کمد کپسولی به دلیل مزایای زیادی که دارد این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. کارشناسان مد و فشن معتقدند اگر ترکیب لباس زمستانی خود را بر اساس قواعد کمد کپسولی انجام دهید با تعداد محدودی لباس هم می‌توانید چندین ترکیب لباس زمستانی شیک و زیبا بسازید که برای موقعیت‌های مختلف هم قابل استفاده خواهند بود. برای شیکپوشی در فصل زمستان شما به تعداد زیادی لباس گرم نیاز ندارید حتی می‌توانید از همان لباس‌هایی که اکنون در کمد خود دارید استفاده کنید و با اضافه کردن چند لباس گرم و اکسسوری ترکیب آن را کامل کنید.  در این مقاله از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که برای ترکیب لباس زمستانی خود به چه چیزهایی نیاز دارید و چطور باید آن‌ها را در کنار هم بپوشید.

هنر ترکیب لباس

هنر ترکیب لباس یعنی به اصطلاح استایل لباس هنری است که همه از آن برخوردار نیستند. کسانی که در استایل لباس استعاد و تخصص دارند می‌توانند بهترین لباس‌ها و اکسسوری‌ها را در کنار هم بپوشند بدون آن که نیازی به لباس‌های گران و شیک داشته باشند. اگر کسی چنین استعدادی  نداشته باشد خریدن گران‌ترین و زیباترین لباس‌ها هم تاثیری در شیک شدن استایل او نخواهد داشت. بیشتر سلبریتی‌ها استایلیست مخصوص خود را دارند و به همین دلیل است که شغل استایلیست‌ها درآمد و مشغله بالایی در کشورهای دیگر دارد. اما اگر فکر می‌کنید هنر استایل را ندارید نگران نباشید، شاید برخی خوش شانس به طور ذاتی این استعداد و سلیقه را داشته باشند ولی هر استعدادی را می‌توان به طور اکتسابی فراگرفت. یکی از مراحل یادگیری هنر استایل به خاطر سپردن ترکیب‌های تست شده و موفق است که به شما در انتخاب درست کمک می‌کند.

ترکیب لباس زمستانی

در این مقاله شش ترکیب لباس زمستانی به شما معرفی می‌شود که تنها از ۹ عدد لباس و اکسسوری ساخته شده‌اند، ترکیب‌هایی که بسیار گرم و راحت هستند، هزینه زیادی را به شما تحمیل نمی‌کنند و با این ترکیب‌ها می‌توانید هم به مهمانی بروید، هم تعطیلات آخر هفته را به خوشی سپری کنید و هم در منزل راحت و آسوده باشید. این ۹ لباس عبارتند از یک شال بزرگ و گرم، یک دامن پشمی زمستانی، یک جفت بوت بلند زمستانی، یک شلوار جین، بلوز آستین بلند گرم، یک ژاکت بافتنی بدون آستین، یک شلوار مخمل کبریتی، کفش چرم بنددار و یک مانتوی بافتنی بلند به همراه تعدادی اکسسوری مورد نیاز مثل گردنبند منگوله‌ای، جوراب ضخیم و یک دستنبند فلزی. شاید ترکیب‌های بیشمار دیگری را هم بتوان با این لباس‌ها ساخت که در این مقاله نمی‌گنجند اما برای تمرین هم که شده همین الان (پس از مطالعه این مقاله) سراغ کمد لباس‌ها بروید و تعدادی لباس و اکسسوری مناسب برای زمستان را انتخاب کنید و سعی کنید بهترین ترکیب‌ها را از آن‌ها بسازید. فراموش نکنید که این لباس‌ها بهتر است رنگ‌های محدودی داشته باشند و بیشتر از  رنگ‌های خنثی تشکیل شده باشند تا ترکیب آن‌ها ساده‌تر باشد. اهمیت اکسسوری‌ها و نقشی را که آن‌ها در تبدیل و ارتقاء استایل ساده دارند فراموش نکنید.

بلوز + دامن + شال

ترکیب لباس زمستانی

ترکیب بلوز و دامن از ترکیب‌هایی است که همیشه و حتی در فصل زمستان هم قابل استفاده است به شرطی که لباس‌های مناسبی را برای این کار انتخاب کنید مثلا ترکیب بلوز آستین بلند پاییزی با دامن پشمی ضخیم چنین خاصیتی دارد و هم شما را به خوبی گرم نگه می‌دارد و هم به اندازه کافی شیک و زیبا است. این ترکیب را می‌توانید با یک شال زمستانی گرم و بزرگ که با استایل خانمانه بلوز و دامن هم هماهنگ است کامل کنید. یک جوراب پشمی بلند ( یا ساپورت پشمی ضخیم) و یک جفت کفش بلنددار چرم هم اکسسوری‌هایی هستند که این ترکیب را کامل می‌کنند. این ترکیب را می‌توانید برای دورهمی خودمانی یا مهمانی‌ها هم استفاده کنید.

ژاکت آستین حلقه‌ای + شلوار مخمل کبریتی

ترکیب لباس زمستانی

ترکیب بلوز و شلوار هم از ترکیباتی است که هم می‌تواند کاملا رسمی و مجلسی باشد و هم بسیار راحت و خودمانی. ترکیبی که برای این مورد پیشنهاد می‌شود ترکیب ژاکت بافتنی خاکستری بدون آستین با یقه اسکی است که همراه با شلوار مخمل کبریتی رنگی پوشیده می‌شود. این ترکیب بسیار شیک و رسمی است و حتی برای مهمانی‌ها هم می‌توانید آن را بپوشید البته به دلیل باز بودن آستین‌های ژاکت نمی‌توان برای فضای آن از آن استفاده کرد. برای کامل کردن این لباس‌ها از یک جفت کفش چرم بنددار همرنگ بلوز و یک گردنبند شیک منگوله‌ای به رنگ تیره استفاده کنید.

ترکیب لباس زمستانی با بافتنی بلند و بوت

ترکیب لباس زمستانی

مانتوهای بافتنی و ژاکت‌های بلند در فصل زمستان طرفداران زیادی دارند و می‌توانند یک لباس کامل و گرم باشند. این لباس را می‌توانید با بوت بلندی که لبه آن از لبه مانتو بالاتر است بپوشید و از یک شال زمستانی بزرگ هم استفاده کنید تا پوشیدگی ترکیب لباس شما کامل شود. برای گرم شدن بیشتر می‌توان روی این مانتو از بارانی یا پالتو هم استفاده کرد. این ترکیب لباس بسیار راحت است و شما را به خوبی گرم نگه می‌دارد، همچنین برای اکسسوری‌ها می‌توانید از گردنبند منگوله‌ای همراه با آن استفاده کنید تا از سادگی و کسل کنندگی این ترکیب کاسته و چشمگیرتر و جذاب‌تر شود. این لباس‌ها را می‌توانید برای مهمانی بیرون از منزل و گردش روزانه در زمستان هم بپوشید.

ژاکت بدون آستین + بلوز + شلوار جین

ترکیب لباس زمستانی

مشکلی که در مورد ترکیب لباس زمستانی وجود دارد ایجاد حجم زیاد روی بدن و چاق به نظر رسیدن است. در حالی که با انتخاب درست لباس‌ها می‌توان علاوه بر گرم ماندن از این مشکل هم جلوگیری کرد. ژاکت بدون آستینی که روی بلوز پاییزی پوشیده می‌شود چنین خاصیتی دارد و کمک می‌کند حرکت بازوهای شما محدود نشود و به حجم آن‌ها هم اضافه نشود. این لباس‌ها را می‌توانید همراه با یک شلوار جین ساده بپوشید و برای کفش هم از همان کف چرم بندادار استفاده کنید. این ترکیب نیاز به اکسسوری‌های زیادی ندارد اما می‌توان از یک دستبند فلزی برای کامل کردن آن استفاده کرد.

بلوز + شلوار مخمل کبریتی + بوت بلند

ترکیب لباس زمستانی

با این لباس‌های محدود می‌توان یک ترکیب بلوز و شلوار دیگر هم به وجود آورد که از بلوز پاییزی با شلوار مخمل کبریتی تشکیل می‌شود. این ترکیب را می‌توان حتی در منزل هم پوشید و ترکیب رنگ خنثای بلوز با رنگ تند شلوار مجموعه‌ای جذاب و هماهنگ به وجود می‌آورد بدون آن که نگران شلوغی و ناهماهنگی ترکیب لباس خود باشید. برای کامل کردن این ترکیب هم می‌توانید از بوت بلندی که روی شلوار قرار می‌گیرد (اگر شلوار گشاد باشد می‌توانید بوت را داخل آن قرار دهید) و یا کفش چرم بنددار بهره ببرید.

شال + ژاکت بدون آستین + شلوار جین

ترکیب لباس زمستانی

ترکیب ژاکت بدون آستین با شلوار جین یک ترکیب ایده آل از نظر استایل است اما ممکن است از نظر گرم بودن محدودیت‌هایی داشته باشد به همین دلیل می‌توانید برای کامل کردن آن از یک شال بزرگ گرم استفاده کنید و شانه‌ها و بازوها را بپوشانید، اگر هم احساس گرما کردید می‌توانید شال را بردارید. یک جفت کفش چرم بنددار هم می‌توانند به همراه دستبند فلزی اکسسوری‌های کامل کننده این ترکیب باشند. به طور کلی در ترگیب لباس زمستانی بهتر است به نقش اکسسوری‌ها توجه خاصی داشته باشید. اکسسوری‌ها محدود به فصل خاصی نیستند اما می‌توانند تغییری چشمگیر در استایل ساده شما به وجود آورند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیکپوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)