دنیای گوشی‌های هوشمند دنیایی پر از تنوع و گستردگی است اما گاهی پیدا کردن یک گوشی ایده‌آل با قیمت مناسب در میان این انتخاب‌های گسترده کاری دشوار به نظر می‌رسد. برند هواوی جزو برندهایی است که با تولید گوشی‌های کارا با قیمت مناسب توانسته است به یک برند موفق تبدیل شود، گوشی Huawei Mate 10 Pro نیز یکی از محصولات جدید این برند است.  در سالی که گذشت گوشی‌های هوشمند فوق العاده و موفقی به بازار معرفی شدند که Huawei Mate 10 Pro توانست در میان آن‌ها بدرخشد و نام برند هواوی را سربلند نگه دارد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به بررسی گوشی Huawei Mate 10 Pro یکی از موفق‌ترین گوشی‌های برند هواوی خواهیم پرداخت.

Huawei Mate 10 Pro

نگاهی اجمالی به گوشی Huawei Mate 10 Pro

اگر نگاهی به گوشی‌های مدل‌های قبلی برند هواوی مثل Huawei Mate 9 بیندازید از زیبایی در آن‌ها خبری نبود اما به نظر می‌رسد برند هواوی رویه خود را تغییر داده است و به زیبایی و جذابیت گوشی‌های خود اهمیت بیشتری می‌دهد و در نگاه اول به گوشی Huawei Mate 10 Pro زیبایی آن چشم را خیره می‌کند. البته این گوشی قابلیت‌های خاصی هم دارد و از رقبای خود در دنیای گوشی‌های هوشمند عقب نیست.

مزایا

  • دوربین عالی با لنز دوگانه
  • صفحه نمایش OLED زیبا با حداقل حاشیه
  • دو روز عمر باتری
  • بدنه زیبا و ضدآب
  • پردازنده NPU

معایب

  • عدم وجود جک هدفون
  • عقب ماندگی طراحی EMUI
  • قیمت بالا

Huawei Mate 10 Pro

طراحی گوشی Huawei Mate 10 Pro

گوشی Huawei Mate 10 Pro یک گوشی زیبا است، حاشیه‌های صفحه نمایش این گوشی به حداقل رسیده و یک نوار باریک نقره‌ای دور آن را گرفته است که از این جهت تا حد زیادی شبیه به گوشی LG V30 و سامسونگ گلکسی اس ۸ است. نسبت صفحه نمایش شش اینچی گوشی ۱۸ به ۹ است که ۸۰ درصد از قسمت جلوی گوشی را در بر گرفته است یعنی این گوشی مانند آیفون ایکس و Xiaomi Mi Mix فاقد حاشیه دور صفحه نیست. وقتی گوشی را برگردانید با منظره متفاوتی روبرو خواهید شد که ترکیبی از فلز و شیشه است و طراحی آن شما را به یاد اتومبیل‌های آینده گرا می‌اندازد. قسمت پشت گوشی سطحی محکم اما صاف و دلپذیر برای لمس کردن دارد که با انعکاس زیبای نور چشم‌ها را خیره می‌کند. این گوشی رنگ بندی متنوعی هم دارد که انتخاب را بسیار مشکل می‌کند اما نوع آبی و تیتانیوم آن زیبایی خاصی دارند.

سطح بدنه این گوشی در دست چندان لیز نیست اما قوس پشت آن مانع از آن می‌شود که روی سطوح صاف مثل میز به خوبی بایستد که برای حل این مشکل استفاده قاب سیلیکونی موجود در بسته بندی گوشی، کافی خواهد بود. استفاده از این قاب، مانع از ایجاد خط و خش روی بدنه گوشی نیز خواهد شد. دکمه جلوی گوشی بافت متفاوتی دارد که پیدا کردن آن تنها با لمس میسر است و شما نیازی به نگاه کردن به گوشی ندارید. این گوشی حسگر اثر انگشت هم دارد که بسیار سریع عمل می‌کند. برند هواوی از سیستم IP67 برای ضدآب کردن گوشی Huawei Mate 10 Pro استفاده کرده است و جک هدفون را نیز به همین منظور حذف کرده است. این گوشی از USB نوع C برای شارژ استفاده می‌کند و بلوتوث آن نسخه ۴.۲ است.

Huawei Mate 10 Pro

صفحه نمایش گوشی

بدنه گوشی Huawei Mate 10 Pro فشرده است و کوچک‌تر از رقبای خود مثل آیفون هشت پلاس طراحی شده است اما صفحه نمایش بزرگی دارد که شش اینچی است و نسبت تصویر در آن ۱۸ به ۹ است که به معنای یک گوشی کشیده‌تر و باریک‌تر است. این صفحه از یک پنل OLED تشکیل شده است که ابعاد آن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که تصویری واضح‌تر و پررنگ‌تر از نمونه‌های مشابه خود دارد و رنگ‌ها و نورها به زیباترین شکل در آن نمایش داده می‌شود. هواوی سیستم HDR10 را به گوشی Huawei Mate 10 Pro هم اضافه کرده است که تصاویر پخش شده با این قابلیت، مثل یک تلویزیون دیجیتال مدرن هستند و تنها اشکال آن این است که در حالت HDR10 تصویر به صورت عریض پخش نمی‌شود و تماشای برخی فیلم‌های آنلاین ممکن است با مشکل مواجه شود.

از آن‌جایی که این گوشی بزرگ است کنترل کردن صفحه با یک دست و انگشت شست همان دست کار ساده‌ای نیست و نیاز به دست‌های بزرگی دارد و شما احتمالا به نوتیفیکیشن‌های بالای صفحه دسترسی نخواهید داشت اما با تنظیمات صفحه می‌توانید نوتیف‌ها را به بخش پایین‌تر منتقل کرده و این مشکل را حل کنید. حساسیت لمس صفحه این گوشی عالی است و برای بازی کردن عالی است اما صفحه کلید SwiftKey که مخصوص برند هواوی است حساسیت پایینی دارد و با صفحه کلیدهای گوگل قابل مقایسه نیست.

Huawei Mate 10 Pro

هوش مصنوعی در گوشی Huawei Mate 10 Pro

پردازشگر جدید Kirin 70 Octa Core عملکرد گوشی Huawei Mate 10 Pro را در سطحی بالا انجام می‌دهد چون این پردازشکر از نوع وارد پردازشگر عصبی یا NPU است که برای تطبیق گوشی با سیستم‌های هوشمند طراحی شده است. این پردازشگر نه تنها عملکرد برنامه‌های هوشمند را در گوشی تسریع کرده است بلکه باعث سرعت بخشیدن به کل عملکرد گوشی و همه اپلیکیشن‌ها نیز شده است. این پردازشگر روی دوربین و اپلیکیشن‌های ترجمه نیز عمل می‌کند و شما با کمک آن می‌توانید از نرم افزار Microsoft Translator به سادگی استفاده کنید و متن‌ها را از روی دوربین گوشی، وویس و یا تاپ کردن بلافاصله و به سرعت ترجمه کنید بدون آن که عملکرد گوشی دچار کندی و اختلال شود. این پردازشگر می‌تواند آینده گوشی‌های هوشمند را شکل دهد و هوش مصنوعی را بیش از پیش وارد زندگی روزمره ما کند.

Huawei Mate 10 Pro

نگاهی به دوربین گوشی

یکی از نقاط قوت گوشی Huawei Mate 10 Pro دوربین آن است. این دوربین از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد و دو سنسور در پشت گوشی دارد، یک لنز ۱۲ مگا پیکسلی RGB با دیافراگم f/1.6 و یک لنز ۲۰ مگا پیکسلی مونوکروم با دیافراگم f/1.6. این دو لنز همزمان با هم عمل می‌کنند و زوم اپتیکال ۲X را در اختیار شما قرار می‌دهند و همزمان لنز مونوکروم می‌تواند تصاویر سیاه و سفید جذاب و فوق‌العاده‌ای را برای شما ثبت کند بدون آن که نیازی به فیلترهای رایج داشته باشید.

دوربین جلوی گوشی نیز از نوع ۸ مگا پیکسل با دیافراگم f 2.0 است که در نور مناسب عملکرد خوبی دارد و شما با آن می‌توانید سلفی‌های جذابی بگیرید. دوربین Huawei Mate 10 Pro  قابلیتی به نام Moving Pictures دارد که شبیه به Live Photos در برند اپل است. البته این دوربین‌ها اشکالاتی هم دارند مثلا پس از چند ثانیه به حالت خاموش می‌روند و نیاز به فعالسازی مجدد دارند و این مشکل وقتی که در حال شکار یک تصویر خاص هستید بسیار آزاردهنده است.

Huawei Mate 10 Pro

نرم افزارهای گوشی Huawei Mate 10 Pro

این گوشی اندروید نسخه ۸ موسوم به Oreo را روی خود دارد و همزمان از رابط کاربری EMUI 8.0 مخصوص هواوی هم استفاده می‌کند. عملکرد EMUI نسبت به مدل‌های قبلی آن پیشرفت چشمگیری داشته است و سریع‌تر شده و استفاده از آن آسان‌تر شده است. این برنامه تنظیمات ساده‌ای دارد که گاهی ممکن است گیج کننده به نظر برسند ولی ر هر صورت پس از مدتی استفاده به آن عادت خواهید کرد. والپیپرهای گوشی زیبا هستند و شاید نیازی به عوض کردن نداشته باشند.

 

باتری و دیگر ویژگی‌های گوشی

باتری گوشی Huawei Mate 10 Pro یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود که نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است و دیگر از ایرادات اعصاب خرد کن خبری نیست! ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر است و با چنین ظرفیتی شما تا دو روز نیاز به شارژ کردن گوشی خود ندارید، نقطه مثبتی که در گوشی‌های برتر روز مثل گلکسی نوت ۸ نمی‌توان مشاهده کرد. شارژ شدن گوشی نیز خیلی سربع انجام می‌شود و شما با استفاده از تکنولوژی SuperCharge می‌توانید گوشی خود را در ۹۰ دقیقه کامل شارژ کنید. این گوشی ارزان نیست و قیمت آن در بازار حدود سه و نیم میلیون تومان است اما قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند این قیمت بالا را جبران کند. پس اگر از طرفداران برند هواوی هستید و یک گوشی عالی برای استفاده روزمره می‌خواهید Huawei Mate 10 Pro بهترین انتخاب برای شما است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش فن آوری در مجله قرمز شاخه موبایل مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Digital Trends (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)