وقتی صحبت از لباس حاملگی می‌شود همه به لباس‌هایی با کمر گشاد و شکم برآمده فکر می‌کنند اما در تمام دوره نه ماهه بارداری وضعیت بدن شما به این شکل نیست، در سه ماهه اول معمولا تغییر محسوسی در بدن مشاهده نمی‌شود و کمتر کسی می‌تواند بارداری را حدس بزند. در چهار ماه آخر نیز دیگر وضعیت بدن طوری است که حتما به لباس مخصوص بارداری نیاز خواهید داشت. اما از هفته دوازدهم تا شانزدهم شرایط بدن در حالت بینابینی است یعنی حاملگی چندان محسوس نیست اما بدن در حال تغییر است و دور کمر و اندام‌ها بزرگ‌تر شده‌اند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز برای خانم‌هایی که در هفته ۱۲ تا ۱۶ بارداری خود هستند ایده‌های جدید و جذاب لباس حاملگی معرفی کرده‌ایم.

لباس حاملگی هر چند برای مدت کوتاهی پوشاک بانوان را تشکیل می‌دهد اما جزو لباس‌های پرکاربرد و پرفروش در جهان است به طوری که طبق پیش بینی‌های بازار جهانی ارزش این بازار در سال ۲۰۲۰ به ۱۷.۵ میلیارد دلار خواهد رسید. در این میان چهره‌های شناخته شده جهانی هم نقش مهمی را ایفا می‌کنند و باعث شده‌اند استایل بارداری به مساله‌ای جدی و حائز اهمیت تبدیل شود. در این دوره راحتی لباس از اهمین بسزایی برخوردار است و لباس حاملگی هرچقدر هم که شیک و زیبا باشد نباید چیزی از راحتی آن کاسته شود. با توجه به این که سایز بدن در این زمان تغییر می‌کند خانم‌ها باید لباس‌هایی تهیه کنند که تا اندازه‌ای آزاد باشد تا با تغییر سایز بدن دچار مشکل نشوند.

از طرف دیگر شما باید دوران بارداری خود را بر اساس فصل‌ها برنامه ریزی کنید یعنی اگر سه ماه آخر بارداری در فصل پاییز و زمستان قرار می‌گیرد باید پالتو یا کاپشن بارداری مناسب و اندازه‌ای برای خود تهیه کنید. در مورد بقیه فصل‌ها هم پیش بینی لازم را به عمل آورید و اصل روی هم پوشیدن لباس‌ها را برای راحتی و تطبیق پذیری بیشتر و راحت‌تر در نظر داشته باشید چون در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی سردی و گرمی بدن دستخوش تحول می‌شود و یک لایه لباس ممکن است کافی نباشد. در ادامه پنج ایده جالب لباس حاملگی برای هفته‌های ۱۲ تا ۱۶ دوران بارداری را مشاهده می‌کنید که برای فصل‌های معتدل سال قابل استفاده هستند. توجه کنید که این ترکیب‌های معرفی شده بر اساس شرایط فرهنگی کشور ما تغییر یافته و تعدیل شده‌اند.

 ژاکت نازک + مانتوی راه راه + لگینگ

ایده‌های جدید و جذاب برای لباس حاملگی

همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید که در دوران بارداری لگینگ کشی بهترین دوست شما است و اگر این لگینگ به انددازه کافی حالت کشسانی داشته باشد تا ماه‌های آخر بارداری هم قابل استفاده خواهد بود و نیازی به شلوارهای بارداری گران قیمت نخواهید داشت. البته در هفته ۱۲ تا ۱۶ پوشیدن شلوار جین معمولی هم به همراه کمربند ممکن است اما یک لگینگ ساده ضخیم و تیره فشار کمتری به قسمت کمر و مثانه وارد می‌کند و قطعا راحت‌تر است. به همراه این لگینگ ساده تیره یک مانتوی گشاد دکمه‌دار و راه راه انتخاب کنید که بلندی و پوشیدگی کافی داشته باشد. برای این که این ترکیب برای فصل پاییز هم مناسب باید یک ژاکت بافتنی سبک روی آن بپوشید تا در صورت احساس گرما بتوانید آن را خارج کنید و در صورت خنک شدن مجددا بپوشید.

تونیک آستین بلند + ژاکت جین + کفش کتانی + شلوار مناسب

ایده‌های جدید و جذاب برای لباس حاملگی

در هفته دوازدهم بارداری هنوز شکم چندان بزرگ نشده است که نتوان از لباس‌های غیر کشی استفاده کرد اما یک تونیک جلوبسته بلند کتانی ساده می‌تواند پوششی کامل و راحت باشد. زیر این تونیک هم می‌توانید از همان لگینگ همیشگی استفاده کنید و یا از شلوار دیگری مثل شلوار جین کمک بگیرید. در کنار این پوشش برای این که بتوانید هوای خنک را بهتر تحمل کنید یک ژاکت جین شیک انتخاب کنید و در صورت احساس سرما آن را بپوشید اما اگر احساس گرما کردید می‌توانید آن را دور کمر خود ببندید و برجستگی شکم را به این شکل بپوشانید. یک جفت کفش راحت هم می‌تواند این استایل را کامل کند، توصیه ما کفش کتانی و اسپورت است که مشکل راه رفتن با پاهای ورم کرده را حل می‌کند.

مانتوی بلند نازک + ژاکت چرم + کفش کتانی

ایده‌های جدید و جذاب برای لباس حاملگی

یک قانون کلی در مورد لباس حاملگی وجود دارد و آن این است که در این دوران شما نباید لباس غیرضروری و غیر راحت (به خصوص در ناحیه شکم و کمر) بپوشید و همیشه باید در سبک‌ترین و راحت‌ترین شرایط ممکن باشید. این قانون در همه ماه‌های بارداری صدق می‌کند و در این شرایط شما به یک لباس تطبیق پذیر مثل یک ژاکت چرم در رنگ خنثی نیاز دارید، این ژاکت را روی یک مانتوی بلند تابستانی بپوشید و جریان هوا را احساس کنید و با کفش کتانی و لگینگ استایل تابستانی خود را بسازید و خنک بمانید بدون آن که نگران احساس سرما باشید، برای استایل پاییزی هم کافی است مانتوی ضخیم‌تری بپوشید و یا از شلوار جین استفاده کنید.

مانتوی جین + شلوار جین تنگ + کفش پاشنه بلند

ایده‌های جدید و جذاب برای لباس حاملگی

اگر قرار است در هفته ۱۲ تا ۱۶ دوران بارداری مانتوی پیراهنی دکمه‌دار بپوشید بهتر است این مانتو از نوع جین باشد و گشادی آن هم به  اندازه‌ای باشد که در آن احساس راحتی کافی داشته باشید. این مانتو می‌تواند استایل نیمه رسمی و مهمانی شما را هم تشکیل دهد به شرطی که با یک شلوار جین تنگ شیک همراه شود (با تیرگی و روشنی متفاوت از مانتو) و با یک جفت کفش پاشنه بلند هم کامل شود. کمربند همراه شلوار را هم فراموش نکنید و از هفته شانزدهم بارداری هم بهتر است برای خرید یک شلوار مخصوص بارداری با کیفیت مناسب اقدام کنید چون در ماه‌های بعدی حتما به دردتان خواهد خورد. البته در دوران بارداری به خصوص در ماه‌های آخر نباید از کفش پاشنه بلند استفاده کنید و کفش‌های راحتی یا لژدار را به جای آن به کار ببرید.

لباس حاملگی با ترکیب پانچو و ژاکت بافتنی بلند

ایده‌های جدید و جذاب برای لباس حاملگی

یکی از کلاسیک‌ترین و رایج‌ترین لباس‌ها در دوره بارداری پانچو است که در فصل‌های خنک هم کاربرد بیشتری دارد. پانچو گشادی مناسبی دارد و با پوشیدن آن به راحتی می‌توانید برجستگی شکم خود را مخفی کنید و استایل شیک خود را هم داشته باشید. همراه با پانچو می‌توان از لباس‌های متعددی استفاده کرد اما توصیه ما استفاده از یک ژاکت بافتنی بلند با رنگ متضاد با پانچو است که همراه با یک لگینگ تیره و یک جفت بوت تخت از نوع دلخواه شما مثلا بوت آگ با رنگ مناسب کامل می‌شود. این استایل را تا ماه‌های آخر بارداری (در صورت شرایط مناسب آب و هوا) می‌توانید حفظ کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)