تایل ترکر (Tile) برای یافتن اشیاء گم شده به کمک شما خواهد آمد! اگر تلفن همراه خود را گم کنید، می‌توانید با آن تماس بگیرید و یا از طریق GPS، آن را ردیابی کنید. اما اگر اشیاء مهم دیگری همانند کلیدها یا کیف پول خود را گم کنید، راهی برای یافتن آن‌ها وجود ندارد. حال، گجتی ساخته شده که هدف آن کمک به شما در چنین مواقعی است. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد تایل ترکر بیشتر بدانید.

گجت ردیاب دسته کلید و کیف پول که با نام تایل ترکر و با نام اصلی Tile شناخته می‌شود، با هدف کمک به شما برای یافتن اشیاء مهمتان ساخته شده است. این ردیاب به شما امکان برقراری تماس با اشیاء مهم‌تان از طریق تلفن همراه را می‌دهد!

تایل ترکر دقیقاً چیست و چه کاربردی دارد؟

تایل ترکر، ردیاب دستگاه با بلوتوث فعال است که با تلفن همراه شما جفت می‌شود. تایل ترکر به دو شکل عرضه می‌شود. یکی با نام Tile Mate (تایل میت) که بسیار کوچک و مربعی شکل است. در یک گوشه‌ی تایل میت (Tile Mate) یک روزنه قرار دارد تا بتوانید آن را به درون دسته کلید، کیف پول و یا کوله پشتی خود وصل کنید. نوع دیگر تایل ترکر، Tile Slim (تایل اسلیم) نام دارد که اندکی گران‌تر از تایل میت بوده و نسبت به Mate، باریکتر هم هست؛ اما عرض بیشتری دارد. بلندی Tile Slim به بلندای یک کارت اعتباری است و ضخامت آن، به اندازه‌ی دو یا سه کارت اعتباری بر روی یکدیگر. تایل اسلیم (Tile Slim) به خوبی در درون کیف پول یا نوت بوک شما بدون افزودن حجم اضافی، قرار می‌گیرد.

هرحالی که هر تایل ترکر به تنهایی، اندکی گران است، اما می‌توانید بسته‌ی آن را خریداری کنید که مقرون به صرفه خواهد بود. این بسته شامل ۴ تایل ترکر خواهد بود که دوتای آن Tile Mate هستند و دوتای دیگر Tile Slim.

می‌توانید تایل ترکر خود را با تلفن همراه هوشمندتان از طریق بلوتوث جفت کنید که به شما امکان مکان‌یابی آن در هر لحظه‌ای که در محدوده بلوتوث باشد را خواهد داد. اگر در محدوده‌ی بلوتوث باشید، می‌توانید اپلیکیشن آن را بر روی گوشی خود بگشائید و شیء مورد نظر که تایل ترکر خود را به آن متصل کرده و حال گم کرده‌اید را بیابید. تنها کافی است بر روی عبارت Find در اپلیکیشن بزنید تا تایل ترکر شما شروع به پخش صدای زنگ بسیار بلندی کند. پس از آن می‌توانید با جستجو کردن منبع صدا، آن را بیابید.

تایل ترکر

اما زمانی که در محدوده بلوتوث نیستید، اپلیکیشن تایل می‌تواند به شما آخرین محل شناخته شده‌ای که کلیدها یا کیف پول خود را گذاشتید بر روی نقشه نشان بدهد. علاوه بر اینکه از این طریق به خاطر خواهید آورد که آخرین بار چه زمانی تلفن همراه شما در کنار آنچه گم کرده‌اید بوده است، تایل ترکر از جامعه‌ای از اعضایی که تایل ترکر دارند کمک خواهد گرفت تا اشیاء گم شده‌ی شما را بیابد. به عنوان مثال، اگر کیف پول خود را در یک کافه جا گذاشته باشید و افراد دیگری که از تایل ترکر استفاده می‌کنند در آن اطراف باشند، محلی که کیف پول شما قرار دارد تا زمانی که فرد در آن محدوده باشد، به روز خواهد شد. این ویژگی خصوصاً زمانی اهمیت دارد که کیف پول شما را بردارند و به محل دیگری ببرند. جامعه‌ی تایل ترکر نمی‌تواند راهی تضمینی برای ردیابی اشیاءتان باشد، زیرا تعداد کاربران تایل ترکر فعلاً اندک است، اما بهتر از آن است که تنها به تلفن همراه خود اعتماد کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های تایل ترکر (Tile Tracker) وجود دکمه کوچکی در درون این گجت است. زمانی که این دکمه را دو بار بفشارید، تایل ترکر با تلفن همراه شما حتی اگر بر روی سایلنت باشد، تماس می‌گیرد. بنابراین اگر درحال خروج از خانه هستید ولی نمی‌توانید تلفن همراه خود را بیابید، می‌توانید با فشردن این دکمه، گوشی خود را پیدا کنید.

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

برای راه اندازی تایل ترکر خود، ابتدا باید اپلیکیشن Tile را دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن هم برای سیستم عامل اندروید وجود دارد و هم iOS. زمانی که برای بار اول اپلیکیشن Tile را اجراء می‌کنید، نیاز به ساخت یک حساب کاربری دارید. البته اگر قبلاً حساب کاربری ایجاد کرده باشید، تنها کافی است وارد آن حساب شوید.

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

باید اطمینان یابید که تایل ترکر می‌تواند به بلوتوث تلفن همراه و GPS شما دستیابی داشته باشد. اگر هرکدام از این دو مورد را خاموش کنید، در صفحه بعدی این اپلیکیشن از شما درخواست می‌شود تا آن‌ها را روشن کنید. علاوه بر آن باید به خاطر بسپارید که بلوتوث و GPS برای ردیابی و شناسایی محل تایل ترکر شما، ضروری هستند. اگر نیاز به خاموش کردن آن‌ها برای ذخیره باتری دارید، قادر به برقراری تماس با تایل ترکر خود نخواهید بود.

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

تلفن همراه شما به عنوان اولین دستگاه تایل به حساب کاربری شما افزوده خواهد شد. حتی بدون وجود Tile Mate یا Tile Slim نیز می‌توانید از این اپلیکیشن توسط وب برای یافتن تلفن همراه خود استفاده کنید. در این صفحه تنها کافی است بر روی عبارت “Got it” کلیک کنید.

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

حال در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید، بر روی آیکون + که در بالای صفحه، در سمت چپ مشاهده می‌کنید، بزنید.

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

اگر آدرس ایمیل خود را تائید نکرده‌اید، باید پیش از آنکه بتوانید تایل‌های خود را اضافه کنید، این تائید را انجام دهید. یک کد ۶ رقمی به آدرس ایمیل حساب کاربری شما ارسال خواهد شد. باید برای ادامه، آن را در کادری که در صفحه بعد مشاهده می‌کنید وارد نمائید.

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

سپس، مدل تایل ترکری که دارید را انتخاب نمائید تا آن را به حساب کاربری خود بی‌افزائید.

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

برای گام بعد، باید تایل ترکر خود را بردارید و بر روی دکمه‌ای که در مرکز آن، در زیر لوگوی Tile قرار دارد، کلیک کنید. پس از آن، باید تایل ترکر خود را در کنار تلفن همراه‌تان قرار دهید تا با یکدیگر جفت (pair) شوند. اپلیکیشن، این فرایند را بر روی صفحه گوشی به شما نشان خواهد داد.

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

زمانی که تایل ترکر شما با موبایل‌تان جفت شد، باید صفحه آبی روشنی را در تلفن همراه خود مشاهده نمائید که حامل پیغام فعال شدن تایل شما باشد.

به خاطر داشته باشید که پس از این گام، قادر به اضافه کردن تایل ترکر خود به حساب کاربری جدیدی بدون برقراری تماس با تایل نخواهید بود. به دلایل امنیتی، تایل ترکر تنها به شما امکان پنهان نمودن تایل از یک اپلیکیشن و یا انتقال آن به حساب کاربری فرد دیگری را می‌دهد (که باید آن حساب را نیز از طریق ایمیل خود مورد پشتیبانی قرار دهید).

اگر تمایل دارید تایل خود را کاملاً حذف کنید، باید با پشتیبانی تایل تماس بگیرید و دیگر قادر به استفاده از آن خود نخواهید بود. این ویژگی به دلیل اطمینان از این مورد است که اگر اشیاء شما دزدیده شدند، دزدها به سادگی نتوانند تایل را از حساب کاربری شما حذف کنند.

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

در مرحله بعد می‌توانید شیئی را انتخاب نمائید که قصد دارید تایل ترکر خود را با آن استفاده کنید.می‌توانید از دسته‌بندی‌های از پیش تعیین شده‌ای همانند کیف پول یا دسته کلید استفاده کنید و یا می‌توانید برچسب سفارشی خود را بسازید. فرقی نمی‌کند چه موردی را انتخاب کنید، به هر حال تایل ترکرها عملکرد یکسانی خواهند داشت.

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

در صفحه بعد، می‌توانید با فشردن دکمه سبز رنگ “Find”، تایل خود را بیازمائید. با فشردن این دکمه، تایل شما تا زمانی که بر روی لوگوی آن کلیک کنید، زنگ خواهد زد.

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

نحوه راه اندازی تایل ترکر (Tile)

می‌توانید این فرایند را برای هر تعداد تایل ترکری که مایلید، انجام دهید.

نحوه یافتن اشیاء با استفاده از تایل ترکر

دو روش برای استفاده از تایل برای یافتن اشیاء وجود دارد. می‌توانید یا از تلفن همراه خود برای یافتن محل تایل ترکر استفاده کنید و یا تایل را برای یافتن گوشی خود به کار ببرید.

نحوه یافتن تایل ترکر (Tile) با استفاده از تلفن همراه

ابتدا باید اپلیکیشن Tile را در تلفن همراه خود بگشائید. سپس لیستی مشاهده خواهید کرد از تمام اشیاء تایل (منجمله تلفن همراهتان). آیکونی در سمت راست وجود دارد که به شما وضعیت اتصال تایل‌تان را نشان می‌دهد. یک خط سبز صاف، نشانگر این است که گوشی شما به تایل ترکر متصل است. یک خط سبز نقطه چین مانند، به معنی آن است که تایل شما نزدیکتان قرار دارد، اما هنوز متصل نیست. این ویژگی می‌تواند به شما برای یافتن Tile در زمانی که در خانه قرار دارد اما نمی‌دانید در کدام اتاق است، کمک کند. در این صورت باید از اتاقی به اتاق دیگر حرکت کنید تا از حالت نقطه چین، تبدیل به خط صاف شود. یک خط خاکستری نشانگر آن است که تایل ترکر شما نزدیکتان قرار ندارد. اگر چنین باشد، باید از ویژگی نقشه استفاده کنید تا محل قرارگیری تایل را آخرین بار که نزدیک شما بود، بیابید. بر روی تایلی که تمایل به یافتن آن دارید کلیک کنید تا فرایند ردیابی را ادامه دهید.

نحوه یافتن تایل ترکر (Tile) با استفاده از تلفن همراه

بر روی صفحه انفرادی Tile، گزینه‌هایی مشاهده خواهید نمود که برای یافتن اشیاء استفاده می‌شود. اگر در محدوده قرار داشته باشید، بر روی دکمه سبز رنگ “Find” بزنید تا تایل شما به صدا درآید. اگر نیاز به مشاهده نقشه‌ای از محل قرارگیری اشیاء خود دارید، گزینه “Options” را انتخاب نموده و سپس “View on Maps” را انتخاب نمائید.

نحوه یافتن تایل ترکر (Tile) با استفاده از تلفن همراه

نحوه یافتن تایل ترکر (Tile) با استفاده از تلفن همراه

دکمه‌ی View on Maps به شما محل قرارگیری Tile تان را در آخرین زمانی که بر روی یک نقشه مشاهده شده، نشان خواهد داد. می‌توانید زوم کنید تا محل آن را دقیق‌تر مشاهده کنید. اگر کاربر دیگری که از تایل ترکر استفاده می‌کند، دستگاه شما را بیابد، محل تایل شما نیز به روز رسانی خواهد شد. البته تضمینی بر اینکه یک کاربر دیگر نزدیک تایل شما باشد، وجود ندارد و بسته به شانس شما است.

نحوه یافتن تایل ترکر (Tile) با استفاده از تلفن همراه

نحوه استفاده از تایل ترکر (Tile) برای یافتن تلفن همراه

علاوه بر موارد ذکر شده، می‌توانید از تایل ترکر خود برای یافتن گوشی‌تان استفاده کنید. تنها کافی است دکمه‌ای که درون لوگوی تایل وجود دارد بفشارید و تلفن همراه شما شروع به زنگ زدن خواهد نمود، حتی اگر بر روی سایلنت باشد! زمانی که موبایل خود را یافتید، اخطاری بر روی آن مشاهده خواهید نمود که برای این به صدا درآمدن است. بر روی عبارت Found کلیک کنید تا صدای زنگی که به وسیله‌ی تایل ترکر فعال شده را قطع کنید.

نحوه استفاده از تایل ترکر (Tile) برای یافتن تلفن همراه

در حالت ایده آل، زمانی که تایل ترکر خود را راه اندازی کردید، اکثر اوقات آن را فراموش خواهید کرد. تایل، بهترین روش برای یافتن دارایی‌هایتان نیست (خصوصاً اگر آن‌ها را در بیرون از خانه گم کنید)، اما می‌تواند به شما برای آگاهی از زمانی که شیء را گم کرده‌اید و یا یافتن اشیائی که در خانه گم شده‌اند، کمک کند. تایل ترکر سبب آسایش خاطر شما خواهد شد که زمانی که به آن نیاز دارید، به یاری شما خواهد شتافت.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Eric Ravenscraft

منبع: howtogeek