بهترین نصحیت هایی که قرار است در این مقاله به یک استارتاپ تازه کار داشت، در واقع بهترین نصیحت هایی است که می‌توان به هر شخصی در هر زمینه‌ای گفت.  هیچ محدودیتی برای شمای مخاطب و خواننده این مقاله وجود ندارد. شما در هر کاری که باشید بایستی قوانین کلی را برای موفق شدن بدانید.

 

 

  • بهترین نصیحت : روی پایان متمرکز نباشید

اکثر افراد به خصوص هر چه کم سن و سال تر باشند، خواستار این هستند که شبه راه صد ساله را بروند و به پایان برسند، غافل از اینکه جاده‌ی موفقیت، پایانی ندارد.  خیلی‌ از تازه‌کارها و افراد جوان وقتی بقیه‌ی را می‌بینند که به موفقیت‌هایی رسیده‌اند فکر می‌کنند آنها در طول یک شب تا صبح موفق شده‌اند، اما چنین نیست. هیچ موفقیتی یک شبه حاصل نمی‌شود. این طور نیست که شب بخوابید و صبح که بیدار شوید یک نفر درب خانه را بزند و با یک جعبه‌ی پر از موفقیت به دیدارتان بیاید و جعبه را به دستتان بدهد و شما باخودتان بگویید : آه من الان صاحب موفقیت هستم.

شاید بهترین نصحیت این باشد که عمیقا درک نمایید و متوجه شوید کارها به این صورت پیش نمی‌روند و هر چه بیشتر بخواهید با یک روش سریع،  به شکار موفقیت بروید، موفقیت نیز از شما گریزان‌تر می‌‌گردد.

چیزی که بیشتر مردم در هنگام مواجه شدن با یک کسب و کار موفق،  قادر به دیدنش نیستند، سالهای متمادی تلاش و کوشش و پشتکاری است که در پس این موفقیت وجود داشته است. شاید یک کسب و کار موفق که ما همین حالا آنرا شناخته‌ایم، یک دهه است که در حال کار کردن بوده.

کسب‌وکارهایی که در کوتاه مدت به جریان درآمدزایی می‌رسند اما فاقد یک چشم انداز هستند در بلند مدت بهای سنگینی را باید بپردازند. به حاطر داشته باشید شما فقط یک شرکت تاسیس نکرده‌اید بلکه یک روند کاری را آغاز نموده‌اید و این روند کاری، نیازمند به داشتن بینش مناسب آن روند است.

 

 

  • بهترین نصحیت : منحصر به فرد باشید

بهترین نصیحت برای یک استارتاپ این است که دست به انجام کاری بزند که دیگران نمی‌‌توانند انجامش دهند. به عبارتی دیگر،  منحصر به فرد بودن یکی از بهترین نصیحت هایی ست که می‌توان به یک استارتاپ ارائه نمود.

چیزی که نیاز دارید پول و سرمایه‌ی هنگفت نیست که از سرمایه‌گذاران مختلف بگیرید و بعد فکر کنید خب کار تمام است و سپس بنشینید پشت میز و پاهایتان را بگذارید روی میز و تصور کنید همه چیز تمام است.

بلکه چیزی که نیاز دارید، منحصر به فرد بودن است. تک بودن و شاخص بودن با خلاقیت حاصل می‌شود نه با پول نه با تقلید از دیگران.  در ضمن به کارگیری روش‌های خلاقانه حتی می‌تواند هزینه‌ی زیادی نیز برای شما نداشته باشد اما بازدهی بیشتری برای شما خواهد داشت.  هر چه خلاق تر بهتر.

 

 

  • بهترین نصحیت : گام به گام پیش بروید

گام به گام قدم نهادن و هر قدمِ تازه را،  به طور منطقی برداشتن و پیش رفتن،  و دانستن اینکه شما در یک جاده‌ی بسیار طولانی در حال حرکت هستید و رسیدن به موفقیت یعنی حرکت گام به گام شما در این جاده‌ی طولانی، رمز موفقیت شماست.

اینکه بدانید هیچ راه میان‌بر،  یا  هیچ وسیله‌ی نقلیه‌ای در این جاده وجود ندارد که شما را سریعا به آخر جاده برساند، بهترین نصیحت است به شما که میتوانید آویزه‌ی گوشتان نمایید.

اگر کسب و کار شما از طریق تولید محتوی و نویسندگی اداره می‌شود یا خودتان نویسنده هستید بدانید که چیزی به نام نوشتن،  از زمان بسیار بسیار قدیم شروع شده و تاکنون نیز ادامه دارد. اما امروز با دیروز متفاوت است و فردا با امروز متفاوت خواهد بود. چون همه چیز در حال تغییر است.

جالب است  بدانید که روزانه به طور متوسط ۳ میلیون متن جدید در اینترنت منتشر می‌شود. یعنی متن شما در میان سه میلیون متن باید دیده شود. مسابقه‌ی نفس‌گیری ست.  به زبانی دیگر،  این انتشار روزانه سه میلیون متن آنلاین،  یعنی که بازی نوشتن،  نسبت به زمان همینگوی(نویسنده‌ی معروف) عوض شده است و در نتیجه قواعد بازی نیز عوض شده است.

اگر می‌خواهید محتوایی تولید کنید بهتر از دیگران که در میان انبوهی از متون نوشته شده گم نشود، بایستی به طور حرفه‌ای تر و جدیدتری به امر نوشتن و نویسندگی نگاه کنید و آن را سرسری نگیرید.

 

بهترین نصیحت

  • بهترین نصحیت : پویا باشید نه ایستا

تا زمانیکه هنوز کنجکاو باشید و هنوز بخواهید چیزهای جدید را یاد بگیرید و هنوز پوینده و پویا باشید، امکان رشد در شرکت یا استارتاپ شما وجود دارد.  همچنین بایستی متعهد به این قانون باشید که هر آنچه انجام می‌دهید بایستی بهتر از دیگرانی باشد که همان کار را انجام ‌می‌دهند.

یادتان نرود صحنه‌ی رقابتی شرکت یا استارتاپ شما، یک میدان بازی است با میلیون‌ها بازی‌کن.


ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله Nicolas Cole

منبع : artplusmarketing