طراحی یک اپلیکیشن موبایل قوی، تاثیر بسیار زیادی بر روی رشد فروشگاه های آنلاین و میزان فروش محصولات به صورت اینترنتی دارد و می‌تواند منجر به پیشرو بودن برخی از فروشگاه های آنلاین نسبت به دیگران شود.

مروری بر تاثیر موبایل بر رشد فروشگاه های آنلاین

امروزه موبایل نقش مهمی در زندگی روزمره‌ی بسیاری از افراد ایفا می‌کند و تقریباً همراهِ همیشگیِ انسان‌ها به شمار می‌رود. این موضوع که موبایل در اکثر اوقات نزد شخص است و او نیز غالباً به اینترنت دسترسی دارد، باعث می‌شود فروشنده بتواند با ارتباط دائم با مشتری، او را ترغیب به خرید از فروشگاه خود نماید و در این راستا، از تخفیف ها و برنامه های مختلف نیز استفاده می‌نماید. اگر فروشندگان اینترنتی از یک اپلیکیشن عالی برای خرید مشتریان استفاده کنند، این موضوع تاثیر بسیار زیادی در میزان فروش آن ها خواهد داشت. به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش موبایل ها، طراحی یک اپلیکیشن مناسب، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

ممکن است بسیاری از افراد به خاطر وجود مشغله های فراوان در زندگی خود، موارد مورد نیاز خود را فراموش کنند و شما می‌توانید با ارائه‌ی پیشنهادات تخفیفی و یا اضافه شدن محصولات جدید به فروشگاه اینترنتی خود، به مشتریان در به یاد آوردن آنچه که نیاز دارند کمک کرده و در نتیجه باعث افزایش فروش محصولات خود نیز شوید.

مواردی که فروشگاه های آنلاین باید رعایت کنند

در طراحی اپلیکیشن برای موبایل، علاوه بر سهولتِ استفاده، باید به سرعت آن و سایز صفحه نمایش موبایل ها نیز توجه زیادی کنید. یکی از ابزارهای مهمی که وجودِ آن برای اپلیکیشن اهمیت دارد، قابلیت ارسال نوتیفیکیشن است به طوری که به مشتری، تخفیف های ویژه و محصولات تازه اضافه شده را اطلاع دهد. همچنین بسیار مهم است که اگر یک مشتری سفارشاتی را به صورت متداوم انجام می‌دهد، موارد مورد علاقه‌ی او را ثبت کنیم و در نوبت های بعدی، به او پیشنهاد دهیم. این موضوع، به خصوص در مورد خرید مواد غذایی که معمولاً به صورت هر هفته ای انجام می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

وقتی مشتریان احساس کنند که با صرف زمانی بسیار اندک، قادرند اقلام مورد نیاز خود را از طریق اپلیکیشن به سهولت خریداری کنند، به خرید اینترنتی تشویق می‌شوند. همچنین ارائه‌ی اطلاعات جامع و موثر در مورد تک تک محصولات، مساله‌ای بسیار مهم است.

نکته‌ی دیگری که باید توجه شود این است که عادات مشتریان و موارد مورد علاقه‌ی آن‌ها در مورد خرید اینتنرتی شناسایی شود و طبق آن، اپلیکیشن به روزآوری گردد. الگوریتمی که برای هر مشتری به طور اختصاصی پیشنهادات مورد علاقه‌ی او را بدهد، بسیار موثر خواهد بود.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه ژون سال ۲۰۱۷ از منبع : digitalcommerce360.com

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد تجارت الکترونیک، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی اپلیکیشن آمازون رجوع کنید.

خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.