چند سال پیش که چاپگرهای سه بعدی به عنوان وسایل قابل استفاده در منزل معرفی شدند قیمت بسیار بالایی داشتند و هرکسی قدرت خرید یک چاپگر سه بعدی یا همان ۳D Printer را نداشت اما خوشبختانه با معرفی تکنولوژی‌های جدید قیمت این چاپگرها در سال‌های اخیر به صورت پیوسته در حال کاهش است و افراد بیشتری می‌توانند این وسیله کاربردی را تهیه کنند. البته همه مدل‌های چاپگر سه بعدی موجود در بازار یکسان نیستند، برخی از این مدل‌ها کاربری ساده‌ای ندارند و برخی دیگر نسبت به قیمت خود ارزش خرید ندارند. پس این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را بخوانید تا با جدیدترین و برترین مدل‌های چاپگر سه بعدی در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید.

مدل Formlabs Form 2 بهترین چاپگر سه بعدی

مدل‌های چاپگر سه بعدی

این مدل چاپگر قیمت بالایی دارد اما اگر پس از استفاده از مدل‌های  چاپگر سه بعدی قدیمی این مدل را انتخاب کنید مانند این است که از یک تلویزیون لامپی سراغ یک تلویزیون فول اچ دی رفته‌اید. هیچ چاپگری در زمان حاضر قدرت ساخت چنین قطعات دقیق و باکیفیتی را ندارد و این تنها دلیل برتر بودن آن نیست، مدل Formlabs Form 2 کاربری بسیار ساده‌ای دارد و با وجود این که بسیار پیشرفته و تخصصی است به هیچ عنوان در کار با آن سردرگم نمی‌شوید. این چاپگر برخلاف دیگر مدل‌ها از ذوب فیلامنت‌های پلاستیکی و فرم دادن آن با نازل استفاده نمی‌کند بلکه یک سیستم کاملا متفاوت دارد. این چاپگر یک ظرف رزین دارد که اشعه لیزر به آن می‌تابد و قطعه را لایه لایه به شکل جامد درمی‌آورد. اگرچه Form 2 تنها چاپگری نیست که از این سیستم استفاده می‌کند اما نسبت به مدل‌های دیگر کیفیت ساخت بسیار بهتری دارد. کیفیت ساخت بالا و دقت فوق العاده این مدل باعث شده است که Formlabs Form 2 برای طراحان صنعتی، مهندسان و هر کسی که به ساخت قطعات و باکیفیت نیاز دارد بهترین انتخاب باشد. قیمت این چاپگر حدود ۳۵۰۰ دلار معادل ۱۷ میلیون تومان است.

مدل Lulzbot Mini یک چاپگر سه بعدی برای تازه کارها

مدل‌های چاپگر سه بعدی

چاپگرهای سه بعدی زیادی برای تازه‌کارها طراحی شده‌اند اما بیشتر آن‌ها در کار خود موفق نبوده‌اند. شاید فکر کنید یک چاپگر سه بعدی زمانی برای تازه‌کارها مناسب است که کاربر در آن کنترل‌های پیچیده و گیج کننده مثل سرعت پروفیل کردن یا چگالی پر کردن دسترسی نداشته باشد. این عدم دسترسی چاپگر را به یک دستگاه ساده تبدیل می‌کند اما این روش یک روش ساده انگارانه برای طراحی کاربری است. چاپگر مدل Lulzbot Mini به جای این طراحی ساده انگارانه این اجازه را به شما می‌دهد که سطح دسترسی به کنترل‌های پیچیده را تنظیم کنید در نتیجه شما محدودیتی در استفاده از امکانات دستگاه ندارید و به تدریج می‌توانید در کاربری آن ماهر شوید. این امکانات چاپگر مدل Lulzbot Mini  را به یک انتخاب مناسب برای تازه‌کارها و کابران متوسط کرده است، قیمت این چاپگر ۱۲۵۰ دلار معادل شش میلیون و دویست هزار تومان است.

مدل Monoprice Mini Delta یک چاپگر سه بعدی با قیمت مناسب

مدل‌های چاپگر سه بعدی

چاپگرهای سه بعدی همیشه به قیمت بالا و دست نیافتنی معروف بوده‌اند و حتی کاهش قیمت در سال‌های اخیر هم چندان باعث ارزان‌تر شدن آن‌ها نشده‌است. البته کیت‌های چاپ سه بعدی قیمت مناسبی دارند اما همه امکانات یک چاپگر را ندارند. اما چاپگر مدل Monoprice Mini Delta همه امکانات یک چاپگر سه بعدی مثل صفحه LCD و دمای قابل تنظیم را دارد اما قیمت آن نسبت به نمونه‌های مشابه بسیار پایین است. پس اگر به خرید یک دستگاه چاپگر سه بعدی نیاز دارید اما با محدودیت بودجه مواجه هستید نگران نباشید، چاپگر مدل Monoprice Mini Delta بهترین انتخاب برای شما است البته این چاپگر یک چاپگر عالی و بی نقص نیست و ممکن است هنگام کار با آن با برخی اختلالات و مشکلات موجه شوید اما اگر به شدت به داشتن یک چاپگر سه بعدی علاقه دارید بهتر است کار خود را بدون صرف هزینه زیاد و با این مدل شروع کنید. قیمت این چاپگر در بازار ۱۶۰ دلار معادل ۸۰۰ هزار تومان است.

مدل ZMorph 2.0 SX برای حرفه‌ای‌ها

مدل‌های چاپگر سه بعدی

چاپ سه بعدی در سال‌های اخیر دستخوش تحولات زیادی شده است و فیلامنت‌هایی که اکنون برای این منظور استفاده می‌شوند متنوع‌تر از همیشه هستند. اما این تنوع گاهی نیاز حرفه‌ای‌ها را برطرف نمی‌کنند و آن‌ها کار کردن مجدد با دستگاه‌های CNC یا دستگاه‌های برش لیزری را آرزو می‌کنند. چاپگر مدل مدل ZMorph 2.0 SX این آرزو و نیاز را برآورده کرده است و تنها یک چاپگر معمولی نیست بلکه ستگاه اسکن و کپی سه بعدی و برش CNC را هم در خود دارد و هر شکل و فرمی را از هر جنس و ماده می‌تواند برای شما پرینت کند که از این حیث بهترین انتخاب برای کاربران حرفه‌ای است. بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که امکانات وسیعی از چاپگر سه بعدی خود انتظار دارید بهتر است مدل ZMorph 2.0 SX را برای خود تهیه کنید. قیمت این مدل در بازار ۲۴۰۰ تا ۳۴۰۰ دلار معادل ۱۲ تا ۱۷ میلیون تومان است.

مدل Robo R1 Plus بهترین چاپگر با قیمت زیر هزار دلار

مدل‌های چاپگر سه بعدی

پیدا کردن چاپگری که قیمت آن زیر هزار دلار باشد و همه امکانات یک چاپگر سه بعدی را در خود داشته باشد و فضای چاپ بزرگ‌تر از ۱۵ سانتی‌متر داشته باشد کار بسیار دشواری است مگر این که بخواهید یک کیت چاپ سه بعدی تهیه کنید که قطعا امکانات زیادی در اختیار شما قرار نمی‌دهد. اما چاپگر مدل Robo R1 Plus یک استثنا است، این چاپگر فضای بزرگی را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از آن قطعاتی با ابعاد ۲۵ در ۲۲ سانتی‌متر را هم بسازید. احتمال خطا در این نوع پرینتر بسیار پایین است و همه امکاناتی را که شما از یک چاپگر سه بعدی برپایه فیلامنت پلاستیکی انتظار دارید برآورده می‌کند ودر نتیجه بهترین انتخاب برای تازه‌کارها و کاربران متوسط است. قیمت این جاپگر در بازار ۸۰۰ دلار معادل حدود سه و نیم میلیون تومان است.

مدل Prusa i3 MK2 بهترین کیت چاپ سه بعدی

مدل‌های چاپگر سه بعدی

همان طور که گفتیم کیت‌های چاپ سه بعدی از انواع رایج در بازار هستند که بیشتر آن‌ها امکانات گسترده‌ای ندارند اما کیت مدل Prusa i3 MK2 یک استثنا و بهترین کیت موجود در بازار است. این مدل در طول چند سال توسعه یافته و با امکانات جدید تطبیق داده شده است. این کیت فضای بزرگی برای چاپ در اختیار شما قرار می‌دهد که حدود ۲۵ در ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متر را شامل می‌شود و با متریال های مختلفی کار می‌کند. بزرگ‌ترین مزیت کین مدل Prusa i3 MK2 بیس کاربری بزرگ آن است که از بیشتر پرینترهای سه بعدی موجود بزرگ‌تر است. این کیت برای کسانی که دوست دارند بدون هزینه زیاد برای خود قطعات کاربردی بسازند بهترین انتخاب است. قیمت این کیت در بازار کمتر از ۷۰۰ دلار و حدود سه میلیون تومان است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش فن آوری در مجله قرمز شاخه سخت افزار مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Digital Trends (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)