با این که در مورد بسیاری از غذاهای سالم متنوع که امروزه به بازار عرضه می‌شوند، بسیار دشوار است که آنچه را واقعا هستند از آنچه که ادعا می‌کنند، تشخیص دهیم ولی بخش بزرگی از شیوه زندگی سالم، یادگیری نحوه تشخیص غذاهای سالم از آنهایی هست که سرشار از قند و سدیم هستند. شرکت‌های غذایی ممکن است سعی کنند نام محصول خود را به عنوان سالم نامگذاری کنند اما نگاه دقیق‌تر به اطلاعات تغذیه‌ای چیز دیگری را نشان می‌دهد. در ادامه چند تا از بدترین غذاهایی که به عنوان غذاهای سلامتی در فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه میشوند به شما معرفی می‌کنیم.

اسموتی و آب میوه

علیرغم اینکه شرکتهای سازنده آب میوه و اسموتی می‌خواهند شما به محصولاتشان اعتماد کنید و آنها را در رده غذاهای سالم به شما معرفی می‌کنند اما نوشیدن اغلب فرآورده‌های تجاری فروخته شده همان چیزی نیست که با خوردن میوه‌های خام بدست می‌آورید. یکسری ترکیبات اضافی مانند شیرکامل، کره بادام زمینی و بستنی، شکر و کالری اضافی در اغلب آنها وجود دارد. اگر می‌خواهید یک اسموتی یا آب میوه مناسب داشته باشید، یک اسموتی تمام میوه را انتخاب کنید و یا حتی بهتر است که در خانه با مخلوط کن درست کنید.

آب میوه

شکلات بارهای پروتئینه

مطمئنا استفاده از آنها قبل و بعد از تمرین ورزشی و یا حتی در حین آن فوق العاده راحت است و این بارها ممکن است غنی از پروتئین و مواد مغذی دیگر باشند، اما آنها همچنین می‌توانند سرشار از قند و پرکالری باشند. اگر اطلاعات تغذیه‌ای بین برخی بارهای پروتئینه و یک بار آب نبات همراه با آجیل را مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که از نظر مقدار پروتئین، قند و کالری، قابل قیاس با یکدیگر هستند. از بارهایی با نامهایی مانند دسر، مخصوصا اگر کم پروتئین باشند، خودداری کنید.بارهای شکلات پروتئینه

سوپ کنسرو شده

سوپهای کنسروی با بسیاری از گزینه‌های کم کالری و کم چرب ممکن است به نظر بیاید غذاهای سالم و خوبی هستند. لازم به ذکر نیست که گزینه‌های سریع و آسانی هم برای غذا هستند. اما بسیاری از سوپها، حتی آنهایی که سدیم کمتری دارند، حداقل حاوی ۱۰۰۰ میلی‌گرم سدیم در هر کنسرو هستند، تقریبا نیمی از مقدار توصیه شده روزانه. اگر فشار خون بالا دارید، آنها را به میزان متعادل مصرف کنید یا از آنها اجتناب کنید. در عوض چرا نسخه خانگی آن را استفاده نمی‌کنید؟ شما می توانید یک قابلمه بزرگ سوپ را روز جمعه بپزید و در کل هفته سوپ داشته باشید.

سوپ رژیمی کنسرو شده

ماست یخ زده

یک وعده ماست یخ زده می تواند یک جایگزین عالی برای بستنی باشد اما باید در مورد مشکلات سایز ظرفهای آنها دقت کرد چون می‌دانیم که اندازه توصیه شده، نیم فنجان در روز است (خیلی کوچکتر از کاسه‌ای که در آن بسته‌بندی می‌شوند). برای اینکه ماست یخ زده را به سمت سالم بودن ببرید، خمیر کلوچه و قطعات شکلات روی آن را با میوه و آجیل جایگزین کنید. به یاد داشته باشید که ماست یخ زده که به عنوان غذای سالم در نظر گرفته می‌شود، هنوز هم حاوی مقدار زیادی قند است.

ماست یخ زده صنعتی

خشکبار مخلوط

ترکیب خشکبار یک از مواد غذایی سالم است که توسط مواد افزودنی مانند نمک و شکر خراب شده است. کشمش‌های با رویه شیرین و یا برنج دودی و قطعات آب نبات هیچ جایگاهی در غذاهای بهداشتی ندارند. بهتر است که ترکیب خود را در منزل درست کنید در این صورت  می‌توانید کنترل کنید که کدام مواد را اضافه می‌کنید. مغزها، کشمش و کمی شکلات تلخ انتخاب خوبی هستند.

آجیل مخلوط و خشکبار

غذاهای سالم رژیمی برای  مایکروویو

همانند سوپهای کنسرو شده، غذاهای سالم یخ زده سرشار از سدیم و همچنین مواد مغذی کم هستند. در عوض این وعده‌های شور، سعی کنید که اوقاتی که زمان کافی دارید، غذای زیادی بپزید و آنها را به اندازه‌های معین تعداد وعده های غذایی که می‌خواهید در طول هفته گرم کنید، تقسیم کنید. به این ترتیب هیچ وقت بدون غذای سالم نخواهید بود.

غذاهای رژیمی یخ زده

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

در صورتی که به دنبال تغذیه سالم در زندگی هستید. مقالات بخش تغذیه مجله قرمز را دنبال کنید.

منبع : livestrong.com