عطرها هم مثل خیلی از عناصر مد و زیبایی بر اساس فصل انتخاب می‌شوند به طور مثال عطر پاییزی با عطر تابستانی و بهاری متفاوت است چون شرایط آب و هوایی و لباس‌هایی که در پاییز می‌پوشیم متفاوت است پس عطر پاییزی هم باید متناسب با این شرایط انتخاب شود. اما عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد، شدت و غلظت رایحه در آن چگونه است و از چه نوت‌هایی در آن استفاده می‌شود؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با ویژگی‌های عطرهای پاییزی آشنا می‌شوید و در ادامه چند نمونه عطر پاییزی را که جزو بهترین انتخاب‌ها هستند به شما معرفی می‌کنیم.

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

تغییر فصل نه تنها به معنای آن است که شما باید لباس‌های خود را با فصل جدید تطابق دهید بلکه باید اکسسوری‌ها و لوازم مهم دیگری از جمله عطر خود را نیز با این فصل هماهنگ کنید. با خنک‌تر شدن هوا و کوتاه‌تر شدن روزها لازم است که عطرهای خنک و ملایم تابستانی خود را کنار بگذارید و از عطرهای مخصوص پاییز استفاده کنید. عطر مناسب پاییز تندتر است و معمولا نوت‌های گرم زمینی و خاک و ادویه در خود دارد، از گزینه‌های دیگر می‌توان چرم، رایحه تند و غلیظ نوشیدنی‌ها مثل قهوه و الکل و یا عطرهای شرقی تند مثل عنبر و عود را نام برد. به طور کلی می‌توان گفت اگر عطری شما را به یاد برگ‌های خزان پاییزی بیندازد انتخاب مناسبی برای این فصل است.

بهترین عطرهای پاییزی از برندهای مطرح جهان

عطر Tobacco Oud Intense از برند تام فورد

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

مثل خود برند تام فورد، این عطر تام فورد هم جذاب، گرفته و غلیظ است. با وجود رایحه تند تنباکو این عطر برای خانم‌هایی مناسب است که می‌خواهند حضور خود را در محیط اعلام کنند. جالب است بدانید که بر خلاف خیلی از عطرها رایحه این عطر با گذشت زمان کمرنگ نمی‌شود.

عطر Citron de Vigne Eau de Parfum از برند فرش

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان طور که از نام آن مشخص است، این عطر رایحه تندی از مرکبات مثل پرتقال و گرپ فروت و علف لیمو در خود دارد اما در کنار آن رایحه عنبر و یاسمن را نیز به وضوح می‌توان احساس کرد. نکته جالب در مورد این عطر، بطری زیبا و خاص آن است.

او دو پرفیوم Bloom از برند گوچی

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بله، برخلاف آن چه که گفته شد رایحه گل‌ها هم می‌توانند در عطرهای پاییزی مورد استفاده قرار گیرند. این عطر که اولین عطر برند گوچی در زمان مدیریت الساندرو میکل است عطر گل‌های مریم و یاسمن را در خود دارد اما بوی غالب در آن نیستند و این عطر بویی مانند یک دسته گل بزرگ و زیبا دارد که به طور روزمره می‌توان از آن استفاده کرد.

عطر Victoire D’Ambre از برند ریچوال

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این عطر رایحه‌های شرقی و به خصوص ایرانی در خود دارد که شامل عنبر، الامی و مشک هستند و به تندی احساس می‌شوند. از طرف دیگر زیبایی بطری این عطر به اندازه خود آن است.

عطر Decadence Eau So Decadent از برند مارک جیکوبز

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

جایزه طراحی بهترین بطری را قطعا می‌توان به این عطر از برند مارک جیکوبز داد. این عطر رایحه مرکبات و میوه در خود دارد و برای استفاده در مهمانی‌ها بسیار مناسب است. بطری زیبای آن را نیز می‌توانید برای همیشه نزد خود نگه دارید.

عطر Because It’s You از برند امپریو آرمانی

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این برند اخیرا عطرهایی را به بازار عرضه کرده است که با رایحه شیرین و جذاب وانیل، تمشک و گل رز برای استفاده پاییزی و زمستانی خانم‌ها بسیار مناسب هستند. این عطر معادلی هم برای آقایان دارد به نام Stronger With You  که رایحه هل و فلفل در خود دارد.

او دو پرفیوم تیفانی از برند تیفانی

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این برند معروف جواهرات دستی در تولید عطرهای لاکچری هم دارد و نمونه آن این عطر پاییزی خوشبو با بطری جواهر شکل زیبای آن است. عطر تیفانی رایحه مشک و ماندارین در خود دارد که انتخابی عالی برای مهمانی‌های پاییزی است.

عطر Flamma از برند ویتا پرفوم

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

عطر فلاما عطری مخصوص پاییز است که با رایحه صندل، هل و ارکیده ترکیبی قوی و پرانرژی برای پاییز به وجود آورده است و یادآور حال و هوای این فصل زیبا است.

او دو پرفیوم میس دیور از برند دیور

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر عطری می‌خواهید که همیشه و در همه فصل‌ها قابل استفاده باشد عطر میس دیور از برند دیور را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این عطر رایحه چوب رز و نوت‌های شیرین خود بهترین انتخاب برای خانم‌ها است و به اندازه کافی قوی هست که بتوانید در پاییز هم از آن استفاده کنید.

عطر Cement Rose از برند جامین

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این عطر با سبک پاریسی خود با رایحه دلپذیر گل‌های رز ترک و عطر تند هل و چرم حالتی آرامش بخش دارد که بهترین انتخاب برای روزهای خنک و دلگیر پاییزی است.

او دو پرفیوم  Nuit et Confidences از برند آنیک گوتال

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر عطرهای تندتر را ترجیح می‌دهید این عطر از برند آنیک گوتال را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این عطر رایحه وانیل و مشک در خود دارد و برای مهمانی‌های شبانه در فصل پاییز انتخابی ایده‌آل است.

او دو پرفیوم Velvet Haze از برند Byredo

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این عطر جزو عطرهایی است که آن‌ها را عطرهای زمین می‌خوانند یعنی عطرهای خاک و چمن و بوهای مطبوع طبیعت. البته در کنار این رایحه‌ها کمی عطر گل، نارگیل، پاتچولی و کاکائو را هم می‌توان احساس کرد.

عطر DANS LA PEAU از برند لویی ویتون

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این عطر تاریکی و سبکی را با هم دارد یعنی هم نرم و لطیف است و هم قوی. بوی غالی این عطر بوی چرم است که با رایحه زردآلو و یاسمن و نرگس مخلوط می‌شود و اثری جادویی روی شما خواهد داشت.

او دو پرفیوم Good Witch از برند اولیوین

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این عطر هم شیرین و هم ادویه‌ای است و از رایحه‌های یاسمن و بومادران به همراه کمی رایحه تند مرکبات تشکیل شده است و یک انتخاب مناسب برای استفاده روزانه در فصل پاییز است.

عطر The Bewitching Yasmine از برند پنهالیگون

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یاسمن رایحه‌ای گرم و سرد است و در این عطر به صورت هنرمندانه همراه با عطر تند قهوه مورد استفاده قرار گرفته  و ترکیبی نرم و تند به وجود آورده است. رایحه یاس رازقی و هل را نیز فراموش نکنید.

او دو پرفیوم Twilly D’Hermes از برند هرمس

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این عطر شاید بیشتر مورد علاقه نسل جوان باشد، اما این به معنای سطح پایین بودن آن نیست. عطر زنجبیل، گل مریم و صندل رایحه‌های اصلی تشکیل دهنده این عطر هستند که ترکیبی پیچیده و جذاب به وجود آورده‌اند.

عطر Cafe Tuberosa Cologne Absolue از برند آتلیه کولون

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

رایحه قهوه شاید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک عطر پاییزی باشد به خصوص اگر با ترکیبات غیرمتعارفی مثل گل مریم همراه شود و آکوردی گرم و تند و غافلگیرکننده اما دلپذیر به وجود آورد که قطعا شما را ناامید نخواهد کرد.

او دو پرفیوم Poets of Berlin از برند ویلهلم

عطر پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این عطر منبع الهام جالبی دارد، دیوید بوئی هنرمند درگذشته معروف، مدت زمانی را در برلین زندگی کرد که این دوره پس از چندین سال باعث ساخت این عطر شد. این عطر رایحه‌ای ترکیبی از چوب و وانیل و بلوبری و لیمو دارد و به خوبی یادآور چشم انداز صنعتی شهر برلین است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه عطر و ادکلن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)