انتخاب لباس عروس از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر خانم جوان در آستانه ازدواج می‌گیرد. این انتخاب با محدودیت و شباهت زیاد میان مدل‌های موجود در بازار می‌تواند کار دشواری باشد. اگر نگاهی به این مدل‌ها بیندازید خواهید دید که شباهت زیادی بین آن‌ها وجود دارد و مدل‌های جدید تنها با تفاوت‌هایی جزئی عرضه می‌شوند. یک راه مناسب برای انتخاب مدل لباس عروس این است که به ترندها مراجعه کنید. مانند بقیه لباس‌های زنانه، لباس عروس هم ترندهای مخصوص خود را دارد و هر ساله توسط طراحان مشهور معرفی می‌شوند. در این مقاله شما را با پنج نمونه از زیباترین و محبوب‌ترین ترندهای لباس عروس در سال ۲۰۱۷ آشنا خوهیم کرد.  

لباس عروس با شنل

شنل لباس عروس

اگر از مدل‌های سنتی و تکراری لباس عروس خسته شده‌اید این مدل می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد. مدل‌هایی که در خود شنل دارند هم از جدیدترین مدل‌ها هستند و هم با داشتن پوشش مناسب نیاز شما را به پوشیدن شنل در شب عروسی برطرف خواهند کرد. این شنل‌ها نیز مدل‌های متنوعی دارند و معمولا از جنس توری هستند و می‌توانند نقش توری عروس را نیز ایفا کنند و در صورت پوشیدن این مدل بهتر است توری نداشته باشید. در برخی مدل‌ها شنل لباس بلند است و تا زیر آرنج هم امتداد دارد و  گاهی تنها قسمت یقه و شانه را پوشش می‌دهد. در برخ از شنل‌ها طول آن در قسمت جلو و یقه کوتاه و در قسمت پشت بلندتر است. این شنل‌ها یا بخشی از خود لباس هستند و یا قابل جدا شدن بوده و می‌توان آن را بعدا به لباس متصل کرد.

ترکیب با رنگ مشکی

این ترند را می‌توان نوعی ساختارشکنی به شمار آورد که شاید زمان خاصی نداشته باشد و در گذشته نیز توسط عروس‌های جسور مورد استفاده قرار می‌گرفته است اما اکنون مد روز نیز هست. در این ترند شما از یک لباس عروس معمولی اما به رنگ سفید استفاده می‌کنید (نه شیری یا رنگ‌های دیگر) سپس با اکسسوری‌های مشکی رنگ آن را تکمیل می‌کنید، اکسسوری‌هایی مثل کمربند مشکی، کفش مشکی و جواهرات با تم مشکی. اگر می‌خواهید کمی سنتی‌تر عمل کنید می‌توانید کمربند مشکی را فراموش کنید و یا رنگ‌هایی غیر از مشکی ولی ترجیحا تیره و تند و در تضاد با زمینه سفید لباس خود را انتخاب کنید. اما این را بدانید که سفید و مشکی همیشه مد روز هستند و این ترکیب برای عروس خانم‌های سبزه و مومشکی  انتخابی عالی و جذاب است.

خط یقه بالا

لباس عروس با یقه بسته

در دهه اخیر بازگشت به وقار و پوششی که در دهه ۲۰۰۰ فراموش شده بود دوباره مد نظر طراحان قرار گرفته است و این روزها کمتر لباس‌هایی را می‌بینیم که پوشیدگی لازم را نداشته باشند. در همین راستا لباس‌های عروس نیز در حال تغییر هستند و لباس‌های پوشیده‌تر با یقه بسته و بالا و آستین‌های بلند و توری به تدریج مد روز شده‌اند و کمتر شاهد مدل‌های دکلته و یقه‌های باز هستیم. اما این مدل‌ها آن طور که تصور می‌شود کسل کننده نیستند و با انواع تزئینات، سنگ دوزی، گلدوزی و … زیبایی چشمگیر و فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارند که می‌تواند انتخابی عالی و مد روز برای عروس‌های خوش سلیقه باشد.

لباس عروس مروارید دوزی شده

اگر می‌خواهید در روز عروسی خود به معنای واقعی کلمه بدرخشید این ترند مناسب شماست. هرچند گلدوزی، پولک دوزی و منجوق دوزی همیشه جایگاه خود را در فشن لباس عروس حفظ کرده است اما این بار نوبت مروارید است. مروارید دوزی روی لباس‌ها پس از چند سال غیبت دوباره مد روز شده است و لباس‌های عروس مروارید دوزی شده با مدل‌های جدید و مدرن به بازار آمده اند که حالت سنتی گذشته را ندارند. مروارید دوزی با مرواریدهایی از سایز بزرگ تا کوچک حالتی لاکچری به لباس شما خواهد داد و خاطره آن تا سال‌ها در ذهن میهمانان عروسی خواهد ماند.

پاپیون‌های بزرگ

پاپیون لباس عروس

پاپیون در لباس از گذشته ما را به یاد لباس دختربچه‌ها می‌اندازد و ایده استفاده از پاپیون در لباس عروس شاید به نظر کمی بچگانه برسد اما این ترند به یکی از جذاب‌ترین ترندهای لباس عروس در سال‌های اخیر تبدیل شده است. مدل‌هایی که اخیرا معرفی شده‌اند با آن چه که شما تصور می‌کنید تفاوت دارند و طراحان از این عنصر با روشی متفاوت و غافلگیرکننده استفاده می‌کنند که به جای یک عنصر دخترانه و کودکانه به لباسی مد روز و با ساختاری مینیمال تبدیل می‌کند که جذابیتی خاص دارد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)