ببخشید من نمی‌توانم صدای شما را بشنونم چون صدای افکارم خیلی بلند است! این اتفاقی ست که برای همه‌ی ما رخ داده. گاهی افکار ما آنقدر ما را درخودشان غرق می‌کنند که به زیر آب می‌رویم و دیگر نه چیزی می‌بینیم نه چیزی می‌شنویم. پس :

افکار ما یعنی تمام ما 

 

افکار ما یعنی موجودیت ما، یعنی  باورهای ما، یعنی احساسات ما. فلسفه‎ی زندگی ما را افکار ما به وجود می‌‌آورند. به هر آنچه فکر می‌کنیم توانایی این را دارند که زندگی ما را به آسانی تحت تاثیر قرار دهند. هویت ما را بسازند و شخصیت‌های مختلفی را به ما تحمیل کنند.

 

گاهی حتی فکر‌های به گونه ای هستند که نمی‌توان هیچ مابه ازایی در جهان بیرون از ذهنمان برایشان پیدا کنیم. یعنی فقط در ذهن ما وجود دارند و به هیچ وجه واقعیت ندارند،  اما همین افکار غیر واقعی، پتانسیل ایجاد باورهای عمیق در ما را دارند. پس افکاری که داریم بسیار مهم هستند.

 

به این دقت کرده‌اید که قبل از خواب گاهی اوقات این افکار ما هستند که تا مدتها به سراغمان می‌‌آیند و بیدارمان نگه می‌دارند؟ یا برعکس برخی افکار هستند که باعث می‌شوند خیلی راحت خوابمان ببرد؟ پس افکار ما  حتی بر روی بدن ما و سیستم‌های بیولوژیکی ما نیز تاثیر میگذارند.

 

افکار ما ریشه‌ی شخصیت ما هستند و شخصیت ما است که زندگی ما را می‌‌سازد. برای بهتر شدن کیفیت زندگی، از بهتر شدن افکارمان باید آغاز نماییم.

 

اجازه ندهید افکارتان را دیگران تعیین کنند چرا که در  این صورت زندگی‌تان را هم دیگران تعیین می‌کنند و یادتان باشد که این زندگی، متعلق به شماست نه به دیگران.  پس به اهمیت داشتن افکار مثبت و سازنده پی ببرید و به سوی داشتن یک زندگی مثبت و سازنده گام بردارید چرا که هر آنچه در افکار ما وجود دارد تبدیل می‌شود به اعمال ما و اعمال ما تبدیل می‌شوند به نتیجه‌ی نهایی زندگی ما.

کلیپ زیر را تماشا کنید تا متوجه شوید چطور سکان زندگی خودتان را در دست بگیرید.


ارائه اختصاصی مجله قرمز

منبع : theodysseyonline