بوت ساق کوتاه یکی از محبوب‌ترین انواع بوت در میان بوت‌های پاییزی و زمستانی است. این نوع بوت با تطبیق پذیری بالایی که دارد استفاده از آن را برای همه با هر فرم اندام و استایل شخصی ممکن می‌کند از طرف دیگر این بوت را با تعداد بیشماری لباس می‌توان ترکیب کرد و تیپ‌های متنوع و زیبایی ساخت. بنابراین این نوع بوت یکی از انواع ضروری بوت است که همه خانم‌ها حداقل باید یک جفت از آن را در کمد لباس‌های خود داشته باشند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند روش متفاوت و جالب برای پوشیدن بوت ساق کوتاه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در نظر داشته باشید که بوت ساق کوتاه تنها یک نوع نیست و انواع مختلفی دارد مثل مدل چلسی، بنددار، زیپ‌دار، پاشنه بلند، لژدار و تخت و در جنس‌های مختلف مثل چرم طبیعی، مصنوعی و جیر که در رنگ‌های متنوعی هم تولید می‌شود. اخیرا مدل‌های پارچه‌ای و ساتن و در اشکال طرح‌دار و گلدوزی شده هم وجود دارد. با در نظر گرفتن این تنوع می‌توان ترکیب‌های بسیاری را برای این نوع بوت پیشنهاد داد. توجه داشته باشید که ترکیب‌های پیشنهاد این مقاله در ترجمه با استایل و فرهنگ ایرانی تطبیق داده شده‌اند تا در فضای بیرون از منزل هم توسط خانم‌های ایرانی قابل استفاده باشند.

بوت ساق کوتاه و مانتوی چیندار

بوت ساق کوتاه

اگر ترکیب‌های فانتزی و دخترانه را می‌پسندید می‌توانید یک مانتوی چیندار دوست داشتنی تهیه کنید و آن را با ساپورت ضخیم یا شلوار جین تنگ به همراه بوت ساق‌کوتاه محبوب خود بپوشید چون رکیب دامن چیندار این نوع مانتو با ساپورت و بوت زیبایی خاصی به وجود می‌آورد. رنگبندی این ترکیب بهتر است هارمونی داشته باشد مثلا اگر بخشی از اکسسوری‌ها را با مانتو یا بوت ست کنید استایل زیباتری خواهید داشت. بستن کمربند هم می‌تواند به زیباتر شدن این ترکیب کمک کند.

بوت ساق کوتاه با سارافون و بلوز

بوت ساق کوتاه

ترکیب سارافون و بلوز همیشه زیبایی خاص خود را دارد و بسیاری از خانم‌ها به این ترکیب علاقه دارند. در حال حاضر این ترند جزو ترندهای محبوب جهانی هم به شمار می رود و شما می‌توانید بوت خود را با چنین ترکیبی بپوشید. برای این کار کافی است یک بلوز با طرح و رنگ مناسب تهیه کنید و یک سارافون و ساپورت یا شلوار جین ساده و هماهنگ با آن بپوشید. کامل کننده ایت ترکیب یک جفت بوت ساق‌کوتاه است که اگر کمی متفاوت باشد (مثلا طرح‌دار مانند تصویر بالا) زیبایی آن چند برابر خواهد شد.

بوت ساق کوتاه با مانتو و ژاکت چرم

بوت ساق کوتاه

هیچ کس در شیک بودن و زیبایی کت چرم مشکی تردید ندارد. این کت می‌تواند با بوت ساق کوتاه شما ترکیب زیبایی به وجو آورد به خصوص اگر این بوت مشکی و چرم باشد. کافی است یک مانتوی ساده تابستانی تهیه کنید و آن را با شلوار جین تیره تنگ بپوشید. سپس برای این که این استایل تابستانی به استایل پاییزی تبدیل شود بوت چرم مشکی ساق کوتاه و ژاکت چرم مشکی را به آن اضافه کنید. اکسسوری‌های کامل کننده این استایل هم می‌توانند یک کیف دوشی کوچک و یک شال اسپورت ساده باشند.

بوت ساق کوتاه با بلوز و دامن و کمربند

بوت ساق کوتاه

اگر قصد ندارید بوت خود را برای بیرون از منزل بپوشید باز هم راه‌های متنوع و مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از بلوز و دامن است. بلوز و دامن یکی از تطبیق‌پذیرترین ترکیب‌های لباس زنانه است که میان خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. از تیشرت گرفته تا بلوز مجلسی با یک دامن مناسب می‌تواند یک ترکیب مناسب برای پوشیدن با بوت شما باشد. البته بهتر است ترکیب درست رنگ را مد نظر داشته باشید و توصیه می‌کنیم کمربند را روی دامن فراموش نکنید.

بوت ساق کوتاه با دامن بلند و ژاکت بافتنی

بوت ساق کوتاه

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پوشیدن با بوت ساق کوتاه لباس بلند است. لباسی که دامن بلند دارد مثل مانتو یا لباس مجلسی و یا خود دامن به همراه بلوز مناسب با این نوع بوت زیبایی و وقار خاصی را به همراه می‌آورد که بسیار جذاب است. بنابراین یکی از ترکیب‌های پیشنهادی ما برای پوشیدن با این نوع بوت دامن یا مانتوی بلندی است که با بلوز و ژاکت بافتنی  همراه شده است و از نظر هماهنگی و مناسب بودن برای فصل پاییز بهترین گزینه است.

بوت ساق کوتاه با ژاکت بافتنی بلند

بوت ساق کوتاه

همان طور که لباس‌های بلند با این نوع بوت زیبا می‌شوند لباس‌های کوتاه هم ترکیب جالبی را با آن به وجود می‌آورند و فقط کافی است که با ساپورت یا شلوار تنگ مناسب همراه شوند. مانند این تصویر که یک ژاکت بافتنی بلند زیبا را با ساپورت ضخیم پاییزی همراه کرده و با بوت‌های ساق کوتاه زیبای پاشنه بلند استایل خود را کامل کرده است. به جای این ژاکت می‌توانید از مانتوی بافتنی هم همراه شلوار جین تنگ استفاده کنید.

بوت ساق کوتاه با کت اورسایز و مانتو

بوت ساق کوتاه

اگر استایل کلاسیک شیک و سطح بالا چیزی است که به دنبال آن هستید بهتر است این ترکیب را انتخاب کنید. یک مانتوی مجلسی زیبا به همراه بوت ساق کوتاه و یک کت کلاسیک اورسایز ترکیب زیبا و شیکی را به وجود می‌آورد که مورد پسند بسیاری از خانم‌ها است و به عنوان یک ترکیب مجلسی سطح بالا یا لباس مناسب برای یک قرار شبانه در یک رستوران شیک می‌تواند به کار رود. به جای مانتو می‌توانید از دامن بلند راسته همراه با پیراهن دکمه‌دار مجلسی هم استفاده کنید.

بوت ساق کوتاه با کت مخمل و شلوار جین

بوت ساق کوتاه

اگر بوت شما از جنس جیر یا مخمل است بهترین ترکیب برای آن لباس مخملی است چون با هماهنگی بافتی که در استایل شما به وجود می‌آید زیبایی آن را کامل می‌کند. حال اگر استایل پاییزی شما از شلوار جین با بوت تشکیل شده است برای کامل کردن آن می‌توانید از یک مانتوی ساده همراه با یک کت یا پالتوی مخمل زیبا استفاده کنید. باز هم تاکید می‌کنیم که رنگ بندی استایل خود را مد نظر داشته باشید و از تعداد محدودی رنگ و ترجیحا در دامنه رنگ‌های خنثی مانند تصویر فوق استفاده کنید.

بوت ساق کوتاه با مانتوی بلند جلوباز

بوت ساق کوتاه

این روزها بازار رویه لباس یا به اصطلاح مانتوی جلوباز بسیار داغ است. البته توصیه می‌کنیم که این نوع مانتوها را روی پوشش پاییزی مناسب مثل تونیک یا ژاکت بافتنی بلند بپوشید تا هم از سرما در امان باشید و هم پوشش کافی داشته باشید. مدل بلند و حاشیه‌دار این نوع مانتوها ترکیب زیبایی با بوت‌های ساق کوتاه ایجاد می‌کنند که با شلوار جین هم زیبا و کامل خواهد شد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)