از مدل مویتان راضی نیستید؟ با این روش‌ها برای تغییر مدل مو اقدام کنید


حتما پیش آمده است که موهای خود را به دست آرایشگر سپرده‌اید اما نتیجه با چیزی که می‌خواستید تفاوت زیادی داشته است. در این شرایط برای تغییر مدل مو چه باید کرد؟ آیا چاره کار غصه خوردن یا دست به قیچی شدن است؟

درست شدن موها نیاز به زمان برای رشد کردن دارد و تا زمانی که موها به بلندی لازم برسند باید به نحوی با این مشکل کنار بیایید و با غصه خوردن مشکلی حل نمی‌شود.

اگر هم بخواهید خودتان دست به کار شوید و یا مجددا به آرایشگاه بروید ممکن است مشکل بدتر شود. در هرحال روش‌هایی برای تغییر مدل مو و زیباتر کردن آن برای مواقعی که از مدل موهای خود راضی نیستید وجود دارد که کمک می‌کند راحت‌تر با مشکل کنار بیایید.


به موها زمان بدهید

همان طور که گفتیم این مشکل راه حل فوری ندارد و برای این که بتوانید مدل موها را درست کنید باید به آن‌ها زمان بدهید. صبر کردن چاره کار شماست مگر این که بخواهید یک مدل خیلی کوتاه پسرانه داشته باشید یا این که آن‌ها را از ته بتراشید!


اتومو را کنار بگذارید

تغییر مدل مو

این کار برای مدل موی ناصاف و نامنظم بسیار توصیه می‌شود چون وقتی موها صاف باشند این عیب‌ها بیشتر به چشم می‌آیند و فر بودن موها کمک می‌کند موها منظم‌تر به نظر برسند. اگر موهای شما به طور طبیعی صاف است بهتر است با فر کردن نوک موها تغییرات لازم را در آن‌ها ایجاد کنید. البته برای برخی مشکلات مثل کوتاه بودن چتری، استفاده از اتومو می‌تواند راهگشا باشد و باعث شود موها بلندتر به نظر برسند.


برای تغییر مدل مو به آن حجم بدهید

استفاده از اسپری‌های حجم دهنده باعث ایجاد بافت و حجم در موها شده و کمک می‌کنند موها به خوبی با هم همانگ شوند.استفاده از ژل‌های سبک هم به حالت بهتر موها (به خصوص پس از فر کردن) و عقب دادن قسمت‌های کوتاه و ناهماهنگ کمک می‌کند.


فرق موها را عوض کنید

اکثر افراد موهای خود را تنها در یک جهت فرق باز می‌کنند اما عوض کردن این جهت و محل آن، کمک می‌کند تا هم موهای شما حجیم‌تر دیده شوند و هم فرم کلی مدل مو تغییر کند و نتیجه شما را شگفت زده کند. پس عوض کردن جهت و نقطه جدا کردن فرق موها نه تنها برای کسانی که به دنبال تغییر مدل مو هستند بلکه برای همه خانم‌ها توصیه می‌شود.


استایل جدیدی را امتحان کنید

اگر به دم اسبی ساده عادت دارید اما با مدل جدید مو درست کردن این مدل دیگر چندان ممکن نیست مثلا همه موها به راحتی جمع نمی‌شوند و چتری روی پیشانی خیلی کوتاه است بهتر است در مدل مو تجدید نظر کنید. مثلا با ایجاد بافته‌های کوچک در اطراف مو و یا جمع کردن نصف موها در بالا و دم اسبی کردن بقیه می‌توانید با این مشکل کنار بیایید.


از اکسسوری‌های مو کمک بگیرید

اکسسوری‌های مو در این شرایط بهترین دوست شما هستند و چه از نظر عملکردی و چه از نظر زیبایی می‌توانند به ایجاد تغییر در موها کمک کنند به خصوص اگر زمان کافی برای صبر کردن و بلند شدن موها ندارید. با سنجاق مویی کوچک و بزرگ می‌توانید به راحتی چتری‌ها را جمع کنید و با اکسسوری‌هایی مثل تل و گل سر می‌توانید ناصافی‌ها و عدم تقارن را در موها بپوشانید.


موها را رنگ کنید

چگونه خواب مو را عوض کنیم

اضافه کردن بُعد به موها با کمک رنگ مو (مثل مش کردن، بالیاژ، هایلایت و …) می‌تواند به تغییر مدل مو کمک کرده و آن را زیباتر کند. می‌توانید از آرایشگر خود بخواهید تا با روشن کردن کل رنگ مو و یا روش‌های دیگر به نحوی موها را تغییر دهد تا دیگر ایراد آن در چشم نباشد. البته می‌توانید رنگ کردن موها را در منزل نیز انجام دهید.


به رشد موها کمک کنید

موی سر انسان به طور متوسط یک و نیم سانتی‌متر در ماه رشد می‌کند اما با روش‌هایی می‌توان رشد موها را افزایش داد مثل استفاده از ماسک، توجه به تغذیه و … . با ادامه این روند پس از چند ماه بلندی موهای شما به زمان قبل از کوتاه کردن مو خواهد رسید و می‌توانید مجددا به آرایشگاه (این بار یک آرایشگاه بهتر!) مراجعه کنید و موهای خود را کوتاه کنید. در طول این مدت نیز حداقل هر دوماه یکبار به آرایشگاه بروید و از آرایشگر خود بخواهید بدون کم کردن طول موها آن‌ها را کوتاه کند تا دچار موخوره نشوید.


ترفندهایی برای داشتن موهای زیبا و خوش‌حالت

  • روی سشوار حتما سری مناسب نصب کنید تا حرارت را مستقیم و یکنواخت روی موها برساند. برخی مردم به اشتباه موقع سشوار کشیدن سشوار را تکان می‌دهند که باعث وز شدن مو می‌شود.
  • پس از حمام وقتی موهایتان ۷۵ درصد خشک شده است با برس گرد غیرپلاستیکی که موهای طبیعی دارد موها را دسته دسته برس بکشید تا حجم پیدا کند و به همین حالت خشک شود.
  • برای داشتن موهایی موجدار پس از سشوار کشیدن زمانی که موها هنوز گرم است آن‌ها را دسته دسته دور یک بیگودی بزرگ بپیچید و محکم کنید. پس از دوساعت بیگودی را باز کنید.
  • برای جمع کردن موهای کوتاه اطراف پیشانی و گیجگاه، یک مسواک کهنه بردارید و روی آن اسپری مو بزنید و بلافاصله موها را با این مسواک حالت دهید و با بقیه موها یکی کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)