اگر به دنبال یک لباس مجلسی زیبا و شیک هستید که هماهنگ کردن آن با بقیه لباس‌ها و اکسسوری‌ها هم ساده باشد لباس مشکی مجلسی بهترین انتخاب برای شما است. رنگ مشکی مزایای زیادی دارد از جمله این که شما را لاغرتر، قدبلندتر، جذاب‌تر و باهوش‌تر نشان می‌دهد و همراه با آن می‌توانید از هر رنگی برای کفش و کیف خود استفاده کنید. اما لباس مشکی مجلسی مدل‌های متنوعی دارد که هر مدل اثر متفاوتی روی ظاهر شما خواهد داشت. اما کارشناسان مد و لباس همیشه توصیه می‌کنند لباس‌هایی بپوشید که با کمک آن‌ها بتوانید روی زیبایی‌های اندام خود تاکید کنید اما چطور می‌توان چنین لباسی را انتخاب کرد؟ با مطالعه این مقاله اختصاصی از مجله قرمز بهترین لباس مشکی مجلسی کوتاه را برای اندام خودتان انتخاب کنید و با ظاهری جذاب در مهمانی‌ها حاضر شوید.

لباس مشکی مجلسی مناسب برای تاکید روی بازوها

بهترین لباس مشکی مجلسی کوتاه

اگر اندام شما طوری است که تاکید روی بازوها به زیبایی بیشتر آن منجر می‌شود، مثلا شکم بزرگی دارید یا بالاتنه شما چاق است بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنید که یقه نامتقارن، یقه دکلته و یا یقه پشت ورزشی داشته باشد. لباس‌های بدون آستین از نوع راسته و یا لباس‌هایی که بندهای نازک دارند برای نمایش بهتر بازوها گزینه‌های ایده‌آلی هستند. اگر نمی‌خواهید لباس بدون آستین بپوشید از لباس‌هایی که آستین خیلی کوتاه یا به اصطلاح آستین کپ دارند استفاده کنید یا سراغ آستین‌های توری و گیپور بروید. اگر می‌خواهید روی بازوهای خود تاکید کنید از پوشیدن لباس‌هایی که آستین‌های بلند و گشاد دارند و فرم بازوی شما داخل آن‌ها گم می‌شود استفاده نکنید. اگر هم شانه‌های شما پهن است بهتر است به جای یقه دکلته از یقه هالتر یا یقه‌های نامتقارن کمک بگیرید تا عرض شانه‌ها کمتر به چشم بیایند.

لباس مشکی مجلسی مناسب برای تاکید روی پاها

بهترین لباس مشکی مجلسی کوتاه

اگر پاهای بلند و زیبایی دارید که می‌خواهید روی آن‌ها تاکید کنید یا این که بالاتنه و شکم شما چاق است و می‌خواهید با تاکید روی پاها توجه بقیه را از شکم خود منحرف کنید باید به دنبال یک لباس مشکی مجلسی مناسب برای این منظور باشید. یک لباس مشکی کوتاه که بلندی آن تا زانو باشد یا این که روی قسمت جلوی آن تا زانو چاک داشته باشد بهترین گزینه برای این منظور است و باعث می‌شود پاهای شما کشیده‌تر و بلندتر به نظر برسد به خصوص اگر با یک جفت کفش پاشنه بلند زیبا هم همراه شود. اگر قصد تاکید روی پاهای خود را دارید نباید لباس میدی (لباسی که بلندی آن تا میانه ساق پا برسد) بپوشید به خصوص اگر پاهای کوتاهی دارید یا پاهای شما عضلات بزرگی دارد. همچنین بهتر است سراغ مدل‌هایی که در قسمت بالاتنه باز یا توری هستند نروید تا تعادل بین بالاتنه و پایین تنه به خوبی برقرار شود و پاهای شما بیشتر جلب توجه کند.

لباس مشکی مجلسی مناسب برای تاکید روی پشت

بهترین لباس مشکی مجلسی کوتاه

اگر قصد دارید روی قسمت پشت لباس خود تاکید داشته باشید تا قسمت پایین و جلوی اندام کمتر جلب توجه کند بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که در این قسمت توری هستند و یا شکافی دارند و با زیپ به طور کامل بسته نمی‌شوند (مثل لباسی که در تصویر بالا می‌بینید). لباسی که قسمت پشت آن برش پایین‌تری داشته باشد و یا در این قسمت پاپیون تعبیه شده باشد باعث تاکید بیشتر روی قسمت پشت آن می‌شود و هیچ کس خروج شما را از مجلس مهمانی فراموش نخواهد کرد! اما کارشناسان توصیه می‌کنند بهتر است در این مورد زیاده روی نکنید و از لباس‌هایی که قسمت پشت آن‌ها خیلی باز است استفاده نکنید چون ممکن است تاثیر معکوس داشته باشند و باعث شوند اندام شما نامتعادل به نظر برسد.

لباس مشکی مجلسی مناسب برای تاکید روی کمر

بهترین لباس مشکی مجلسی کوتاه

تقریبا همه خانم‌ها دوست دارند روی کمر باریک خود تاکید کنند و آن را باریک‌تر و زیباتر نشان دهند. برای این منظور شما باید از لباس‌هایی استفاده کنید که دارای کمربند یا پاپیون در قسمت کمر هستند و یا دامن آن‌ها در این قسمت چین می‌خورد و جمع می‌شود تا به این طریق قسمت میانی اندام شما به نقطه کانونی آن تبدیل شود. لباس‌های مشکی مدل دهه ۱۹۵۰ با دامن‌های چین‌دار و کمر باریک به بهترین شکل این کار را انجام می‌دهند و بالاتنه و پایین‌تنه را در اندام متعادل و جذاب می‌کنند. اگر قصد تاکید روی کمر خود را دارید بهتر است از لباس‌هایی که کمر آن‌ها زیر سینه است و یا در قسمت کمر شل و گشاد هستند استفاده نکنید چون این کار فرم واقعی اندام و کمر شما را مخفی می‌کند.

لباس مشکی مجلسی مناسب برای تاکید روی پایین تنه

بهترین لباس مشکی مجلسی کوتاه

اگر قسمت پایین تنه و باسن شما نقطه قوت اندام شما است و می‌خواهید با تاکید کردن روی این قسمت اندام خود را زنانه‌تر و ظریف‌تر نشان دهید نیاز به یک لباس مشکی مجلسی مناسب دارید. لباسی برای این کار مناسب است که به اندازه کافی تنگ باشد تا قسمت پشت اندام شما را به خوبی نشان دهد. لباسی که کمر پپلوم (فرمی که در تصویر بالا می‌بینید) داشته باشد می‌تواند شما را به این هدف برساند به شرطی که جنس پارچه لباس شما از نوع با کیفیت و نرم و لطیف باشد مثلا پشم کشباف یا ابریشم سنگین که برجستگی‌های اندام را به خوبی دربربگیرد و نشان دهد. اگر قصد تاکید روی پشت لباس خود را دارید از پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ اجتناب کنید چون در این صروت چروک‌ها و خطوط نامناسبی روی پشت لباس ایجاد می‌شود. استفاده از پارچه شل و نازک ریون یا ابریشم هم باعث می‌شود زیر لباس شما مشخص باشد که با اصول شیکپوشی مغایرت دارد.

چند نکته درباره انتخاب جوراب شلواری برای لباس مشکی مجلسی

بهترین لباس مشکی مجلسی کوتاه

جوراب شلواری یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌های مجلسی است که نقش مهمی در استایل مجلسی شما ایفا می‌کند و پس از انتخاب یک لباس مجلسی مشکی نوبت به انتخاب یک جوراب شلواری مجلسی مناسب برای آن می‌رسد. این انتخاب می‌تواند حتی از انتخاب خود لباس مجلسی هم دشوارتر باشد اما با رعایت چند نکته زیر می‌توانید بهترین جوراب شلواری را برای لباس مشکی خود انتخاب کنید:

  • قبل از هرچیز کارشناسان توصیه می‌کنند همراه با لباس مشکی مجلسی از جوراب شلواری همرنگ پوست استفاده نکنید، نپوشیدن جوراب شلواری انتخاب بهتری است.
  • اگر استایلی کلاسیک و سطح بالا می‌خواهید همراه با لباس مشکی خود جوراب شلواری نازک مشکی بپوشید.
  • اگر می‌خواهید لاغرتر به نظر برسید و به ویژه پاهایتان کشیده‌تر و باریک‌تر دیده شوند از جوراب شلواری ضخیم مشکی یا ساپورت مشکی استفاده کنید.
  • اگر به دنبال چیزی هستید که کمی متفاوت باشد از جوراب شلواری‌های توری طرح‌دار مثل خالخالی، راه راه و … با طرحی که مورد علاقه خودتان باشد استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید خاص باشید و متفاوت از بقیه به نظر برسید از جوراب شلواری‌هایی در رنگ‌های تیره مثل زرشکی، نیلی یا بنفش استفاده کنید.

بهترین لباس مشکی مجلسی کوتاه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)