تقویم هوشمند کاغذی الکترونیکی که با نام‌های e-paper smart calendar و تقویم دیواری دیجیتالی ( Digital Wall Calendar ) و تقویم جادویی نیز شناخته می‌شود، طراحی شده توسط کوشو سوبوا (Kosho Tsuboi) است که ایده‌ی زیبا و جذابی را به شکل یک گجت پیاده سازی کرده است. این محصول، یک تقویم جادویی است که همانند یک تقویم کاغذی بوده، اما کاربردی هیجان انگیزی دارد که در ادامه برای شما خواهیم گفت. با مجله قرمز همراه باشید.

انعطاف پذیری کاغذ جذابیت خاصی دارد که با وجود تلفن‌های همراهی که به صورت روزانه در حال پیشرفت هستند، باز هم ما را وادار به استفاده از خود می‌کنند و هنوز هم درحال استفاده از قلم و دفتر هستیم. با این حال، “تقویم جادویی” (تقویم هوشمند کاغذی الکترونیکی یا همان تقویم دیواری دیجیتالی) که کوشو سوبوا طراحی کرده است، ترکیبی از انعطاف پذیری کاغذ و فیزیک یک تقویم دیواری با هوشمندی تکنولوژی است که احتمالاً آینده‌ی آن، کاغذهایی خواهد بود که به اینترنت متصل می‌شوند. کوشو در سابقه خود، اسپیکرهای معلق Gravity کمپانی meizu را نیز دارد که سبب شده است به عنوان طراحی با استعداد شناخته شود.

تقویم هوشمند کاغذی الکترونیکی - تقویم جادویی Magic Calendar

تقویم هوشمند کاغذی الکترونیکی (تقویم جادویی) چیست؟

تقویم هوشمند کاغذی الکترونیکی (تقویم دیواری دیجیتالی، تقویم جادویی) از کاغذ الکترونیکی با کیفیت بالایی ساخته شده که با تقویم گوگل (Google Calendar) در تلفن همراه شما سینک (سازگار) می‌شود. طراحی کوشو به شما امکان به روز رسانی صفحه نمایش فیزیکی را، حتی در زمانی که بیرون از خانه هستید نیز می‌دهد.

تقویم هوشمند کاغذی الکترونیکی - تقویم جادویی Magic Calendar

این تقویم، برنامه شما را به صورت لحظه‌ای بر روی سطح منعطف و نازک کاغذ منعکس می‌کند تا پس از آن بدون نیاز به لمس کردن تلفن همراهتان، برنامه‌های خود را برای روزهای مختلف سال، مشاهده کنید. ایده‎ی این تقویم برای تقویم‌های رومیزی هم مورد بررسی قرار گرفته است.

تقویم هوشمند کاغذی الکترونیکی - تقویم جادویی Magic Calendar

طراحی تقویم جادویی چگونه است؟

طراحی تقویم جادویی بسیار ساده است و به لطف استفاده از صفحه نمایش کاغذی الکترونیکی، می‌تواند کاملاً شبیه یک تقویم دیواری عادی به نظر برسد که به دیوار اتاق شما آویخته شده؛ اما بهترین قسمت آن این است که نه تنها شبیه یک تقویم سنتی به نظر می‌رسد، بلکه با تلفن همراه هوشمند شما برای نمایش رویدادها سینک می‌شود.

تقویم هوشمند کاغذی الکترونیکی - تقویم جادویی Magic Calendar

هیروناو سوبوا (Hironao Tsuboi) رهبر گروه این محصول، درمورد تقویم هوشمند کاغذی الکترونیکی (تقویم دیواری دیجیتالی، تقویم جادویی) می‌گوید:

تقویم هوشمند کاغذی الکترونیکی، ویژگی‌های تلفن همراه هوشمند و تقویم‌های کاغذی را در کنار هم دارد، بنابراین برنامه‌ها به صورت دیجیتالی در تقویم وارد می‌شوند تا بتوانید به سرعت آن‌ها را بررسی کنید.

وی می‌گوید که این ایده، از آنجا الهام گرفته شده است تا بتوانید برنامه روزانه خود را با فرد مورد نظر، حتی زمانی که پیش یکدیگر نیستید به اشتراک بگذارید.

تقویم جادویی Magic Calendar

تقویم جادویی (Magic Calendar) سوبوآ، بخشی از برنامه‌ی Android Experiment گوگل در ژاپن بوده و در حال توسعه روزافزون است. سوبوآ گمان می‌کند ایده هیجان انگیزی است که بتوانید اطلاعات قابل تغییر را بر روی یک واسط قرار دهید که وزن، بافت و نرمی یکسانی همانند کاغذ دارد. تقویم هوشمند کاغذی الکترونیکی، نور را منعکس نمی‌کند تا بتوانید آن را از همه‌ی زوایا مشاهده کنید و با یکبار شارژ شدن، به مدت ۳ ماه دوام می‌آورد زیرا سطح کاغذی کم مصرفی دارد. این گروه معتقدند که با پیشرفت تکنولوژی، مرزهای میان دیجیتال و آنالوگ از بین خواهد رفت.

تقویم هوشمند کاغذی الکترونیکی در حال حاضر در ژاپن به نمایش گذاشته شده و تصمیم بر توسعه بیشتر آن گرفته شده است. بنابراین احتمال دارد در آینده‌ای نه چندان دور، بتوانید تقویم جادویی را در خانه و اداره خود استفاده کنید.

  • نظر شما درمورد تقویم هوشمند کاغذی الکترونیکی (تقویم جادویی، تقویم کاغذی دیجیتالی) چیست؟ آیا گمان می‌کنید این تقویم‌ها، تقویم‌های دیواری معمولی را منسوخ خواهند کرد؟ دیدگاه‌های خود را با قسمت فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی  Ashley Carman

منبع: theverge و designboom