پوشیدن کفش پاشنه بلند اگرچه کار دشواری است و راه رفتن با چنین کفشی ساده نیست اما مزایای خاص خود را دارد، کفش پاشنه بلند شما را قدبلند نشان می‌دهد و باعث می‌شود که اندام شما ظریف‌تر و زنانه‌تر به نظر برسد. کفش پاشنه بلند بهترین گزینه برای مهمانی‌ها و مجالس است چون حالتی رسمی و مجلسی دارد و با لباس‌های مهمانی کاملا هماهنگ است. اگرچه این کفش پاشنه بلند زیبا و جذاب است اما برخی از لباس‌ها را نمی‌توان و نباید با این کفش پوشید، در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که کدام لباس‌ها را نباید با کفش پاشنه بلند بپوشید. در ادامه نیز با چند نکته و ترفند برای استایل لباس‌های رنگی آشنا خواهید شد تا راحت‌تر بتوانید رنگ را وارد لباس‌های خود کنید.

این لباس‌ها را با کفش پاشنه بلند نپوشید

تعادل اولین اصل در شیک پوشی است و تا زمانی که لباس‌های شما در کنار هم ترکیبی متعادل نداشته باشند شما شیک پوش به نظر نخواهید رسید. با در نظر گرفتن همین اصل ساده می‌توان دریافت که کدام لباس‌ها با کفش پاشنه بلند هماهنگ نیستند و نمی‌توان آن‌ها را همراه با کفش‌هایی که پاشنه خیلی بلندی دارند استفاده کرد. اما این لباس‌ها کدامند؟ در ادامه با ترکیب لباس‌هایی که نباید همراه با کفش پاشنه بلند بپوشید ( و علت این ممنوعیت) آشنا می‌شوید.

شلوارک با کفش پاشنه بلند : شلوارک جزو لباس‌هایی است که کاربرد محدودی دارد و تنها در فصل تابستان و در شرایط خاصی می‌توان آن را پوشید. در هر صورت اگر قصد پوشیدن شلوارک جین یا هر نوع شلوار کوتاه دیگری را دارید بهتر است کفش پاشنه بلند را فراموش کنید و همراه با آن کفش تخت بپوشید. اگر با قد خودتان مشکل دارید و می‌خواهید بلندتر به نظر برسید توصیه می‌کنیم به جای کفش پاشنه بلند یک جفت صندل لژدار یا گوه‌ای بپوشید و قد خودتان را بلندتر نشان دهید.

دامن خیلی کوتاه با صندل لژدار: یک قانون مهم در مورد لباس‌های مجلسی وجود دارد و آن این است که هرچه لباس شما بلندتر باشد پاشنه کفش شما هم می‌تواند بلندتر باشد و بالعکس. یعنی هر چه دامن شما کوتاه‌تر باشد نمی‌توانید از کفش پاشنه بلند استفاده کنید. ترکیب دامن کوتاه و کفش پاشنه دار ترکیبی نامتعادل و ناهماهنگ است که غیرعادی به نظر می‌رسد و استفاده از آن هرگز توصیه نمی‌شود حتی ترکیب دامن کوتاه و کفش لژدار. پس اگر با قد خود مشکل دارید و مجبور به پوشین کفش پاشنه بلند هستید حتما دامن و لباس مجلسی خود را بلندتر انتخاب کنید تا این ترکیب هماهنگ و متعادل به نظر برسد.

این لباس‌ها را با کفش پاشنه بلند نپوشید

شلوار دمپا گشاد با کفش پاشنه بلند جلوباز: ترکیب شلوار دمپا گشاد و کفش پاشنه دار یک ترکیب کلاسیک و زیبا است که به طور مخفی کمک می‌کند پاهای شما کشیده و بلند به نظر برسد. در این شرایط یک کفش پاشنه بلند کلاسیک و یا صندل گوه‌ای هماهنگی کاملی با فرم شلوار خواهد داشت و پاها را کشیده نشان خواهد داد اما پوشیدن کفش جلوباز پاشنه بلند با این نوع شلوارها این هماهنگی را بر هم می‌زند و با اصول تعادل همخوانی ندارد پس ترجیحا شلوار دمپا گشاد خود را با کفش جلوبسته پاشنه دار بپوشید.

شلوار ورزشی و ساپورت با کفش پاشنه بلند : اصل هماهنگی هم در کنار اصل تعادل جزو مهم‌ترین و اثرگذارترین اصول شیک پوشی است پس زمانی که شلوار شما خبر از باشگاه رفتن می‌دهد کفش‌های شما نباید در حال و هوای مهمانی باشند! به همین دلیل توصیه می‌شود که کفش‌های پاشنه بلند خود راه همراه با شلوار تنگ و ساپورت و شلوارهایی که مخصوص ورزش هستند نپوشید تا اصل هماهنگی در لباس‌های شما به خوبی رعایت شود. این نوع شلوارها بهتر است با کفش کتانی و یا کفش‌های راحتی دیگر مورد استفاده قرار بگیرند.

دامن راسته با صندل پاشنه بلند: این مورد نیز مربوط به اصل هماهنگی است و به کاربرد این دو لباس مربوط می‌شود. همان طور که می‌دانید دامن راسته مخصوص مهمانی است و حالت رسمی و نیمه رسمی دارد در حالی که صندل‌ها مخصوص گردش و تفریح هستند و حال و هوای تابستانی دارند. بنابراین بهتر است دامن راسته را با کفش پاشنه بلند کلاسیک و رسمی بپوشید تا ترکیبی هماهنگ و متعادل داشته باشید.

هر چیزی که نمی‌توانید با آن راه بروید: مهم‌ترین اصل در پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند توانایی راه رفتن با آن‌ها است. تا زمانی  که شما نتوانید با کفش خود به راحتی و با اعتماد به نفس راه بروید همه تلاش‌های شما برای قدبلند شدن بی‌فایده خواهد بود. پس همیشه سعی کنید کفش و لباسی را انتخاب کنید که به اندازه کافی برای شما راحت باشد تا بتوانید به خوبی و بدون لق زدن با آن راه بروید. اگر فکر می‌کنید شما در مقابل چنین اتفاقاتی ایمن هستید کافی است عبارت Runaway Fails را در گوگل جستجو کنید!

چند نکته برای استایل لباس‌های رنگی

رنگ‌ها از زیبایی‌های زندگی هستند و باعث لذت بصری و جذابیت در محیط اطراف می‌شوند. اما این پدیده در لباس‌ها تا حدی پیچیده است و پوشیدن لباس‌های رنگی چیزی است که بیشتر افراد از آن هراس دارند چون نمی‌خواهند بیش از حد جلب توجه کنند و از طرف دیگر در هماهنگ کردن رنگ‌ها و ترکیب درست آن‌ها با هم دچار مشکل می‌شوند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند سراغ رنگ‌های تیره و مشکی بروند. در این بخش از مقاله ما به شما خواهیم گفت که چطور و با چه سبکی رنگ‌ها را در لباس‌های خود به کار ببرید تا ترکیبی چشمنواز، هماهنگ و زیبا داشته باشید.

این لباس‌ها را با کفش پاشنه بلند نپوشید

پوشیدن لباس‌های رنگی به سبک دهه هفتاد: یک راه ساده برای به کار بردن رنگ‌ها در استایل، استفاده از طیف ملایم آن‌ها است، رنگ‌هایی که کاملا تند و روشن نیستند و مقداری خاکستری و سفید در خود دارند مثل زرد خردلی، سبز لجنی، زرشکی و رنگ‌هایی از این دست که هماهنگ کردن آن‌ها بسیار ساده است و باعث جلب توجه بیش از حد نمی‌شود. این سبک و ترکیب در دهه هفتاد میلادی بسیار محبوب بود اما شما امروز هم می‌توانید آن را در لباس‌های خود به کار ببرید.

این لباس‌ها را با کفش پاشنه بلند نپوشید

پوشیدن لباس‌های رنگی به سبک نیمه کلاسیک: همان طور که می‌دانید لباس‌های سبک کلاسیک ساده هستند و رنگ‌های تند و روشن در خود ندارند. با در نظر گرفتن همین اصل و تغییری جزئی در آن شما می‌توانید سبک خاص لباس پوشیدن خود را ابداع کنید و لباس‌های رنگی را به آن اضافه کنید. مثلا به جای شلوار مشکی کلاسیک روزمره خود از یک شلوار سبز استفاده کنید و آن را با سایر لباس‌ها و اکسسوری‌های کلاسیک همراه کنید.

این لباس‌ها را با کفش پاشنه بلند نپوشید

لباس‌های رنگی با ترکیب سبک کلاسیک و پانک: شما می‌توانید بر عکس مورد قبلی نیز عمل کنید یعنی لباس‌های رنگی کلاسیک را با لباس‌های تیره و بدون رنگ سبک‌های دیگر همراه کنید و ترکیب لباس خاص خودتان را بسازید مثل ترکیب یک پالتوی کرم با شال صورتی و مانتوی زرشکی که با یک شلوار جین و یک کفش سبک مردانه چرم مشکی همراه شده و تعادل کاملی در آن برقرار شده است.

این لباس‌ها را با کفش پاشنه بلند نپوشید

پوشیدن لباس‌های رنگی به سبک بزرگسالان: وقتی صحبت از لباس‌های رنگی می‌شود معمولا همه به لباس‌های بچگانه فکر می‌کنند در حالی که می‌توان این لباس‌ها را به سبک بزرگسالان هم پوشید. فقط کافی است در انتخاب رنگ‌ها کمی دقت داشته باشید و آن‌ها را با هم هماهنگ انتخاب کنید مثل ترکیب یک کت زرد با پوتین کرم، مانتوی کرم و شلوار جین آبی که هماهنگی و تضاد را در کنار هم در خود دارند.

این لباس‌ها را با کفش پاشنه بلند نپوشید

پوشیدن لباس‌های رنگی به سبک فانتزی: شاید همه به دنبال یک سبک بزرگسالانه برای لباس پوشیدن نباشند و ترجیح دهند یک سبک فانتزی داشته باشند. در این شرایط لزوما نباید از لباس‌های رنگارنگ و جیغ استفاده کرد بلکه یک دامن کوتاه دخترانه با طرح‌های فانتزی که با یک بلوز و بوت ساده هماهنگ و متعادل شده است بهترین گزینه برای شما است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)