آیا می‌دانستید که با کشت سلول های بنیادی و ذخیره‌سازی آن‌ها می‌توان به راه موثری برای افزایش طول عمر و مقابله‌ با بیماری‌های مختلف دست یافت؟ به طور کل، کشف راهی برای زندگی جاودانه همیشه دغدغه‌ی اصلی بسیاری از انسان‌ها در طول تاریخ بوده است. حال به نظر می‌رسد که دانشمندان توانسته‌اند یک گام دیگر به اکتشاف این راز و تحقق هدف مذکور نزدیک‌تر شوند. برای آگاهی از این موضوع که فرآیند کشت سلول های بنیادی چه تاثیر قابل ذکری در کشف این راز دارد، می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

قهرمانان نام‌آشنای اساطیر کهن، برای کشف راز زندگی جاودانه و یافتن چشمه‌ی آب حیات، راهی دشت و بیابان می‌شدند و هزاران خطر و بلا را به جان می‌خریدند. اما این روزها، در عالم واقعیت نیازی به انجام این کار پر مشقت نیست و به منظور یافتن امکانی برای جاودانه شدن می‌توان به لابراتوارهایی نظیر Forever Labs مراجعه کرد. چرا که به نظر می‌رسد پژوهش‌گران فعال در Forever Labs راهی برای دست‌یابی به رویای زندگی جاویدان یافته‌اند. راهی که انجام این هدف را، البته نه به شکل اسطوره‌ای آن، از طریق کشت سلول های بنیادی امکان‌پذیر می‌سازد.

مقابله با پیری از طریق کشت سلول های بنیادی

مجموعه‌ی Forever Labs در حالت کلی یک استارت آپ به شمار می‌رود که هدف اصلی از پیدایش آن کمک به افراد مختلف برای بهره‌مندی از عمر طولانی‌تر و سالم‌تر است. هدفی که از طریق نگهداری سلول های بنیادی این افراد و کشت سلول های بنیادی استخراج شده از بدن آن‌ها محقق می‌شود. در مجموع بنیان‌گذاران Forever Labs با انجام این کار، آن دسته از کسانی که به دنبال یافتن راه موثری برای بهره‌مندی از عمر طولانی هستند را از جستجوی چشمه‌ی آب حیات بی‌نیاز می‌کنند.

این روزها ذخیره‌سازی تخمک یا اسپرم برای کمک به تداوم نسل انسان‌ها کار چندان عجیبی به شمار نمی‌رود و اکثر مردم در رابطه با آن چیزهایی شنیده‌اند. با این حال فرآیند ذخیره‌سازی و کشت سلول‌های بنیادی برای بهره‌مندی از قابلیت‌های آن در آینده، عملی نیست که در میان مردم شناخته شده باشد. این در حالی است که سلول‌های بنیادی با خواص انعطاف‌پذیر خود از این قابلیت برخوردار هستند که به گونه‌های مختلفی از سلول‌های مورد نیاز بدن تبدیل شده و در قالب آن‌ها تغییر شکل یابند.

سلول های بنیادیبا این حال تعداد سلول های بنیادی بدن هر انسان در کنار کیفیت درمانی این سلول‌ها، با سن افراد رابطه‌ای معکوس برقرار می‌کند. به این معنی که با افزایش سن انسان‌ها، تعداد سلول های بنیادی بدن آن‌ها و همچنین کیفیت درمانی این سلول های بنیادی با کاهش چشم‌گیری همراه می‌شود. درست به همین دلیل است که ذخیره‌سازی و کشت سلول های بنیادی افراد، برای استفاده از آن‌ها در روزگار کهنسالی، اهمیت و معنی و مفهوم دو چندانی می‌یابد. در واقع با نگهداری و کشت سلول های بنیادی می‌توان از کاهش کیفیت آن‌ها در زمان پیری جلوگیری به عمل آورد و از وجود این سلول‌ها برای انجام اهداف مهمی نظیر مقابله با بیماری‌های مختلف و حتی مبارزه با پیری بهره جست. و این همان کاری است که لابراتوار Forever Labs برای انجام آن فعالیت می‌کند.

ذخیره‌سازی و کشت سلول های بنیادی برای استفاده در آینده

افراد مختلف با مراجعه به لابراتوار Forever Labs می‌توانند نسبت به ذخیره‌سازی و کشت سلول های بنیادی بدن خود اقدام کنند. با مراجعه به مجموعه‌ی Forever Labs پژوهش‌گران این مجموعه طی فرآیندی که انجام آن حداکثر ۱۵ دقیقه به طول خواهد ‌انجامید، سلول های بنیادی بدن افراد را از مغز استخوان آن‌ها استخراج می‌کنند. سلول هایی که در انجام امور مهمی نظیر احیای خون، شکل‌گیری استخوان‌ها و بهبود سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا می‌کنند و از همین رو نگهداری و توسعه‌ی آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

پس از استخراج سلول‌های بنیادی از مغز استخوان افراد، آن‌ها می‌توانند با پرداخت رقمی معادل ۷ هزار دلار به مجموعه‌ی Forever Labs فرآیند کشت سلول های بنیادی خود و نگهداری از آن‌ها را تا آخر عمرشان تضمین نمایند. البته کسانی که مایل به پرداخت این رقم نیستند نیز می‌توانند با پرداخت ۲۵۰۰ دلار فرآیند ذخیره‌سازی و کشت سلول های بنیادی خود را به انجام برسانند. البته این دسته از افراد برای ادامه‌ی نگهداری از سلول های بنیادی خود ناگزیر از پرداخت رقمی معادل ۲۵۰ دلار به شکل سالانه خواهند بود.

گفتنی است که فرآیند استخراج و کشت سلول های بنیادی بدن انسان از سن ۱۸ سالگی به بعد انجام می‌شود. گرچه افراد در هر سن و سالی می‌توانند اقدام به انجام این کار نمایند، اما هر چقدر جوان‌تر باشند می‌توانند نتایج بهتری را از انجام این کار به دست آورند. در مجموع امید می‌رود که با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، در آینده‌ی نزدیک راه‌های جدیدتر و کارآمدتری برای مبارزه با پیری و دست یافتن به امکان زندگی طولانی مدت کشف شود.

آیا می‌دانستید که توسط استفاده از تکنیک های نوین مبتنی بر نور می‌توان حس ترس را از بین برد؟ برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. افزون بر آن می‌توانید با مطالعه این مطلب از واکنش حیوانات مختلف نسبت به پدیده خورشید گرفتگی باخبر شوید.

منبع: دیجیتال ترندز (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش علمی مجله قرمز یاری کنید.