با شروع فصل سرما و برودت هوا همه ما در کنار لباس‌های زمستانی به اکسسوری‌های مخصوص زمستان هم نیاز پیدا می‌کنیم. اکسسوری‌های زمستانی مثل شال و کلاه و دستکش و چیزهای دیگر از جنس بافتنی، پشم یا چرم علاوه بر جنبه کاربردی در داشتن یک استایل شیک زمستانی هم نقش مهمی دارند. پس اگر می‌خواهید در فصل زمستان هم مثل فصل‌های دیگر شیکپوش و خوش لباس باشید باید اکسسوری‌های زمستانی ضروری را تهیه کنید. اما این اکسسوری‌ها کدامند؟ کدام مدل‌های آن‌ها جدیدتر و شیک‌تر است؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با اکسسوری‌های زمستانی ضروری و شیکی که همه خانم‌ها در فصل سرما به آن نیاز دارند آشنا خواهید شد.

یک شال پتویی پشمی بزرگ

اکسسوری‌های زمستانی ضروری

برخی از خانم‌ها به شال‌های بزرگ شنلی علاقه خاصی دارند چون این شال‌های بزرگ علاوه بر این که استال خانمانه جذابی دارند می‌توانند بخش مهمی از بدن را پوشش دهند و در مقابل سرما حفظ کنند و شما تحت شرایط مختلف از محیط کار گرفته تا منزل و بیرون از منزل می‌توانید از آن استفاده کنید بدون آن که نگران گرم شدن بیش از حد و عرق کردن باشید. این شال‌های پتویی بزرگ طرح‌های متنوع و جذابی دارند که برای همه سلیقه‌ها می‌تواند مناسب و کاربردی باشد.

یقه خز جدا

اکسسوری‌های زمستانی ضروری

داشتن پالتوی یقه خز زمانی از ضرورت‌های شیکپوشی در زمستان به شمار می‌رفت اما اکنون محدودیت زیادی در مورد مدل یقه پالتو وجود ندارد و مدل‌های ساده هم طرفداران زیادی دارند. اما اگر شما اهل تنوع باشید می‌توانید از یقه خز جدا استفاده کنید و در صورت تمایل این یقه را دور گردن ببندید و پالتوی معمولی خود را به پالتوی یقه خز تبدیل کنید. جالب است بدانید که این یقه خز تنها محدود به پالتو نیست و می‌تواند با ژاکت و مانتوی بافتنی و کت هم به کار رود.

کلاه بافتنی منگوله دار

اکسسوری‌های زمستانی ضروری

کلاه بافتنی یکی از  اکسسوری‌های زمستانی کلاسیک است که حتما همه در طول زندگی خود بارها از آن استفاده کرده‌اند. این اکسسوری علاوه بر این که با گرم نگه داشتن سر و گوش شما را از سرماخوردگی حفظ می‌کند مدل‌های متنوع و جالبی هم دارد که هر سال به روز می‌شوند. اگر به دنبال یک مدل کلاه بافتنی جدید برای خریدن یا بافتن هستید مدل‌هایی که با کاموای ضخیم بافته شده‌اند و ساده و منگوله‌دار هستند را به شما توصیه می‌کنیم.

دستکش بافتنی دکمه‌دار

اکسسوری‌های زمستانی

دستکش‌های دکمه دار یک مزیت خاص و مهم دارند و آن این است که هر زمان احساس سرما کنید می‌توانید دکمه‌های آن را ببندید و سرانگشتان خود را گرم کنید و هر زمان که به کار کردن با گوشی لمسی خود نیاز پیدا کردید می‌توانید با باز کردن دکمه آن دستکش خود را به دستکش بدون انگشت تبدیل کنید. این مزیت، دستکش‌های دکمه‌دار را بسیار محبوب و کاربردی کرده است که نوع بافتنی آن هم همچنان کلاسیک و دوست داشتنی به شمار می‌رود.

بدلیجات زمستانی

اکسسوری‌های زمستانی ضروری

این مورد شاید جزو اکسسوری‌های زمستانی ضروری و واجب نباشد اما زیبایی و جذابیت آن هر کسی را وسوسه می‌کند. اگر شما هم جزو وسوسه شدگان هستید می‌توانید یکی از انواع بدلیجات زمستانی را در رنگ‌های شاد م متنوع برای استایل شیک‌تر و زیباتر در این فصل تهیه کنید. این بدلیجات می‌تواند یک جفت گوشواره منگوله‌ای پشمی، دستکش بافتنی و یا یک آویز کیف و موبایل منگوله‌ای باشد که این روزها هم طرفداران زیادی دارد.

شال یکی از ضروری‌ترین اکسسوری‌های زمستانی

اکسسوری‌های زمستانی ضروری

اگر شال پتویی و شنلی برای شما زیادی دست و پا گیر است و یا با استایل شما هماهنگی ندارد می‌توانید از شال‌های پشمی ساده برای پوشش سر و گردن خود استفاده کنید. این شال می‌تواند جایگزین شال روزمره و حجاب شما هم باشد که به اندازه کافی گرم است و به صورت ترکیبی از شال و کلاه هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. خوشبختانه این شال‌های پشمی مدل و رنگبندی متنوعی دارند و به سادگی می‌توانید آن را با دیگر اکسسوری‌های زمستانی خود ست کنید.

دستکش دوانگشتی خز

اکسسوری‌های زمستانی ضروری

اگر به چیزهای خزدار و پشمالو علاقه دارید دستکش بهترین خزدار بهترین انتخاب است. کسانی که چندان معتاد به گوشی‌های لمسی نیستند و نیازی ندارند هر دقیقه دستکش خود را درآورند تا با گوشی خود کار کنند می‌توانند از این دستکش‌های شیک و بامزه در رنگ‌های متنوع و دلخواه استفاده کنند. البته مدل دوانگشتی دستکش خز استایل بهتر و قابل استفاده‌تری دارد و جزو مدل‌هایی به شمار می‌رود که به این زودی‌ها از مد نخواهد افتاد.

شالگردن بافتنی ساده

اکسسوری‌های زمستانی ضروری

شالگردن بافتنی جزو اکسسوری‌های زمستانی قدیمی و خاطره انگیز است که البته کارکرد مهمی هم در گرم نگه داشتن صورت و گردن شما دارد. این اکسسوری هرگز از مد نمی‌افتد و تنوع رنگی بالایی دارد ولی شاید به نظر برسد که تنوع مدلی برای آن وجود ندارد اما اگر دقت کنید می‌توانید مدل‌های مختلف زیبا و جذابی را برای شال بافتنی ساده در بازار ببینید که می‌توانید به چندین روش متنوع آن را گره بزنید. شالگردن با کلاه همرنگ بافتنی خود زیبایی بیشتری دارد و نکته جالب اینجاست که هر کسی که کمی بافتن بلد باشد می‌تواند یک شالگردن زیبا برای خود ببافد.

کلاه بره پشمی

اکسسوری‌های زمستانی ضروری

یکی از نشانه‌های استایل فرانسوی در پاییز و زمستان کلاه بره است و اگر جزو علاقمندان به استایل فرانسوی هستید می‌توانید با اضافه کردن این کلاه زیبا هم استایل شیک‌تری داشته باشید و هم سر خود را گرم نگه دارید. این کلاه استایلی روشنفکری و سطح بالا دارد و اگر دوست دارید چنین تصویری از خود در جامعه ارائه کنید این کلاه بهترین انتخاب است. کلاه بره را با شالگردن باریک همراه کنید تا استایل جذاب‌تر و هماهنگ‌تری داشته باشید.

دستکش چرم بلند

اکسسوری‌های زمستانی ضروری

دستکش چرم یکی از شیک‌ترین اکسسوری‌های زمستانی است استفاده از آن را به همه خانم‌های خوش‌تیپ و خوش‌لباس توصیه می‌کنیم. به خصوص مدل دستکش چرم بلند که تا میانه ساعد می‌رسد و دست‌ها را به خوبی گرم نگه می‌دارد و لبه آن از زیر آستین پالتو و کاپشن شما خارج نمی‌شود. این دستکش‌ها مدل‌ها و رنگبندی خاص خود را دارند و معمولا برای هر سلیقه‌ای می‌توان یک مدل دلخواه را از میان آن‌ها یافت.

دستکش چرم بنددار

اکسسوری‌های زمستانی ضروری

یکی از مشکلات رایج در انتخاب دستکش چرم به  خصوص مدل کوتاه آن، اندازه بودن آن است. چون چرم خاصیت کشسانی ندارد و اگر بخواهید دستکش به راحتی به دست شما برود باید قسمت مچ آن گشاد باشد. این مشکل در برخی مدل‌ها با دوخت کش در قسمت مچ تا حدودی حل می‌شود اما بهترین راه حل تعبیه بند در قسمت مچ است که کمک می‌کند مچ دستکش کاملا کیپ و اندازه شود و سرما به داخل آن نفوذ نکند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: MarieClaire (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)