لاک ناخن یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین ابزارهای آرایشی خانم‌ها است که در رنگ‌های مختلف وجود دارد اما لاک ناخن تنها یک پوشش رنگی ساده روی ناخن‌های شما نیست بلکه این پوشش بسته به انواع لاک ناخن می‌تواند علاوه بر رنگ‌های مختلف، بافت، درخشش و کیفیت متفاوتی را هم روی ناخن‌های شما به جا بگذارد. اما چند نوع مختلف لاک ناخن وجود دارد؟ هر یک از این انواع لاک ناخن چه ویژگی‌ها و چه کیفیتی دارند و در چه مواقعی باید استفاده شوند؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما پاسخ این سوالات را خواهید خواند و با انواع لاک ناخن و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها به طور کامل آشنا خواهید شد.

لاک ساده یکی از کلاسیک‌ترین و بهترین انواع لاک ناخن

وقتی صحبت از لاک ناخن می‌شود همه ما لاک‌های ساده کرمی را در رنگ‌های مختلف در ذهن خود تصور می‌کنیم، این نوع لاک کلاسیک‌ترین نوع لاک ناخن است که قدیمی‌ترین نوع لاک هم محسوب می‌شود و در واقع لاک ناخن استاندارد به شمار می‌رود و کار کردن با آن بسیار ساده است. لاک ناخن ساده یا کرمی محبوب‌ترین نوع لاک ناخن است که تنوع رنگی بسیار بالایی هم دارد و شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید لاک کرمی با رنگ مورد نظر خود را پیدا کنید. این نوع لاک از نظر پوشش هم تنوع زیادی دارد و می‌تواند پوشش کامل داشته باشد و یا پوشش آن کمرنگ و نیمه شفاف باشد.

انواع لاک ناخن

لاک کروم یا متالیک

لاک کرومی یا متالیک براق‌ترین نوع لاک ناخن است که درخشش بسیار زیادی دارد و درخشش آن از نوع آینه‌ای و یکدست است و اگر می‌خواهید تاثیری آنی و چشمگیر روی مخاطبان خود داشته باشید سراغ لاک متالیک بروید. این نوع لاک ناخن بسیار مستعد رگه رگه شدن است و به همین دلیل استفاده از آن ممکن است کمی دشوار باشد به همین دلیل توصیه می‌شود این کار را با دقت زیاد و با لاکی که غلیظ نشده باشد انجام دهید و یا این کار را به افراد متخصص بسپارید. لاک متالیک یا کرومی قابلیت‌های زیادی برای خلاقیت در طراحی ناخن برای شما به وجود می‌آورد که با ترکیب آن با رنگ‌های دیگر می‌توانید طرح‌های جذابی بیافرینید.

انواع لاک ناخن

لاک مات یکی از جالب‌ترین انواع لاک ناخن

نقطه مقابل لاک متالیک یا کرومی، لاک مات قرار دارد یعنی لاکی که هیچ نوع درخشش و براقی روی خود ندارد و وقتی بافت آن را لمس می‌کنید یکدست اما غیرصیقلی به نظر می‌رسد. این نوع لاک جدیدترین نوع لاک ناخن است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است و بر خلاف تصور عموم در تمام فصل‌های سال می‌توانید از آن استفاده کنید و محدود به فصل سرما یا گرما نیست. لاک مات معمولا دوبعدی دارد و کاملا مات به نظر می‌رسد اما لاک‌هایی که از برندهای معتبر تهیه شده باشند حالتی یکدست و سطح بالا دارند و صددرصد مات نیستند. اما شما می‌توانید بنا به سلیقه خود نوع لاک ماتی را که دوست دارید انتخاب کنید.

انواع لاک ناخن

لاک اکلیلی یا براق

اگر وقتی لاک ناخن خود را زیر نور می‌گیرید درخششی رنگارنگ و نقطه نقطه را در آن مشاهده می‌کنید لاک شما اکلیلی یا براق است. این نوع لاک بهترین گزینه برای آرایش ناخن شما در فصل تابستان است چون حالتی سرگرم کننده و جذاب به ناخن‌ها می‌دهد. همان طور که مشخص است لاک‌های اکلیلی و براق حاوی اکلیل‌های ریز یا درشتی هستند که داخل مایع لاک معلق است. پس از استفاده از این لاک بهتر است تاپ کوت بزنید تا بافت زبر روی ناخن بر اثر تماس با سطوح دیگر خراشیده نشود. همچنین به خاطر داشته باشید که پاک کردن لاک اکلیلی نسبت به انواع دیگر لاک دشوارتر است و نیاز به زمان بیشتری دارد.

لاک ناخن

لاک ژلی یکی از بادوام‌ترین انواع لاک ناخن

یکی از پرطرفدارترین انواع لاک ناخن در حال حاضر لاک ژلی است چون این مدل لاک حالتی حرفه‌ای به ناخن‌ها می‌دهد بدون آن که نیاز به مراجعه به سالن‌های زیبایی داشته باشید. لاک ژلی دوام بسیار زیادی دارد و همان طور که از نامش پیداست دارای نوعی بافت سه بعدی است و پوششی ضخیم و محکم روی ناخن‌ها به وجود می‌آورد که به سادگی از روی آن‌ها کنده نمی‌شود و پاک کردن و جدا کردن آن دردسر زیادی برای شما خواهد داشت. پس اگر ناخن‌های شکننده و حساسی دارید و یا نمی‌خواهید لاک خود را به مدت زیادی روی ناخن‌ها نگه دارید بهتر است از این نوع لاک استفاده نکنید.

انواع لاک ناخن

لاک هولوگرامی یا هفت رنگ

سبک هولوگرامی یکی از جدیدترین ترندهای فشن و زیبایی است که هم در کیف و کفش و هم در آرایش خانم‌ها مشاهده می‌شود پس دلیل ندارد در آرایش ناخن‌ها مورد استفاده قرار نگیرد. لاک ناخن هولوگرامی یا هفت رنگ نوعی لاک متالیک نقره‌ای است که درخششی هفت رنگ روی آن مشاهده می‌شود و همین درخشش رنگارنگ و زیبا است که آن را خاص و جذاب کرده است. لاک هولوگرامی یا هفت رنگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای لاک ناخن در فصل بهار و تابستان و به خصوص مهمانی‌ها است که خانم‌های خاص پسند و خوش سلیقه می‌توانند با استفاده از آن ناخن‌های خود را زیباتر و جذاب‌تر کنند.

انواع لاک ناخن

لاک نئون یا شبرنگ از محبوب‌ترین انواع لاک ناخن

سبک نئون از سبک‌هایی است که در دهه هشتاد بسیار محبوب بود و هم در لباس‌ها و هم در آرایش خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. اکنون با توجه به بازگشت سبک‌های دهه هشتاد رنگ‌های نئون هم به دنیای زیبایی بازگشته‌اند و در آرایش ناخن هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. لاک نئونی جذابیت و چشمگیری خاصی دارد و برای خانم‌هایی که سلیقه جسورانه و خاصی دارند بسیار مناسب است. رنگ‌های نئون تنوع زیادی دارند مثل فسفری، صورتی نئونی، نارنجی نئونی و رنگ‌های دیگری که در تاریکی درخشش زیبایی دارند اما از نظر بافت می‌توان آن‌ها را در دسته لاک‌های مات و نیمه مات قرار داد چون بافت آن‌ها مثل لاک‌های معمولی صاف و براق نیست.

انواع لاک ناخن

لاک زر ورقی

لاک زر ورقی را می‌توان در دسته لاک‌های متالیک و کرومی قرار داد چون این نوع لاک هم مانند لاک‌های کرومی درخشش و براقی زیادی دارد اما بافت آن نسبت به لاک کرومی متفاوت است و حالت و بافتی شبیه به آلومینیوم روی ناخن‌ها به وجود می‌آورد یعنی نور را طوری روی ناخن‌های شما منعکس می‌کند که گویی یک ورق آلومینیومی را روی ناخن خود کشیده باشید. البته این نوع لاک هم مانند لاک کرومی تنوع رنگی زیادی دارد و می‌تواند در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، رزگلد، برنزی و رنگ‌های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع لاک در طراحی ناخن کاربرد زیادی دارد و به خصوص در کنار لاک‌های مات جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

انواع لاک ناخن

لاک مرواریدی

آیا تاکنون دانه‌های مروارید را زیر نور خورشید مشاهده کرده‌اید؟ اگر این کار را کرده باشید می‌دانید که مروارید زیر تابش نور درخششی ظریف و هفت رنگ دارد که روی زمینه سفید شیری آن خودنمایی می‌کند. این ویژگی در نوع خاصی از لاک هم مورد استفاده قرار گرفته است که به لاک مرواریدی معروف است. لاک‌های مرواریدی تطبیق پذیرترین نوع لاک ناخن هستند که هم به تنهایی زیبایی خود را دارند و هم می‌توان از آن‌ها روی لاک‌های مات و کرمی دیگری هم استفاده کرده و درخشش هفت رنگ جذاب را در آن‌ها به وجود آورد.

انواع لاک ناخن

لاک مغناطیسی یکی از جدیدترین انواع لاک ناخن

لاک‌های مغناطیسی از جدیدترین و جالب‌ترین انواع لاک ناخن هستند که اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و از آن‌ها برای آرایش ناخن به سبک چشم گربه‌ای استفاده می‌شود. همان طور که در مقالات قبلی مجله قرمز هم بیان شد لاک ناخن مغناطیسی حاوی دانه‌های ریز متالیک مغناطیسی است که وقتی تحت اثر میدان‌های مغغناطیسی قرار می‌گیرند جهت پیدا کرده و درخششی در همان سو در ناخن‌ها به وجود می‌آورند. بنابراین شما می‌توانید پس از زدن لاک و قبل از خشک شدن آن، با یک آهنربا هر فرم و موجی را که می‌خواهید روی ناخن‌های خود ایجاد کنید و شکلی استثنایی به آن بدهید.

انواع لاک ناخن

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)