سالانه ده‌ها مدل مختلف گوشی هوشمند از برندهای معروف و شناخته شده موبایل و لوازم الکترونیکی به بازار معرفی می‌شوند که همگی آن‌ها به تناسب قیمت خود امکانات خوب و متنوعی دارند، اما از این لیست طولانی تنها تعداد انگشت شماری در لیست بهترین گوشی‌های هوشمند سال قرار می‌گیرند، گوشی‌هایی که از برترین تکنولوژی روز در ساخت آن‌ها استفاده شده و کاربران تجربه‌ای عالی در استفاده از آن‌ها داشته اند. اگرچه اکثر این گوشی‌ها قیمت بالایی دارند اما تعادل مناسبی بین قیمت و امکانات آن‌ها وجود دارد پس اگر شما هم به دنبال خرید یک گوشی هوشمند مناسب برای خودتان هستید و می‌خواهید از میان بهترین گوشی‌های هوشمند یکی را انتخاب کنید این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را مطالعه کنید و ۱۲ نمونه از بهترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر را بشناسید.

بهترین گوشی‌های هوشمند

رتبه اول لیست بهترین گوشی‌های هوشمند آیفون ایکس

در سالی که گذشت جدیدترین مدل گوشی از برند اپل رونمایی و وارد بازار شد. این گوشی یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های سال بود که بدون تردید در صدر لیست بهترین گوشی‌های هوشمند که تاکنون ساخته شده است قرار می‌گیرد. آیفون ایکس از نظر سخت افزاری و نرم افزاری حتی از مدل‌های دیگر آیفون نیز برتر و بالاتر است و البته با پول گزافی که برای خرید این گوشی می‌پردازید باید انتظار چنین کیفیت و امکاناتی را هم داشته باشید. تنها ایراد آیفون ایکس را می‌توان قیمت بسیار بالای آن عنوان کرد که خرید آن را برای بسیاری از اقشار جامعه غیرممکن می‌کند. این گوشی در نظر کارشناسان امتیاز ۹ از ۱۰ را کسب کرده است.

بهترین گوشی‌های هوشمند

انتخابی معقول‌تر برای کیف پول شما، آیفون ۸ و ۸ پلاس

اگر بودجه شما آن قدر هم نامحدود نیست که بخواهید سراغ آیفون ایکس بروید می‌توانید با کمی هزینه کمتر آیفون ۸ و ۸ پلاس را انتخاب کنید. این گوشی‌ها ۹۰ درصد از امکانات آیفون ایکس را دارند و هنوز آن قدر از معرفی آن‌ها نگذشته است که بتوان آن‌ها را خارج از رده حساب کرد. سری ۸ آیفون هم در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و تفاوت چندان چشمگیری با مدل‌های قبلی آیفون نداشت و پس از مدتی زیر سایه آیفون ایکس قرار گرفت و چندان به چشم نیامد. قیمت آیفون ۸ و ۸ پلاس سی درصد کمتر از آیفون ایکس است در حالی که تنها ده درصد کمتر از آن امکانات دارد پس با یک بودجه مناسب می‌توان آن را تهیه کرده و از ویژگی‌های خوب آن استفاده کرد. این گوشی‌ها در نظر کارشناسان امتیاز ۸ از ۱۰ را کسب کرده‌اند.

بهترین گوشی‌های هوشمند

رتبه اول بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی، سامسونگ گلکسی S8 و S8 Plus

اگر سیستم عامل iOS چیزی نیست که به دنبالش هستید (به دلیل عادت به اندروید یا محدودیت‌هایی که iOS برای کاربران ایرانی دارد) پس اندروید تنها گزینه پیش روی شما است. در میان گوشی‌های اندرویدی که در سال گذشته معرفی شدند مدل Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus از برند سامسونگ بهترین بودند. این گوشی‌ها سخت افزاری بسیار قوی و صفحه نمایشی عالی دارند که حاشیه‌های منحنی آن به فرم بدنه گوشی حالتی خلاقانه و جذاب داده است که در هیچ گوشی دیگری مشاهده نمی‌شود. بیشتر گوشی‌های سامسونگ ظریف و زیبا هستند و سری S8 هم از این ویژگی مستنثی نبوده است و در کنار این زیبایی از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بالایی نیز بهره برده است. این گوشی‌ها در نظر کارشناسان امتیاز ۹ از ۱۰ را کسب کرده اند.

بهترین گوشی‌های هوشمند

گزینه‌های بعدی در میان بهترین گوشی‌های هوشمند

اگر اپل و سامسونگ برندهای مورد نظر شما نیستند می‌توانید از میان برندهای متعدد دیگری که به تولید گوشی هوشمند می‌پردازند انتخاب کنید. در ادامه با بهترین گوشی‌های هوشمند را از دیگر برندهای گوشی آشنا می‌شوید.

Google Pixel 2, 2XL: گوشی گوگل پیکسل ۲ و ۲XL هم جزو بهترین گوشی‌های هوشمند سال بودند که گوگل پیکسل ۲ در نظر کارشناسان امتیاز ۸.۵ از ۱۰ و گوگل پیکسل ۲XL امتیاز ۸ را کسب کرده است. مزایای این گوشی‌ها دوربین فوق العاده اسپیکرهای عالی و بهترین تجربه کار با اندروید است اما این گوشی‌ها فاقد جک هدفون هستند و حاشیه دور صفحه نمایش در آن‌ها بسیار زیاد است.

Samsung Galaxy Note 8: البته این گوشی محصول برند سامسونگ است اما بیش از شش ماه از معرفی آن می‌گذرد و به همین دلیل در این قسمت از لیست بهترین گوشی‌های هوشمند جای گرفته است. این گوشی در نظر کارشناسان امتیاز ۸.۵ از ده را به خود اختصاص داده است و نقاط قوت آن عبارتند از صفحه نمایش بسیار جذاب، سرعت عملکرد، باتری قوی و دوربین استاندارد و باکیفیت. نقاط ضعف گوشی نوت ۸ را نیز می‌توان سایز بزرگ، قیمت بالا و محل نامناسب اسکنر اثر انگشت آن دانست، دوربین دوم نیز بسیار ضعیف‌تر از دوربین اصلی است.

HTC U11: برند اچ تی سی نیز در لیست گوشی‌های برتر هوشمند یک مورد را به خود اختصاص داده است و آن گوشی HTC U11 است که در نظر کارشناسان امتیاز ۸ از ده را به خود اختصاص داده است. مزایا و نقاط قوت این گوشی طراحی بسیار زیبا و عملکرد عالی سخت افزاری و نرم افزاری است اما مشکلاتی مثل عدم وجود جک هدفون و پشتیبانی نکردن از برخی سرورهای تلفن همراه را نیز می‌توان از معایب این گوشی برشمرد.

OnePlus 5T: گوشی وان پلاس ۵T یک گوشی چینی با کیفیت و قیمت مناسب است که در مقالات قبلی مجله قرمز به طور کامل مورد نقد و بررسی قرار گرفت. کارشناسان گوشی هوشمند به این گوشی امتیاز ۸ از ده داده‌اند و نقاط قوت آن را طراحی زیبا، ساده و سطح بالا دانسته‌اند که با ابعاد بزرگ خود به خوبی در دست جای می‌گیرد و نرم افزارهای آن نیز به خوبی تطبیق یافته‌ هستند. اشکالان این گوشی نیز عبارتند از دوربین ضعیف و پایین‌تر از حد انتظار برای یک گوشی پرچمدار، عدم بهره گیری از جدیدترین ورژن اندروید، تشخیص چهره ضعیف و ضدآب نبودن.

LG G6: برند ال جی نیز در لیست گوشی‌های برتر هوشمند یک مورد را به خود اختصاص داده و آن گوشی LG G6 است که در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد. این گوشی در نظر کارشناسان امتیاز ۷.۷ از ده را به خود اختصاص داده است و نقاط قوت و ویژگی‌های مثبت آن عبارتند از صفحه نمایش بزرگ و زیبا و طراحی بدنه جذاب و چشمگیر که با عملکرد عالی نرم افزاری کامل شده است. در مقابل ایراداتی هم به آن وارد است مثل نرم افزارهای خاص برند ال جی، دکمه پاور خیلی کوچک و دوربین‌های خیلی معمولی.

Motorola Moto Z2 Play: موتورولا از برندهایی است که در بازار گوشی هوشمند کمی از رقبای خود عقب مانده است اما با این حال با معرفی گوشی Motorola Moto Z2 Play توانست ثابت کند که هنوز در این عرصه حرفی برای گفتن دارد. این گوشی در نظر کارشناسان امتیاز ۸ از ده را به خود اختصاص داده و نقاط قوت آن را می‌توان طراحی سبک و نازک، باتری عالی و نرم افزارهای بسیار کاربردی برشمرد. در مقابل ایراداتی مثل ماندن اثر انگشت روی بدنه، دوربین ضعیف و عدم تطبیق با سیستم‌های مختلف مخابراتی دانست.

BlackBerry KeyOne: بلک بری هنوز هم در دنیای گوشی‌های هوشمند حرفی برای گفتن دارد و با معرفی مدل کی وان ثابت کرد که گوشی‌های هوشمند هنوز هم می‌توانند صفحه کلید واقعی داشته باشند. کارشناسان گوشی‌های هوشمند به این گوشی امتیاز هفت از ده داده‌اند و نقاط قوت این گوشی را داشتن صفحه کلید! عمری باتری بسیار عالی و دوربین و نرم افزارهای باکیفیت عنوان کرده‌اند. در مقابل ایرادات این گوشی را می‌توان صفحه نمایش کوچک، وزن زیاد و قدیمی بودن نرم افزارها برشمرد.

Essential Phone: برند اسنشال جزو برندهای کمتر شناخته شده در زمینه گوشی‌های هوشمند است که محصولات خوبی را به بازار ارائه می‌کند. این گوشی امتیاز ۸ از ده را به خود اختصاص داده و نقاط قوت آن عدم وجود لبه دور صفحه نمایش، عمر باتری بالا و اندروید سطح بالا عنوان کرد. در مقابال ایراداتی مثل دوربین ضعیف و نبود جک هدفون نیز به آن وارد است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش فن آوری در مجله قرمز شاخه موبایل مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Verge (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)