ابتدا ممکن است تصور کنید که تاچ بار مک بوک پرو (Macbook Pro) جدید برای تنظیم صدا و روشنایی بدتر از کیبوردهای معمولی است. در کیبوردهای معمولی با فشردن کلید، می‌توانید صدا را کم یا زیاد کنید. آنچه تاچ بار مک بوک پرو نشان می‌دهد، زدن بر روی دکمه‌ی ولوم است و پس از آن، می‌توانید شدت صدا را با نواری که ظاهر می‌شود، تنظیم کنید؛ یعنی یک بار بر روی دکمه‌ی ولوم بزنید تا نوار ظاهر شود، سپس بار دیگر روی آن بزنید و این بار، انگشت خود را روی آن نگه دارید تا شدت را تغییر دهید. اما روش دیگری برای تنظیم صدا و روشنایی در تاچ بار مک بوک پرو وجود دارد که از این روش به مراتب ساده‌تر است. با مجله قرمز همراه باشید تا چگونگی آن را بیاموزید.

روشی جدید برای تنظیم صدا و روشنایی در تاچ بار مک بوک پرو

روش دیگری که برای تنظیم صدا و روشنایی در تاچ بار مک بوک پرو وجود دارد، شیوه‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید با یک حرکت سریع، شدت صدا یا روشنایی را تنظیم کنید. تنها کافی است که هر کدام از عملکردهای مورد نظر را در Control Strip (نوار کنترل)، فشرده و نگه‌دارید، سپس دست خود را به سمت چپ و یا راست حرکت دهید. با این کار، سطح آن تنظیم شده و نیازی نیست انگشت خود را بلند کنید.

در ابتدا این عملکرد اندکی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا انگشت شما بر روی صفحه‌ای که درحال تنظیم است، قرار ندارد. اما هنگامی که به آن عادت کنید، متوجه خواهید شد که در زمان شما صرفه جویی می‌کند.

آیا این شیوه برای تنظیم صدا و روشنایی مفیدتر از روش قبلی است؟

آیا این کار از تنظیم صدا و روشنایی با دکمه‌ی مخصوص روشنایی، سریع‌‍تر است؟ افراد بسیاری اینطور گمان می‌کنند و برخی دیگر مخالفند. با این حرکت، می‌توانید سریعاً سطح دقیقی که نیاز دارید را با یک حرکت، تعیین کنید ولی در شیوه پیشین، باید چندین بار دکمه را فشار می‌دادید. اگر تاچ بار مک بوک پرو مورد پسند شما واقع نشده، این موضوع تاثیری بر روی انتخاب شما نخواهد گذاشت، اما اگر آن را می‌پسندید، قطعاً برایتان جذاب خواهد بود.

شیوه‌ای که در این مقاله برای تنظیم صدا و روشنایی در تاچ بار مک بوک پرو بیان شد، برای دیگر عملکردها انجام نمی‌شود و تنها برای روشنایی و صدا است که دو دکمه‌ای است که در عنوان خود در صفحه‌ای که دکمه‌های روی تاچ بار را سفارشی سازی می‌کنید، عبارت “Slider” را به همراه دارند.

چگونگی تنظیم صدا و روشنایی در تاچ بار مک بوک پرو

این که تنها برای تنظیم صدا و روشنایی چنین عملکردی فراهم شود، منطقی است زیرا برای دیگر دکمه‌ها، تاگل باینری وجود دارد زیرا تنها کارهای صفر و یکی همانند روشن / خاموش کردن و یا باز / بسته کردن را با آن‌ها انجام می‌دهید.

  • نظر شما درمورد این شیوه‌ برای تنظیم صدا و روشنایی در تاچ بار مک بوک پرو چیست؟ آیا آن را امتحان کرده‌اید؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.
  • اگر مک شما کند شده است، شاید مقاله‌ی مجله قرمز درمورد افزایش سرعت مک با ۱۰ روش سریع برای شما مفید باشد.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Justin Pot

منبع: howtogeek