داشتن لب‌های بزرگ و توپر نه تنها چهره را زیباتر می‌کند بلکه باعث می‌شود جوان‌تر و شاداب‌تر هم به نظر برسید. البته همه از این نعمت به طور ذاتی بهره مند نیستند اما دلیلی ندارد لب‌های حساس خود را به سرنگ‌ها و تزریق‌های ترسناک بسپارید. تزریق ژل و چربی در لب نه تنها عوارض متعددی دارد بلکه نتیجه کار هم چندان طبیعی و زیبا نخواهد بود. اگر لب‌های نازکی دارید نگران نباشید، شما با چند ترفند آرایشی و مراقبتی ساده می‌توانید حجم لب‌های خود را افزایش داده و بزرگ‌تر نشان دهید. این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را مطالعه کنید و با این ترفندها با کمترین هزینه و بدون ریسک، لب‌های بزرگ و پرتری داشته باشید.

لب‌ها را لایه برداری کنید

اگر لب‌های خشک و پوسته پوسته‌ای داشته باشید سطک لب‌های شما تخت و بی‌حالت به نظر خواهد رسید در حالی که داشتن لب‌های نرم و صاف باعث بزرگ‌تر و حجیم‌تر شدن آن‌ها هم می‌شود. چاره کار استفاده مکرر از رژ لب و بالم لب نیست، شما باید هچند وقت یکبار لب‌های خود را لایه برداری کنید. برای این کار روش‌های متعددی وجود دارد، یک روش این است که در حمام در انتهای استحمام خود یک مسواک نرم بردارید و لب‌ها را برس بکشید تا پوسته‌های اضافی جدا شود سپس بلافاصله پس از حمام بالم لب بزنید. روش دیگر استفاده از اسکراب خانگی است. این اسکراب را به سادگی می‌توانید در منزل با مخلوط کردن کمی شکر آبلیمو یا شکر با وازلین یا شکر با عسل بسازید و روی لب‌ها بزنید و ماساژ دهید. سپس لب‌ها را بشویید و بلافاصله بالم لب بزنید.

ترفندهای آرایشی لب‌های بزرگ

از ماسک‌های پرکننده لب استفاده کنید

اخیرا ماسک‌های ورقه‌ای جالبی وارد بازار شده‌اند که برای پرتر کردن لب‌ها طراحی شده‌اند و کاربرد بسیار ساده‌ای دارند. فقط کافی است این ماسک را از بسته بندی خارج کرده و روی لب‌ها قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه از صحبت کردن و غذا خوردن خودداری کنید سپس ماسک را بردارید. این ماسک‌ها حاوی روغن گل، کلاژن، عصاره آلبالو و هیالورونیک اسید هستند و آن را به طور ظریفی به سطح لب تزریق می‌کنند به همین دلیل ممکن است در ابتدای استفاده احساس کرختی و غلغلک در لب‌های خود داشته باشید که برطرف خواهد شد. استفاده از این ماسک نه تنها حجم لب را افزایش می‌دهد بلکه سطح آن را صاف و مرطوب کرده و برای آرایش آماده می‌کند.

ترفندهای آرایشی لب‌های بزرگ

از روغن‌های برجسته کننده لب استفاده کنید

این روغن‌ها کاملا شبیه رژ لب مایع هستند اما ترکیب متفاوتی دارند (معمولا از روغن جوجوبا، روغن فندق، عصاره آلو و عصاره ماکادامیا ترکیب این روغن‌ها را تشکیل می‌دهد) که باعث برجسته شدن و پر شدن لب‌ها به خصوص در قسمت‌های خشک و پوسته پوسته می‌شود. این روغن‌ها ظاهری براق و مرطوب به لب‌های شما می‌دهند و به بافت آن آبرسانی می‌کنند. این روغن‌ها را می‌توانید به تنهایی به عنوان بالم لب و رژ لب مایع استفاده کنید و یا به عنوان پرایمر لب به کار ببرید و پس از آن رژ لب محبوب خودتان را بزنید.

ترفندهای آرایشی لب‌های بزرگ

برای داشتن لب‌های بزرگ از رژ لب قرمز استفاده کنید

طبق قوانین رنگ‌ها، اگر رنگ رژ لب شما به رنگ پوست و لب شما نزدیک باشد مثلا از رنگ‌های صورتی روشن، کالباسی، کرم و رنگ‌های مشابه آن استفاده کنید لب‌های شما کوچک‌تر و نامشخص‌تر خواهند بود. از طرف دیگر رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای، بنفش تیره و زرشکی باعث می‌شود لب‌های نازک شما بیش از حد جلب توجه کند و نازک‌تر به نظر برسد. پس اگر می‌خواهید لب‌های بزرگ و پری داشته باشید و تنها سلاح شما آرایش است توصیه می‌کنیم از رنگ‌های خانواده قرمز تند و روشن مثل آلبالویی، گیلاسی، توت فرنگی، تمشکی و … استفاده کنید تا لب‌های شما طبق قوانین رنگ‌ها و خطای دید بزرگ‌تر و برجسته‌تر به نظر برسد.

ترفندهای آرایشی لب‌های بزرگ

همراه با رنگ‌های روشن رژ لب از براق کننده استفاده کنید

همیشه نمی‌توان از رژ لب قرمز و آلبالویی استفاده کرد و گاهی ممکن است مجبور باشید از رنگ‌های کالباسی و یا صورتی روشن برای آرایش لب‌های خود استفاده کنید تا ظاهری طبیعی یا فانتزی برای خود داشته باشید. در این شرایط برای این که از نامشخص شدن لب‌های خود جلوگیری کنید بهتر است روی رژ لب خود از برق لب استفاده کنید. اما برق لب را روی تمام لب نزنید و فقط روی قسمت میانی لب پایین از آن استفاده کنید تا با خطای دید لب‌ها برجسته‌تر به نظر برسند. می‌توانید کمی هم برق لب را روی لبه بالایی لب بالا (دقیقا زیر فرورفتگی لب بالا) بزنید تا ظاهری دراماتیک‌تر و جذاب‌تر داشته باشید.

 

برای بزرگ نشان دادن لب‌ها از مداد لب درست استفاده کنید

این یک ترفند قدیمی و کلاسیک است و خانم‌هایی که می‌خواهند لب‌های خود را بزرگ‌تر نشان دهند طوری از مداد لب استفاده می‌کنند که مرز لب‌ها را گسترش دهد و لب‌ها برجسته شوند. مهم نیست رنگ طبیعی لب‌های شما چیست، شما با انتخاب رنگ مداد لب مناسب می‌توانید به سادگی این ترفند را اجرا کنید. اما متاسفانه اکثر خانم‌ها در این کار زیاده‌روی می‌کنند و آرایششان ظاهری غیرطبیعی و ناجور به خود می‌گیرد. این کار نیاز به مهارت و تمرین دارد  و دقت کنید که نباید ناحیه فرورفتگی بالای لب را با مداد پر کنید و فقط کمی (دو سه میلی‌متر) خط لب را خارج‌تر از محدوده طبیعی لب‌های خود بکشید و در گوشه لب‌ها این فاصله را به صفر برسانید. در نهایت لب‌ها را با خود مداد یا با رژ لب همرنگ مداد لب پر کنید و آرایش لب‌های خود را کامل کنید.

ترفندهای آرایشی لب‌های بزرگ

برای داشتن لب‌های بزرگ از هایلایت کننده استفاده کنید

هایلایتر از هر نوعی که باشد (مایع، مدادی، پودری و …) معمولا در برجسته نشان دادن گونه‌ها، خطوط چانه و زیر ابرو و آرایش گگوشه چشم کاربرد دارد اما یک کاربرد جالب و متفاوت هم برای این وسیله آرایشی وجود دارد و آن برجسته کردن لب‌ها است. ‌این ترفند یکی از جدیدترین روش‌ها در برجسته کردن لب‌ها است که محبوبیت زیادی هم پیدا کرده است. برای این کار لازم نیست از مقدار زیادی هایلایت کننده و در قسمت‌های زیادی از لب استفاده کنید فقط کافی است هایلایت کننده خود را بردارید و روی قسمت فرورفتگی بالای لب (مانند تصویر زیر) بزنید و لب‌های بزرگ و توپر و زیبایی داشته باشید. برای استفاده از هایلایتر در این قسمت لزومی ندارد آرایش لب شما کامل باشد و تنها می‌توانید از بالم لب ساده همراه با این وسیله استفاده کنید.

ترفندهای آرایشی لب‌های بزرگ

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)