همیشه گفته‌ایم که نداشتن آرایش بر آرایش غلط، غلیظ و نامناسب ارجحیت دارد و اگر می‌خواهید آرایش شما روی زیبایی چهره شما تاکید کند و عیوب چهره را مخفی کند باید روش آرایش درست و اصولی را بدانید و رعایت کنید. آرایش چهره بخش‌های مختلفی دارد که هر بخش باید با ابزارها و روش‌های خاصی انجام شود و ترفندهای کاربردی خاص خود را دارد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند ترفند و نکته را برای شما بیان می‌کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید آرایش درست و بی‌نقصی داشته باشید بدون آن که به کمک افراد حرفه‌ای  و متخصص نیاز پیدا کنید.

استفاده از کانسیلر در زیر چشم

همه ما موقع آرایش کردن عادت داریم روبروی آینه قرار بگیریم و صورت خود را موازی با آینه بگیریم. این کار شاید برای بخش‌های یگر آرایش مفید و کاربردی باشد اما وقتی می‌خواهید کانسیلر بزنید نگاه کردن به روبرو مانع از آن می‌شود که زیر چشم را درست مشاهده کنید و پوشش آن را کامل انجام دهید. به همین دلیل کارشناسان آرایشی توصیه می‌کنند هنگام کانسیلر زدن سر خود را کمی به سمت پایین متمایل کنید و به آینه نگاه کنید. به این ترتیب تیرگی زیر چشم درست مقابل چشمان شما قرار می‌گیرد و هیچ قسمتی از آن از نظر شما مخفی نخواهد ماند.

آرایش درست با فونداسیون و کرم پودر

همه کارشناسان آرایشی توصیه می‌کنند موقع استفاده از فونداسیون و کرم پودر، برس یا اسفنج را با حرکات به سمت پایین حرکت دهید تا کرم به طور یکدست روی سطح پوست پخش شود و موها و کرک‌های روی صورت بلند نشوند. اما نگاه مستقیم به آینه موقع کرم پودر زدن ممکن است دید شما را محدود کند و قسمت‌هایی از صورت بدون پوشش باقی بمانند. به همین دلیل وقتی گونه راست خود را کرم می‌کنید لازم است که طرف راست صورت خود را به سمت آینه بگیرید و به همین ترتیب برای سمت چپ و بقیه قسمت‌های صورت اقدام کنید.

ترفندهایی برای آرایش درست و بی نقص

روش درست استفاده از رژگونه

رژگونه باید دقیقا روی برجستگی استخوان گونه شما زده شود اما گاهی وجود لپ‌ها در صورت مانع از آن می‌شود که شما بتوانید محل دقیق استخوان گونه را مشاهده کنید. به همین دلیل کارشناسان آرایشی و زیبایی توصیه می‌کنند موقع رژگونه زدن لپ‌های خود را به سمت داخل بکشید (مانند تصویر) سپس با برس آرایش خط استخوان گونه خود را دنبال کنید. پس از این کار صورت خود را مستقیم رو به آینه بگیرید تا مطمئن شوید رژگونه به مقدار مساوی روی هر دو گونه و دقیقا در محل خود قرار گرفته است سپس آن را تا حد ممکن به سمت بالا  محو کنید.

ترفندهایی برای آرایش درست و بی نقص

روش درست پودر زدن

اگر از پودر برای تثبیت آرایش خود استفاده می‌کنید همیشه این احتمال وجود دارد که همه خطوط صورت به خوبی با پودر پوشیده نشوند و چروک‌های سطح پوست عمیق‌تر به نظر برسند. به همین دلیل کارشناسان آرایشی و زیبایی توصیه می‌کنند که هنگام استفاده از پودرهای تثبیت کننده یا هر نوع پودر دیگری که روی سطح پوست مالیده می‌شود ابتدا لپ‌ها را تا حد ممکن با هوا پر کنید (مانند تصویر) تا همه چروک‌های سطح پوست باز شوند سپس با برس پودر بزنید و همه قسمت‌های صورت را به خوبی با آن بپوشانید و هیچ نقطه‌ای خالی نماند.

ترفندهایی برای آرایش درست و بی نقص

آرایش درست چشم با سایه

سایه زدن یکی از بخش‌های مهم آرایش چشم است که شاید ساده به نظر برسد اما ترفندهای خاص خود را دارد. کارشناسان آرایشی و زیبایی توصیه می‌کنند هنگام سایه زدن مستقیم به آینه نگاه کنید و سر خود را کمی به سمت عقب بچرخانید تا بتوانی همه پلک خود را ببینید. این کار کمک می‌کند که آرایش درست چشم را با سایه زدن دقیقا از پایه خط مژه شروع کنید و به سمت بالا و تا خط تای پلک امتداد دهید. اگر پوست پلک شما شل است ابروی خود را با دست به بالا بکشید تا رنگ سایه همه قسمت‌های پوست را بپوشاند.

طرز استفاده از مژه مصنوعی

استفاده از مژه مصنوعی به سادگی می‌تواند باعث زیبایی چشمان شما شود و مژه‌ها را بدون زحمت پرپشت و بلند نشان دهد اما اگر این کار را درست انجام ندهید پلک‌ها سنگین و نامتعادل به نظر خواهند رسید. به همین دلیل کارشناسان آرایشی و زیبایی توصیه می‌کنند که این ترفند را  برای چسباندن مژه مصنوعی به کار ببرید؛ چشم خود را ببندید و به آرامی پلک خود را با انگشت به سمت پایین بکشید تا دسترسی بهتری به خط مژه خود داشته باشید. مژه مصنوعی را چسب زده و در مرکز خط مژه قرار دهید و با دست دیگر خود دو طرف آن را تنظیم کرده و بچسبانید.

ترفندهایی برای آرایش درست و بی نقص

روش صحیح ریمل زدن

کارشناسان آرایشی و زیبایی توصیه می‌کنند هنگام ریمل زدن سر خود را کمی به سمت عقب بچرخانید تا ریشه مژه‌های شما در آینه کاملا مشخص باشد. در ظرف ریمل را باز کره و برس را خارج کنید طوری که ماده اضافه روی آن به لبه ظرف ریمل مالیده شود سپس ریمل زدن را از گوشه داخلی چشم شروع کنید و وقتی به میانه خط مژه رسیدید از نوک برس مژه برای جدا کردن مژه‌ها و پوشش دادن کامل آن‌ها استفاده کنید. حالا برس را کمی پایین‌تر بگیرید و ادامه خط مژه خود را تا گوشه خارجی چشم ریمل بزنید.

ترفندهایی برای آرایش درست و بی نقص

روش درست کشیدن خط چشم

کشیدن خط چشم یکی از دشوارترین مراحل آرایش است که نقش مهمی در آرایش درست و بی‌نقص شما خواهد داشت. اما بیشتر مواقع چیزی که در آینه مشاهده می‌کنید با چیزی که در واقعیت روی چشم شما است تفاوت زیادی دارد به همین دلیل کارشناسان آرایشی و زیبایی توصیه می‌کنند هنگام کشیدن خط چشم تا حد ممکن ابروهای خود را بالا ببرید تا یک سطح صاف بالای چشم شما تشکیل شود سپس کشیدن خط چشم را از گوشه خارج چشم شروع کنید. آرنج خود را به  جایی تکیه دهید تا دستتان نلرزد و در صورت تمایل یک خط باریک هم زیر پلک بکشید.

 

آرایش درست لب با رژ لب

کارشناسان آرایشی و زیبایی توصیه می‌کنند هنگام زدن رژ لب یا لب‌ها را غنچه کنید و یا آن‌ها را در حالت طبیعی نگه دارید، کشیدن لب‌ها و لبخند زدن هنگام رژ زدن کار اشتباهی است. فرقی نمی‌کند از برس آرایش برای این کار استفاده کنید یا خود رژ را مستقیما روی لب‌ها بمالید لبخند زدن و کشیدن لب‌ها باعث می‌شود خطوط طبیعی اطراف لب شما صاف شده و نامشخص شوند در نتیجه شما نمی‌توانید این خطوط را موقع رژ زدن دنبال کنید و نتیجه کار چیزی نخواهد شد که انتظار داشته‌اید.

ترفندهایی برای آرایش درست و بی نقص

براق کردن لب‌ها با برق لب

بیشتر مواقع لازم است که پس از استفاده از رژ لب یک لایه هم برق لب روی لب‌ها زده شود تا لب‌ها حجیم و براق به نظر برسند. گاهی هم برق لب به تنهایی روی لب‌ها استفاده می‌شود اما در هر صورت لازم است روش درست استفاده از این وسیله را بدانید. کارشناسان آرایشی و زیبایی توصیه می‌کنند برق لب را مستقیما روی لب‌ها نزنید بلکه از انگشت خود برای این کار استفاده کنید و به جای آن که کل لب خود را با برق لب بپوشانید آن را روی قسمت‌های برجسته و میانی لب‌ها بمالید تا لب‌ها حجم پیدا کنند و برجسته‌تر شوند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)