استفاده از کانسیلر بهترین ترفند آرایشی برای پوشاندن جوش‌ها و لکه‌ها تیرگی‌های پوست است اما گاهی دوام کانسیلر آن قدر نیست که بتواند تمام روز وظیفه خود را انجام دهد و پس از مدتی حالت خمیری و یا چروک پیدا کرده و پاک می‌شود. این مساله می‌تواند به دلیل عرق کردن، جنس نامناسب کانسیلر و یا روش نادرست استفاده از آن باشد. بنابراین شما علاوه بر انتخاب یک کانسیلر مناسب و دانستن روش صحیح به کار بردن آن، باید ترفندهایی را که باعث افزایش دوام کانسیلر می‌شوند فراگرفته و رعایت کنید تا در تمام طول روز آرایشی کامل و زیبا داشته باشید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با این ترفندها آشنا می‌شوید.

انتخاب کانسیلر مناسب و استفاده درست از آن

بافت کانسیلر شما نقش مهمی در ماندگاری و ظاهر نهایی آن دارد. کانسیلرهای خشک بیشتر مستعد چروک شدن هستند در حالی که کانسیلرهای چرب و سنگین نیز ماندگاری کمتری دارند. بهترین و ماندگارترین کانسیلر، کانسیلرهای سبک با بافت کرمی هستند که به خوبی روی پوست می‌نشینند و دوام بالاتری هم دارند. محلی که کانسیلر را روی آن می‌زنید نیز در دوام آن نقش دارد مثلا روی قسمت‌هایی از پوست که چربی بالایی دارند مثل اطراف بینی و پیشانی کانسیلر ماندگاری کمتری دارد همچنین نقاطی که دچار چروک هستند مثل کناره‌های چشم و اطراف دهان به راحتی کانسیلر را روی خود نگه نمی‌دارند و باید روی این نقاط دقت بیشتری به خرج دهید. تمام صورت را با کانسیلر نپوشانید و آن را تنها روی نقاطی بزنید که تیرگی و رنگی متفاوت روی آن مشاهده می‌کنید.

افزایش دوام کانسیلر

هرچه کمتر بهتر

یک باور غلط در مورد استفاده از کانسیلر این است که هر چه بیشتر و با لایه‌ای ضخیم کانسیلر را روی صورت خود بزنید پوشانندگی بهتری خواهد داشت در حالی که قضیه دقیقا برعکس است. کانسیلر به خودی خود بافتی پوشاننده دارد و یک لایه نازک از آن نیز کار خود را انجام می‌دهد. حال اگر لایه ضخیمی از آن را روی جوش‌ها یا زیر چشم خود بزنید پس از مدتی حالت چروک و ترک خوردگی پیدا می‌کند و ظاهر صورت شما بدتر از زمانی خواهد شد که کانسیلر نزده‌ بودید. برای داشتن بهترین پوشش با کانسیلر به جای استفاده از برس یا اسفنج معمول از انگشت سبابه خود استفاده کنید، به این ترتیب مقدار کمتری کانسیلر روی پوست می‌نشیند و سطح آن نیز صاف‌تر به نظر خواهد رسید. برای آماده سازی پوست اطراف چشم می‌توانید از کرم دور چشم معمول خود استفاده کنید، اگر کرم دور چشم ندارید بالم لب هم می‌تواند موثر باشد، قبل از کانسیلر زدن کرم دور چشم یا بالم را روی نقاط مورد نظر (برای کانسیلر اطراف چشم) بزنید و صبر کنید تا جذب شود و پوست مرطوب شود، سپس با دستمال کاغذی دو لایه رطوبت اضافی را از زیر چشم بگیرید و کانسیلر بزنید.

برای دوام کانسیلر از پرایمر سایه کمک بگیرید

پرایمر سایه یا بیس سایه نوعی ماده  آرایشی است که سطح پوست چشم را آماده سازی می‌کند تا سایه بهتر روی آن بنشیند و دوام بیشتری داشته باشد. از این ماده می‌توانید برای بیس کانسیلر و کرم پودر هم استفاده کنید چون پوششی ندارد و سطحی صاف و یکدست تحویل شما می‌دهد که علاوه بر جذب بهتر و راحت‌تر به دوام کانسیلر نیز کمک زیادی خواهد کرد.

استفاده از پودر تثبیت کننده

حتی اگر بهترین کانسیلر موجود در بازار را هم تهیه کنید باز هم ممکن است تحت شرایطی پاک شود و از بین برود. برای ماندگاری بیشتر کانسیلر بهتر است از یک پودر بیرنگ یا رنگی تثبیت کننده آرایش استفاده کنید. پس از آن که نقاط مورد نظر را با مقدار کمی کانسیلر پوشش دادید برس کوچک و نرم آرایشی خود را بردارید و در پودر تثبیت کننده فرو کنید و اضافه آن را بتکانید سپس برس را روی قسمت‌هایی که کانسیلر زده‌اید بکشید. به این ترتیب دوام کانسیلر شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. مطمئن شوید پودری که استفاده می کنید سبک است و فراموش نکنید که مقدار خیلی کم این پودر اثر خود را دارد و نباید از آن زیاد استفاده کنید چون سنگین خواهد شد و نتیجه معکوس خواهد داشت. پس از پودر زدن نیز باید دو تا سه دقیقه صبر کنید تا پودر اثر تثبیت کنندگی خود را کامل کند.

افزایش دوام کانسیلر

از دستمال کاغذی کمک بگیرید

یکی از روش‌های اصلی تثبیت آرایش استفاده از دستمال کاغذی یک لایه است. پس از این که کانسیلر را روی نقاط مورد نظر استفاده کردید یک دستمال کاغذی معمولی بردارید، دو لایه آن را از هم جدا کنید و یک لایه را روی نقاطی که کانسیلر زده‌اید فشار دهید. برای اثر بیشتر می‌توانید مقدار کمی پودر تثبیت کننده روی دستمال کاغذی بریزید سپس این کار را انجام دهید. این روش محدود به کانسیلر نیست و برای آرایش همه قسمت‌های صورت مثل لب‌ها و چشم هم کاربرد دارد و باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شود.

کانسیلر را خیلی نزدیک به خط مژه نزنید

معمولا تیرگی زیر چشم خانم‌ها تا لبه پلک پاین امتداد دارد و به همین دلیل آن‌ها سعی می‌کنند کانسیلر را تا لبه خط مژه بکشند تا این تیرگی را بپوشانند در حالی که این کار باعث می‌شود کانسیلر زودتر چروک شود و دوام کمتری داشته باشد. بنابراین سعی کنید هنگام کانسیلر زدن خیلی به لبه پلک‌ها نزدیک نشوید و اگر اتفاقی کانسیلر را نزدیک به این نقاط زدید یک گوش پاک کن تمیز بردارید و به ماده پاک کننده آرایش و یا بالم لب آغشته کنید و دور چشم‌ها را با آن تمیز کنید. سپس آرایش خود را ادامه دهید.

افزایش دوام کانسیلر

استفاده از ابزار صحیح برای دوام کانسیلر

ابزاری که برای استفاده از کانسیلر به کار می‌رود در دوام و ماندگاری آن نقشی تعیین کننده دارد. اگر استفاده از انگشت سبابه برای شما راضی کننده و مناسب نیست و دوست دارید آرایشی تمیز و حرفه‌ای داشته باشید توصیه می‌کنیم از یک برس کوچک گردد با موهای مصنوعی استفاده کنید سپس با انگشت سبابه که نیروی کمتری دارد روی محل را به آرامی فشار دهید. گرمای ناشی از پوست دست باعث می‌شود کانسیلر ذوب شود و حالتی طبیعی شبیه به پوست خودتان پیدا کند.

بهترین کانسیلر برای پوست چرب چیست؟

معمولا پوست‌های چرب مشکل بیشتری با کانسیلر دارند و دوام کانسیلر روی پوست چرب نسبت به پوست معمولی و خشک کمتر است. این افراد هم معمولا آکنه و نقاط سرسیاه زیادی روی پوست خود دارند که نیاز آن‌ها را به استفاده از کانسیلر افزایش می‌دهد. اما وقتی با داشتن پوست چرب از کانسیلر استفاده می‌کنید پس از مدتی پوست شما حالتی چرب و روغنی پیدا می کند گویی که در هوای چهل درجه تابستان در زیر آفتاب دویده‌اید! بهترین کانسیلر برای پوست چرب کانسیلر سبک و ضدآب است چون کانسیلرهای کرمی به راحتی با عرق و چربی ترکیب می‌شوند و پاک می‌شوند.

افزایش دوام کانسیلر

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)