اگر اخیرا قصد فروش خانه را دارید و مایل هستید آن را به بهترین قیمت بفروشید، ما به شما راهکارهایی را ارئه خواهیم داد که با استفاده از آنها به قیمت خانه شما افزوده خواهد شد. این راهکارها نه گران هستند و نه سخت، تنها چند کار ساده و کوچک که می‌توان در تعطیلات آخر هفته انجام داد.

یک رنگ کاری خوب به قیمت خانه اضافه خواهد کردرنگ کاری خانه

اکثر کارشناسان خانه معتقدند که یک رنگ کاری خوب، زندگی را تغییر می‌دهد. این کار فوق العاده ارزان و راه حلی آسان برای افزایش قیمت خانه است. کارن بالدوین کارشناس خانه‌های لوکس بین المللی می‌گوید: « هیچ چیز قابل مقایسه با خانه‌ای که به تازگی داخل و بیرون آن رنگ شده، نیست. بالدوین استفاده از یک پالت رنگ خنثی مانند سفید و بژ را  به هنگام رنگ کردن بخش داخلی و خارجی خانه، توصیه می‌کند. سعی کنید این ۶ نکته ساده را برای ساختن یک طرح خیره کننده که به افزایش قیمت خانه شما کمک خواهد کرد، انجام دهید. توجه کنید که همه نقاط را همچون طرحهای گچ بری و انواع قالبها و تاجها را برای یک ویوی تمیز، رنگ کنید. قبل از شروع به رنگ کاری فراموش نکنید که به درستی نوارهای مجزای رنگی و مبلمان خانه را کاور بگذارید. اگر زمان کافی برای تجدید رنگ کل خانه ندارید، بهتر است قسمت درب جلو را با یک رنگ چشمگیر رنگ کنید. با یک هزینه کم، به نتایج بزرگی دست پیدا می‌کنید.

کنار گذاشتن وسایل اضافیکنار گذاشتن وسایل اضافی

چیزهایی که کمتر به دکور خانه شما می‌آید را کنار بگذارید. بالدوین می‌گوید: شما می‌خواهید به خریدار چهارچوب خانه‌تان را نشان دهید، بنابراین وقتی که وسایل شما دور و بر پراکنده هستند، دیدن خانه سخت می‌شود. هدف اصلی این است که به خریدار اجازه دهید خود خانه را ببیند. حواستان باشد قبل از اینکه خانه‌تان را برای فروش در بنگاه معاملات ملکی ثبت نام کنید، تابلوهای نقاشی و خرده ریزهای کوچک مانند جعبه جواهرات، کادوهای روز مادر و وسایل اضافی روی اپن را جمع کنید. شما واقعا  می‌خواهید حس یک خانه را در خریدار ایجاد کنید نه یک هتل.

قفل و دستگیره را تغییر دهیدعوض کردن قفل و دستگیره برای افزایش قیمت خانه

آیا تا به حال یک خانه را دیده‌اید که از خارج فوق العاده مدرن به نظر می‌رسد اما وقتی داخل می‌شوید، احساس می‌کنید که به ۷۰ سال قبل برگشته‌اید؟ یک از دلایل احتمالی آن، وسایل قدیمی، مانند دستگیره، درب، شیر آب و دستگیره‌های کابینت است. تغییر این ابزارها ساده و ارزان است و کمتر از ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. فروشگاه محل شما احتمالا یک تن از این گزینه‌ها را به فروش می‌رساند یا سعی کنید به فروشگاه‌های بزرگ و تخصصی این بخش بروید تا انتخاب‌های بیشتری داشته باشید. بالدوین توصیه می‌کنید قطعاتی را انتخاب کنید که خنثی و هماهنگ با بخشهای اصلی باشند اما باید از طرح کلی یا معماری خانه نیز پیروی کنند.

از یک رنگ زیبا و خیره کننده برای دکوراسیون خانه استفاده کنیدتغییر رنگ داخلی خانه

در حالی که کلیت خانه خود را یک رنگ خنثی انتخاب می‌کنید، اضافه کردن یک رنگ چشم نواز، نمای خانه را تازه می‌کند. وسایل خانگی مانند بالش، چراغ‌ها و شمع‌ها نسبتا ارزان هستند و به راحتی اتاق را روشن می‌کنند. با این وجود راحت ترین کار این است که رنگ شادی را انتخاب کنید، بنابراین با استفاده از یک یا دو رنگ به صورت نقطه قوت در کل خانه برنامه ریزی کنید. در حالی که یک خانه رنگین کمانی ممکن است در تصورات شما زیبا به نظر برسد اما موقع عملی کردن ایده‌تان هرگز چیزی که شما تصور کرده‌اید، نمی‌شود.

شستن بیرون خانهشستن بیرون خانه

اغلب اوقات ما فراموش می‌کنیم بیرون خانه را تمیز کنیم چون بیشتر وقت خود را داخل خانه می‌گذرانیم، اما یک شستشوی خوب می‌تواند اثر شگفت انگیزی بر افزایش قیمت خانه داشته باشد. در هم ریختگی، گرد و غبار، جرم روی کانتر و هوای مانده در خانه، همگی باعث می‌شوند خانه شما کثیف به نظر برسد و البته شما نیز همچنین. نازل‌های فشار در اکثر فروشگاه‌‌های ابزار خانه و باغبانی به راحتی پیدا می‌شوند و خیلی راحت به انتهای شیلنگ خانگی متصل می‌شوند. شوینده‌های پر فشار بسیار قوی هستند و موجب صدمه می‌شوند، بنابراین توجه کنید که به موقع استفاده از آنها، نازل را با هر دو دست نگه دارید.  برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که از عینک‌های ایمنی برای جلوگیری از ورود آلودگی و گرد و غبار به چشمانتان استفاده کنید. بعد از اینکه خانه تمیز می‌شود، ظاهر زیبا و جدیدی پیدا خواهد کرد، ضمن اینکه با صرفه هزینه‌ای کم ارزش خانه بالا خواهد رفت.

فرش و موکت را با بخارشوی تمیز کنیدشستن فرش و موکت با بخارشوی

تمیزی عمیق خانه، کلی به قیمت خانه شما اضافه خواهد کرد، اما شما توجه ویژه‌ای به فرشها خواهید کرد. بالدوین می‌گوید: فرش‌های کثیف ممکن است باعث شود خریدار نگران شود که خانه نیاز به تعمیر و انجام کلی کار برای نو نوار شدن دارد. بنابراین تمیز کردن خانه مهم است. قبل از تمیز کردن کل فرش یا موکت، ابتدا به سراغ لکه‌ها بروید و هر گونه لکه را  با بخارشوی، پاک کنید. اگر نمی‌خواهید از پاک کننده‌های شیمیایی استفاده کنید، می‌توانید از پاک کننده‌های طبیعی استفاده کنید همانند سرکه، نمک و جوش شیرین.

سرسبزی خانهگل کاری و سرسبزی به قیمت خانه اضافه خواهد کرد

بوته‌ها و گیاهان علفی، شاید یکی از دلایلی باشد که قیمت خانه شما پایین است یا به فروش نمی‌رسد و یا ظاهر غم انگیزی دارد. طبق گفته بالدوین، بیش از ۹۰ درصد از خریداران خانه، قبل از دیدن خانه، جستجوی آنلاین خود را شروع می‌کنند که به این معنی است که عکس‌ها و ظاهر برای تعیین قیمت خانه همه چیز  است. اگر چمن دارید، باید توجه کنید که مراقبت و آبیاری مناسب و مرتب کردن آن را انجام دهید. بالدوین همچنین توصیه می‌کند که به حیاط خانه  گل و گلدان اضافه کنید. گیاهانی را مطابق با فصل بکارید و قبل از کاشت گیاهان در مورد زمان کاشت، مطالعه کنید. اگر وقت یا منابع لازم برای بازسازی یا محوطه سازی کامل ندارید، برخی از گیاهان گلدانی رنگ روشن و یا دیگر گیاهانی که جلوه زیبایی داشته باشند را در مقابل خانه قرار دهید.

تعمیرات کوچک را انجام دهیدتعویض لامپ و دستگیره ها برای افزایش قیمت خانه

عوض کردن لامپ و تنظیم یک شیر آب ممکن است به نظر برسد مانند کارهای کوچکی هستند که هیچکس متوجه آنها نمی‌شود اما آنها می‌توانند به شدت به قیمت خانه اضافه کنند. هیچ چیز بدتر از این نیست که خانه را به خریدار نشان دهید و وقتی وی برای روشن کردن خانه اقدام می‌کند، متوجه شود لامپها سوخته هستند. کل خانه را بگردید و تمام لامپهای سوخته، قفل‌های خراب و دستگیره‌های خراب درب را بررسی و یادداشت کنید و سپس برگردید و تمام آنها را تعمیر کنید. هیچ کس نمی‌خواهد خانه‌ای بخرد که به نظر می‌آید از آن مراقبت نشده و نیاز به تعمیر دارد.

یک بازرسی تخصصی انجام دهیدبازرسی خانه پیش از ورود خریدار

بازرسی و تفتیش خانه بخشی از فرایند خرید خانه است که  در طول مذاکرات اجباری است. بالدوین می‌گوید شما به هر حال باید ان کار را انجام دهید، بنابراین چرا خودتان زودتر آن را انجام نمی‌دهید؟ بالدوین می‌گوید: انجام این کار قبل از اینکه خانه خود را برای فروش بگذارید، این روند را تسریع خواهد کرد. پرداخت هزینه‌ای کم برای بازرسی حرفه‌ای قبل از ثبت نام در بنگاه معاملات ملکی، به شما این امکان را می‌دهد که هرگونه مشکلی را پیش از آن تعمیر کنید که به نوبه خود موجب افزایش قیمت خانه خواهد شد.

کابینت‌ها را رنگ کنیدرنگ کردن کابینت ها

یک رنگ آمیزی ساده و یا رنگ کاری می‌تواند باعث ایجاد تفاوت در کارهای چوبی خانه شما شود، به خصوص در بخشهای عمومی مانند آشپزخانه و حمام. اگر پانل چوب در کل خانه، مانند اطراف پنجره‌ها و درها وجود دارد، رنگ آمیزی، سفیدکاری، یا پولیشن آن را مورد توجه قرار بدهید، این کار موجب ایجاد حس تمیزی در خانه شده و قیمت خانه را افزایش می‌دهد. اگر برای رنگ آمیزی و یا سفید کردن برنامه ریزی کردید، ایده خوبی است که از همان رنگ در کل خانه استفاده کنید.رنگ کردن کابینت‌ها به رنگ سفید باعث می‌شود آشپزخانه شما بزرگتر به نظر بیاید

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع : ریدرز دایجست