قطعا زیبایی شما بدون یک مانیکور و لاک خوشرنگ و زیبا کامل نیست. فرقی نمی‌کند رنگ‌های روشن را دوست داشته باشید یا رنگ‌های ملایم، در هر صورت مانیکور فوت آخر کوزه‌گری برای زیباتر شدن و هماهنگ شدن ظاهر شماست. اما مانیکوری زیبا است که بدون اشتباه و درست انجام شده باشد و برای انجام یک مانیکور حرفه‌ای لازم نیست متخصص زیبایی باشید فقط کافی است از اشتباهات رایج در مانیکور پرهیز کنید و آن‌ها را مرتکب نشوید. اما این اشتباهات رایج در مانیکور کدامند؟ کارشناسان و متخصصان مانیکور از شما می‌خواهند که این اشتباهات را مرتکب نشوید تا مانیکور زیبا و بی‌نقص و ناخن‌های سالمی داشته باشید.

وحشت کردن با یک اتفاق کوچک پیش بینی نشده

لاک زدن و رسیدگی به زیبایی ناخن‌ها کار ظریفی است و به هزهران دلیل ممکن است شما دچار اشتباه شوید مثلا دستتان خطا برود و لاک روی اطراف ناخن‌ها مالید شود یا این که قبل از خشک شدن کامل لاک، ناخن شما به جایی مالیده شود و خراب شود. در این شرایط شما نباید وحشت زده و ناامید شوید. ابتدا صبر کنید تا لاک همه ناخن‌ها به طور کامل خشک شود سپس لاک پاک کن را بردارید و با دقت لاک‌های اشتباهی و خراب شده را پاک کنید و در صورن نیاز اصلاح کنید. مشکل دیگری که گاهی ممکن است پیش  آید این است که تاپ کوت یا لاک ژلی تغییر رنگ دهد که علت آن می‌تواند استفاده از لوسیون‌های خاص باشد، در این شرایط هم وحشت نکنید، کمی الکل ایزوپروپیل بردارید و روی ناخن بکشید، این ماده تاپ کوت را حل می‌کند و مجددا می‌توانید لایه جدیدی از آن را روی ناخن‌ها بزنید.

کوتاه کردن بیش از حد کوتیکول ناخن‌ها

داشتن لاک ناخن و مانیکور زیبا بدون عقب دادن و کوتاه کردن کوتیکول ناخن‌ها ساده نیست، این کار سطح ناخن‌ها را بلندتر می‌کند و ناخن تمیزتر و شیک‌تر به نظر می‌رسد اما گاهی خانم‌ها در این کار زیاده‌روی می‌کنند و کوتیکول ناخن‌ها را بیش از حد نیاز عقب داده و کوتاه می‌کنند که این کار باعث عوارض بدی روی ناخن‌ها خواهد شد مثلا ممکن است اطراف ناخن دچار زخم و جراحتی شود که به این زودی‌ها خوب نشود و بعدها به عفونت و مشکلات دیگر هم مبتلا شود. کارشناسان توصیه می‌کنند فقط قسمتی از پوست را که روی بستر ناخن قرار دارد با یک استیک چوبی ظریف عقب دهید و با پوست زنده کاری نداشته باشید.

اشتباهات رایج در مانیکور

این که اجازه دهید لاکتان پوسته پوسته و کنده شود

اگر قصد یا فرصت لاک زدن مجدد را ندارید حتما لاک فعلی خود را پاک کنید، این که لاک شما چندین هفته روی ناخنها باقی بماند و پوسته پوسته شود و تنها آثاری از آن باقی بماند نه تنها از نظر زیبایی قابل قبول نیست بلکه به بافت ناخن شما زیان هم می‌رساند. به همین دلیل توصیه می‌شود همیشه یک بسته لاک پاک کن به شکل پد مرطوب در کیف خود داشته باشید تا هرگاه لاکتان کنده شد یا نیاز به پاک شدن داشت این کا را انجام دهید و اجازه ندهید لاک روی دستان شما پوسته پوسته شود.

اشتباهات رایج در مانیکور

کوتاه نکردن مرتب ناخن‌ها

همه دوست دارند ناخن‌هایی بلند و زیبا داشته باشند اما حتی اگر قصد بلند نگه داشتن ناخن‌ها را هم داشته باشید کوتاه کردن ناخن‌ها به صورت مرتب کاری ضروری است چون پروتئینی که باف ناخن را تشکیل می‌دهد از همان جنس پروتئین مو است و همان طور که موها به مرتب شدن و کوتاه شدن نیاز دارند ناخن‌ها هم باید مرتب کوتاه شوند. برای این کار می‌توانید هم به صورت تخصصی مانیکور انجام دهید یا خودتان در منزل با قیچی یا ناخن‌گیر کمی از نونک ناخن‌ها را کوتاه کرده و به آن‌ها فرم بدهید تا تقویت شوند و عمر مانیکور شما هم بیشتر شود.

 

جویدن ناخن‌ها یکی از اشتباهات رایج در مانیکور

جویدن ناخن یکی از بدترین عادات در ارتباط با ناخن‌ها است که آسیب‌های جبران ناپذیری به بافت ناخن‌ها و پوست اطراف آن می‌رساند و حتی ممکن است باعث عفونت این ناحیه شود. این کار نه تنها برای پوست دست و ناخن بلکه برای دندان‌ها هم خطرناک و مضر است و اگر شما چنین عادت بدی دارید هرچه سریع‌تر باید برای ترک آن اقدام کنید. اگر استرس شما باعث این عادت شده است حتما با مراجعه به روانپزشک برای درمان خود اقدام کنید. استفاده از لاک‌های ناخن مخصوص برای ترک این عادت هم می‌تواند کمک کننده باشد.

مانیکور

فاصله زیاد بین هر جلسه مانیکور

کارشناسان توصیه می‌کنند اگر اهل انجام دادن مانیکور هستید حتما آن را در فواصل زمانی منظم مثلا هر ماه یکبار انجام دهید و بین هر جلسه مانیکور خود فاصله زیادی قرار ندهید. هرچند مراجعه به سالن‌های زیبایی ممکن است هزینه بر باشد و مانع از این کار شود به همین دلیل بهتر است خودتان اصول مانیکور را یاد بگیرید و در منزل با حداقل واسایل و بدون هزینه خاص این کار را مرتب انجام دهید.

اشتباهات رایج در مانیکور

توجه نکردن به کوتیکول ناخن

این تنها ناخن شما و بافت روی آن نیست که نیاز به مراقبت و توجه دارد بلکه پوست اطراف ناخن و از جمله کوتیکول ناخن نیز نیاز به مراقبت دارند و توجه نکردن به این قسمت‌ها از اشتباهات رایج در مانیکور به شمار می‌رود. اگر توجهی به کوتیکول ناخن نداشته باشید و مرتب از انواع لاک و ژل استفاده کنید پس از مدتی متوجه خواهید شد که بافت اطراف ناخن در حال تغییر و ضعیف شدن است بنابراین کارشناسان مانیکور توصیه می‌کنند حتما از روغن مخصوص کوتیکول بعد از هر بار مانیکور و پاک کردن لاک ناخن استفاده کنید.

اشتباهات رایج در مانیکور

کندن لاک ناخن یکی از اشتباهات رایج در مانیکور

برخی افراد از روی تنبلی یا برای صرفه جویی در خرید لاک پاک کن با دست اقدام به کندن لاک خود می‌کنند که این کار ممکن است برای بافت ناخن بسیار مضر باشد. هر بار که شما لاک ناخن را با دست می‌کنید در واقع یک لایه نازک از سطح ناخن هم با آن کنده می‌شود و اگر این کار چندین بار انجام شود بافت ناخن بسیار ضعیف و شکننده خواهد شد. پس استفاده از لاک پاک کن به خصوص انواع بدون استون آن بهترین راه برای تمیز کردن ناخن‌ها است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)