حال با استفاده از Google Photos می‌توانید لرزش ویدئوهای خود را بگیرید. ویژگی تثبیت تصویر در Google Photos عملکردی همانند تثبیت عکس‌ها را برای ویدئوها خواهد داشت که در آن، لرزش ویدئوهای ضبط شده با تلفن همراه را با استفاده از این ویژگی خواهید گرفت تا خروجی روان‌تر و صاف‌تری داشته باشید. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد این ویژگی و عملکرد آن، اطلاعات بیشتری به دست آورید.

ویژگی تثبیت تصویر در Google Photos و کاربرد آن

Google Photos محلی است که تصاویر و ویدئوهای ثبت شده توسط تلفن همراه شما قرار دارد. ممکن است از SmugMug و یا Flickr هم استفاده کرده باشید و یا حتی iCloud Photo Library را نیز برای ذخیره تصاویر خود به کار برده باشید. اما با توجه به بهبود روزافزون Google Photos، گرایش‌ها به سمت استفاده از آن بیشتر شده است. مثلاً در آخرین به روز رسانی، حال اپلیکیشن تلفن همراه می‌تواند به صورت خودکار ویدئوهای ثبت شده توسط دوربین شما را با تنها یک تپ، تثبیت کند و لرزش آن‌ها را حذف نماید! فوق العاده نیست؟

بسیاری از تلفن‌های همراه پرچمدار تثبیت تصویر نوری را در زمان ضبط ویدئو ارائه می‌دهند که یک ویژگی سخت افزاری است و  به روان نمودن تصویر کمک می‎کند. موارد دیگر همانند Pixel گوگل، از نرم افزار برای سعی در تثبیت حرکات ناهموار و لغزان استفاده می‎کند. قرار دادن تثبیت کننده در درون اپلیکیشن Google Photos می‌تواند نتایج تصویربرداری شما را بهبود بخشد؛ حتی اگر با OIS سخت افزاری نیز کار می‌کنید و یا به صورت چشمگیری ویدئوهای ضبط شده‌ی شما را درصورتی که سه پایه ندارید، تثبیت کرده و لرزش آن را حذف کند. ویژگی تثبیت تصویر در Google Photos سبب کراپ شدن اندک ویدئوهای تثبیت شده می‌شود. با ذخیره ویدئو پس از تثبیت آن، ویدئوی اصلی در کتابخانه‌ی Photos شما باقی خواهد ماند و ویدئوی تثبیت شده‌ی جدید، با نامی جدید ذخیره خواهد شد.

با توجه به آنچه ذکر شد، باز هم دقت فرمائید که ویژگی تثبیت تصویر در Google Photos برای شما معجزه نمی‌کند. انتظار نداشته باشید ویدئوهایی که از ابتدا با لرزش‌های شدید شروع شده و ضبط شده‌اند، با استفاده از ویژگی تثبیت تصویر در Google Photos تبدیل به ویدئوهایی شوند که با Steadicam ضبط شده‌اند! این ویژگی عملکرد مناسبی دارد اما نباید انتظار معجزه از آن داشته باشید. تنها به میزان عادی از لرزش ویدئوهای ضبط شده‌ی شما خواهد کاست تا درصورتی که دست شما در حین ضبط، لرزش داشت، ویدئوی نهایی زیبایی خود را از دست ندهد و لرزش‌های خفیف آن حذف شوند.

اگر تمایل دارید از لرزش ویدئوهای تعطیلات خود که با تلفن همراه برای فیسبوک و یا اینستاگرام ضبط کرده‌اید، بکاهید، این ویژگی عملکردی بسیار عالی خواهد داشت و قطعاً از استفاده از ویژگی تثبیت تصویر در Google Photos راضی خواهید بود. حداقل این است که کاربران اندروید که Hyperlapse را در اینستاگرام نداشتند، می‌توانند از این ویژگی بهره برده و لذت ببرند.

  • آیا تاکنون از ویژگی تثبیت تصویر در Google Photos برای ویدئوهای خود استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Chris Welch

منبع: theverge