شرکت والمارت، یک کیوسک (دکّه) را برای برداشت سفارشات اینترنتی مشتریانی که خواربارهای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند، ایجاد کرده است. این فروشگاه بزرگ، که کیوسک مورد نظر را فعلاً به صورت آزمایشی اجرا می‌کند، این کار را برای تحویل سفارشات اینترنتی، فعلاً در نزدیکی شهر اوکلاهما انجام داده است.

هدف والمارت از ایجاد کیوسک های برداشت سفارشات اینترنتی چیست؟

فروشگاه بزرگ والمارت با راه اندازی این کیوسک‌های برداشت سفارشات اینترنتی، می‌خواهد بداند که آیا مشتریان مایل هستند خواربار مورد نیاز خود را که به صورت اینترنتی سفارش می‌دهند، از یک مکان جدا از فروشگاه‌های اصلی والمارت – یعنی همین کیوسک اتوماتیک – برداشت کنند یا خیر.

طبق این برنامه‌ی آزمایشی، مشتریان می‌توانند با مراجعه به کیوسک، محصولات سفارشی خود را بردارند و چنانچه فروشگاه‌های والمارت نیز بسته باشند، این کیوسک ۲۴ ساعته به صورت اتوماتیک سفارشات را به مشتریان تحویل می‌دهد. زمانی که یک مشتری انتخاب می‌کند که سفارشات اینترنتی مورد نظر خود را به صورت حضوری از این کیوسک برداشت نماید، از او خواسته می‌شود که یک زمان برداشت (pickup time) را نیز تعیین کند. سپس خرده فروش اینترنتی والمارت، به مشتری یک کد برداشت می‌دهد. زمانی که مشتری به کیوسک می‌آید، باید کد برداشت را در قسمت مشخصی تایپ نماید. بعد از این مرحله، درب اسلاید مانندی باز شده و سفارش مشتری به وی تحویل داده می‌شود.

یکی از سخنگویان این شرکت بزرگ – که سومین خرده فروشی برتر در سال ۲۰۱۷ می‌باشد – بیان کرده که خواربارها در کیوسک درون یخچال نگهداری می‌شوند و غذاهای منجمد نیز درون فریزر ذخیره می‌شوند تا زمانی که مشتری آن‌ها را تحویل بگیرد.

سفارشات اینترنتی

این اقداماتی که فروشگاه اینترنتی والمارت انجام می‌دهد، برای مقابله با رشد خارق العاده‌ی فروشگاه اینترنتی آمازون – برترین خرده فروش اینترنتی در سال ۲۰۱۷ – می‌باشد تا بتواند سهم بازار بیشتری را نصیب خود کند. در همین ماه ژون در مقاله‌ای در مجله قرمز یکی دیگر از برنامه‌های والمارت برای مقابله با آمازون بیان شد که طی آن، والمارت به کارکنان خود اجازه می‌داد تا در ساعات غیر کاری خود به تحویل سفارشات مشتریان درب منزل آن‌ها اقدام کنند و از این طریق، درآمد بیشتری نیز کسب نمایند. والمارت همچنین در ماه آوریل برنامه‌ای تخفیفی را تحت عنوان  Pickup Discount برای آن دسته از مشتریان اینترنتی که سفارشات خود را به صورت حضوری از مکان‌های برداشت تحویل می‌گرفتند، اجرا نمود.

والمارت را می‌توان پیشرو شرکت‌های دیگر در زمینه‌ی خواربار فروشی آنلاین دانست. بر رغم تلاش‌هایی که شماری از خرده فروشان اینترنتی از جمله آمازون ( AmazonFresh) در زمینه‌ی خواربار فروشی آنلاین انجام دادند، هنوز اکثریت خرید‌های مربوط به خواربار، به صورت آفلاین انجام می‌شود. بعضی از گزارشات پیش‌بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۲۵، حدود ۲۰% از خواربارفروشی‌ها اینترنتی شوند.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه ژون سال ۲۰۱۷ از منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد تجارت الکترونیک، پیشنهاد می‌شود به صفحه اول سایت، دسته‌بندی فناوری رفته و گزینه تجارت الکترونیک را  انتخاب نمائید.
  • لطفاً اگر نظر یا پیشنهادی دارید و یا این‌که سوالی در زمینه‌ی تجارت الکترونیک و راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید، با ما در میان گذارید.