هیچ اشکالی ندارد و باعث شرمندگی نیست. چون نسل‌های قبلی در شیک پوشی به خصوص شیک پوشی از نوع رسمی مردانه چند گام از نسل حاضر جلوتر بودند و پیروی از آن‌ها به معنای شیک پوشی بیشتر و افزایش جذابیت است.

کاری به استایل بقیه مردم نداشته باشید!

معمولا کسانی به استایل بقیه مردم کار دارند و از آن ایراد می‌گیرند که به تازگی در این مورد متخصص شده‌اند. پس بهتر است در مورد بقیه مردم و تیپ آن‌ها نظر ندهید و از آن ایراد نگیرید چون با این کار نه تنها باعث رنجش بقیه می‌شوید بلکه تازه‌کار بودن خود را لو می‌دهید و

و فراموش نکنید که اندازه بودن لباس مهم‌ترین چیز است

بارها گفته‌ایم و باز هم به عنوان آخرین توصیه‌های شیک پوشی برای آقایان لازم است بیان کنیم که هیچ چیز از اندازه بودن لباس شما مهم‌تر نیست و حتی زیباترین و گران‌ترین لباس‌ها هم اگر اندازه شما نباشند به تن شما زیبا نخواهند بود. اما یک لباس معمولی و متوسط هم اگر به خوبی اندازه شما باشد باعث شیک پوشی شما خواهد شد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Art of Manliness (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)