آماده شدن در صبح یک روز پاییزی به اندازه کافی مشکل هست و در این حال باید سعی کنید مرتب و شیک هم به نظر برسید. ترکیب لباس پاییزی شما می‌تواند از چیزهای عادی و روزمره تشکیل شود اما در عین حال شیک و زیبا باشد و طوری انتخاب شود که مناسب فرم اندام شما نیز باشد. مهم نیست چه فرم اندامی داشته باشید، اندام سیبی شکل یا گلابی شکل یا لاغر و پسرانه، ترکیب‌های مختلفی را می‌توان یافت که با فرم اندام شما متناسب باشد و در عین حال مخصوص فصل پاییز هم باشد. پس اگر به دنبال استایل پاییزی خاصی برای خودتان هستید این مقاله را بخوانید و ترکیب لباس پاییزی جدید و جذابی را متناسب با فرم اندام خود انتخاب کنید.

اگر اندام ساعت شنی دارید این ترکیب لباس پاییزی را امتحان کنید

انواع ترکیب لباس پاییزی جدید

اندام ساعت شنی با داشتن کمر باریک و قوس‌های متناسب از دیدگاه فشن مزایای زیادی دارد و بهتر است با انتخاب لباس مناسب از این مزایا بهره منده شوید و به جای آن که به لباس‌های گشاد و بی‌شکل پناه ببرید فرم اندام خود را بپذیرید. لباسی بپوشید که رنگ یکدستی داشته باشد و با یک کمربند روی خط کمر خود تاکید کنید و زیبایی و تناسب اندام خود را به نمابش بگذارید. در مورد کفش‌ها هم خلاقیت به خرج دهید و به جای کفش‌های  ساده و معمولی سراغ یک جفت کفش پاشنه بلند متالیک بروید. پس یک ترکیب پاییزی ایده‌آل برای اندام ساعت شنی را می‌توان در این موارد خلاصه کرد، یک مانتوی پاییزی تکرنگ با کمر باریک و یا همراه با کمربند تیره، شلوار جین یا مشکی راسته متناسب با این مانتو و یک جفت کفش پاشنه بلند شیک متالیک که با اکسسوری‌های متناسب همراه می‌شود.

اگر اندام لاغر و پسرانه دارید این ترکیب لباس پاییزی را امتحان کنید

انواع ترکیب لباس پاییزی جدید

برای اندام لاغر و پسرانه که قوس و برجستگی‌های زنانه در آن چندان مشخص نیست باید تاکید شما روی ظریف و زیبا نشان دادن اندام باشد. مثلا یک شلوار دمپا گشاد بلند که باعث می‌شود پاها و پایین تنه شما خوش‌فرم‌تر به نظر برسد. در مورد بالاتنه نیز از لباس‌هایی استفاده کنید که چین دار و ظریف باشد و خیلی تنگ نباشد و روی بدن ایجاد حجم کند. کفش پاشنه بلند نیز به زیبایی و ظرافت اندام کمک می‌کند و توصیه می‌شود. پس اجزای تشکیل دهنده استایل پاییزی برای اندام پسرانه را می‌توان در این موارد خلاصه کرد: یک مانتوی چین‌دار در بالاتنه که کمر داشته باشد و در قسمت پایین خیلی گشاد نباشد، یک شلوار جین دمپاگشاد همراه با کفش پاشنه بلند و اکسسوری‌های متناسب. همراه با این استایل می‌توانید از یک پالتو یا بارانی زیبا هم استفاده کنید.

اگر اندام گلابی شکل دارید این ترکیب لباس پاییزی را امتحان کنید

خانم‌هایی که اندام گلابی شکل دارند در بالاتنه لاغرتر و در پایین‌تنه پرتر هستند و باید طوری لباس بپوشند که تعادل این دو قسمت برقرار شود یعنی لباس شما بای به گونه‌ای انتخاب شود که بالاتنه را درشت‌تر و پایین‌تنه را ظریف‌تر و لاغرتر نشان دهد. بهترین انتخاب برای این افراد مانتوی دو رنگ است یعنی مانتویی که در بالاتنه رنگ روشن‌تر و در پایین‌تنه رنگ تیره‌تری دارد و گشاد‌تر است. شلوار خود را نیز دمپاگشاد یا تنگ انتخاب کنید تا پاها را ظریف‌تر نشان دهد. البته اگر به مانتوی دو رنگ علاقه‌ای ندارید می‌توانید به جای آن از یک مانتوی تیره با دامن فون استفاده کنید و روی مانتو یک کت جین یا کتان با رنگ روشن بپوشید تا تعادل در اندام شما برقرار شود. پس ترکیب پاییزی برای اندام گلابی شکل مانتوی مشکی فون، شلوار جین تنگ تیره و یک کت جین روشن است که با کفش و اکسسوری‌های متناسب همراه شده باشد.

اگر اندام سیبی شکل دارید این ترکیب لباس پاییزی را امتحان کنید

انواع ترکیب لباس پاییزی جدید

خانم‌هایی که اندام سیبی شکل دارند معمولا در انتخاب لباس بیشتر دچار مشکل می‌شوند چون پیدا کردن لباسی که برجستگی شکم آن‌ها را نشان ندهد کار ساده‌ای نیست. راز این کار در این است که شما توجه دیگران را از شکم خود به قسمت‌های  دیگر بدن جلب کنید، یعنی قد و پاها. اگر یک مانتوی پاییزی طرح‌دار انتخاب کنید و کمر آن را طوری ببندید  که برجستگی شکم را مخفی کند و همراه این مانتو از بوت بلند استفاده کنید تا پاهای شما را کشیده و زیبا نشان دهد به هدف خود رسیده‌اید. روی این مانتو هم می‌توانید از یک لایه پوشش مثل مانتو بافتنی تیره‌تر هم استفاده کنید تا اثر لاغرکنندگی خود را نشان دهد. پس اجزای استایل پاییزی برای اندام سیبی شکل یک مانتوی طرح‌دار، یک جفت بوت بلند و یک مانتوی مشکی بافتنی با اکسسوری‌های مناسب است.

اگر قدبلند هستید این ترکیب لباس پاییزی را امتحان کنید

انواع ترکیب لباس پاییزی جدید

شاید تصور کنید خانم‌های قدبلند مشکل چندانی در انتخاب لباس ندارند و هر لباسی بپوشند به آن‌ها می‌آید اما خانم‌هایی که قد بالای ۱۷۳ سانتیمتر دارند اگر لباس مناسبی انتخاب نکنند ظاهر جالبی نخواهند داشت و بیش از حد بلند و درشت به نظر خواهند رسید. پس برای شکستن قد و خطوط عمودی اندام لازم است که تغییراتی در استایل خود بدهید و از خطوط افقی به اندازه متعادل در لباس‌های خود استفاده کنید. به طور مثال تا کردن لبه شلوار جین و یا پوشیدن مانتو با خطوط افقی می‌تواند این کار را به نحو احسن برای شما انجام دهد. پس اجزای استایل پاییزی برای خانم‌های قدبلند می‌تواند این موارد باشد: مانتوی طرح‌دار با خطوط افقی، شلوار جین با لبه‌های تا شده و یک پوشش رویی مناسب مثل پالتو یا بارانی که خیلی بلند نباشد و با اکسسوری‌های هماهنگ و متناسب همراه شده باشد.

یک ترکیب لباس پاییزی که به همه می‌آید

انواع ترکیب لباس پاییزی جدید

اگر علاقه‌ای به پوشیدن لباس بر اساس اندام خود ندارید و می‌خواهید آزادانه و بدون محدودیت لباس‌های خود را انتخاب کنید یا این که تصور می‌کنید فرم اندام شما در این دسته‌ها قرار نمی‌گیرد باز هم راه حل و استایل پیشنهادی برای شما وجود دارد. ترکیبی که می‌خواهیم در این بخش پیشنهاد کنیم یک ترکیب جهانی است که به همه می‌آید. ابتدا یک شلوار جین معمولی که استایل محبوب و مناسب شما را دارد انتخاب کنید (شلوار راسته یا دمپاگشاد توصیه می‌شود) سپس یک مانتوی پیراهنی دکمه‌دار در رنگ روشن انتخاب کنید و یا اگر می‌خواهید گرم‌تر باشید یک ژاکت بلند بافتنی بپوشید. سپس روی این لباس‌ها یک مانتوی بلند جلوباز با رنگ متضاد بپوشید و از تیپ زیبای پاییزی خود لذت ببرید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)