ازدواج یکی از مهم‌ترین و استرس‌زاترین اتفافات زندگی هر فردی است و امکان اشتباه در این شرایط از همیشه بیشتر است. آیا می‌دانید اشتباهات رایج در آرایش عروس چه چیزهایی هستند؟ چه عواملی ممکن است آرایش شما را در این روز سرنوشتخراب کند و آن را به یک خاطره تلخ تبدیل کند و تا سال‌ها نتوانید با یک حس خوب به آلبوم عروسیتان نگاه کنید؟ در این مقاله اشتباهات رایج در آرایش عروس را معرفی کرده و روش‌هایی را برای جلوگیری از ارتکاب این اشتباهات بیان کرده‌ایم که می‌تواند راهنمای خوبی برای عروس‌خانم‌ها باشد.

عدم برنامه‌ریزی به موقع

در مقاله قبلی روش برنامه‌ریزی درست برای انجام آرایش عروس و نکات مهم برای این برنامه‌ریزی را شرح دادیم. اشتباهی که اکثر خانم‌های جوان در این زمینه مرتکب می‌شوند موکول کردن همه چیز به روزهای آخر است، زمانی که هیچ آرایشگاهی وقت خالی ندارد و شما نمی‌توانید تصمیم بگیرید چه سبکی را برای آرایش خود انتخاب کنید و این عجله و محدودیت زمان همه چیز را خراب خواهد کرد. حداقل از یک تا سه ماه قبل از روز عروسی برای همه چیز برنامه‌ریزی کنید و بهتر است برنامه‌ریزی برای آرایش را همزمان با انتخاب لباس عروس انجام دهید تا به‌راحتی همه چیز را با هم هماهنگ کنید.

تمرین نکردن یکی دیگر از اشتباهات رایج در آرایش عروس

یکی از راه‌های کاهش استرس قبل از عروسی و مطمئن شدن از نتیجه دلخواه در مورد آرایش تمرین کردن است، شما می‌توانید یکی دو هفته قبل از روز عروسی با آرایشگر خود هماهنگ کنید تا یک بار به صورت آزمایشی آرایش شما را انجام دهد تا همه چیز را به روز مهم عروسی موکول نکنید. شما می‌توانید با بررسی همه جوانب و مشورت با دوستان و آرایشگر خود، تصمیم نهای را بگیرید و یا تغییرات کوچک در آرایش خود ایجاد کنید تا برای روز عروسی کامل‌تر شود. البته بیشتر عروس‌خانم‌ها به خصوص در کشور ما این کار را جدی نمی‌گیرند که یکی از اشتباهات رایج در آرایش عروس است.

انجام درمان‌های پوستی نزدیک به روز عروسی

این که در روز عروسی پوست بی‌نقصی داشته باشید بسیار عالی است و لازم است که از قبل پوست خود را برای این روز آماده کنید مثلا هرگونه درمان جوش، موی زائد، سفید کردن دندان‌ها و … را از چند ماه قبل شروع کنید و تا چند هفته مانده به عروسی همه چیز را تمام کنید و هیچ کاری را برای روزهای آخر نگه ندارید. چون این درمان‌ها ممکن است عوارضی روی پوست ایجاد کنند و مسلما دلتان نمی‌خواهد در روز عروسی با پوستی ملتهب یا آسیب دیده میان مهمانان حاضر شوید.

اشتباهات رایج در آرایش عروس درمان های پوستی نزدیک روز عروسی

امتحان یک چیز جدید

امتحان کردن چیزهای تازه خوب است و به شما قدرت ریسک کردن و شجاعت می‌دهد اما این کار از اشتباهات رایج در آرایش عروس است و در این روز به خصوص باید ریسک کردن را کنار بگذارید. مثلا اگر تاکنون از رژ لب قرمز استفاده نکرده‌اید اکنون زمان امتحان کردن آن نیست و بهتر است آرایش شما تفاوت زیادی با آرایش روتین و معمول شما که در آن بیشترین احساس زیبایی را دارید نداشته باشد در غیر این صورت احتمال این که نتیجه خوبی نگیرید و از آرایش خود راضی نباشید زیاد خواهد بود. فراموش نکنید که مردم باید شما را بشناسند و شما نیز باید احساس کنید که خودتان هستید و نه کس دیگری!

آرایش غلیظ و بیش از حد

یکی از اشتباهات رایج در آرایش عروس به خصوص در کشور ما آرایش زیاد و بیش از حد است. هرچند در آرایش عروس باید از تعدادی محصولات اضافه مثل پرایمر و تثبیت کننده آرایش هم استفاده کرد اما از بقیه لوازم آرایشی باید به اندازه و در حد معمول استفاده شود و شدت و غلظت استفاده از آن‌ها باید در حد آرایش روزمره و معمولی برای یک مهمانی باشد و نه بیشتر. دوباره متذکر می‌شویم که شما باید در این روز به خصوص خودتان باشید نه این که بعدها به عکس عروسی نگاه کنید و خودتان را نشناسید.

اشتباهات رایج در آرایش عروس آرایش غلیظ

فراموش کردن آرایش ضدآب برای چشم‌ها

کمتر عروسی در روز عروسی خود گریه نکرده است و این مهمترین دلیل پاک شدن آرایش عروس‌خانم‌ها و ایجاد تیرگی در زیر چشم‌ها است که حتما آرایش شما را خراب خواهد کرد. پس لازم است که از ریمل و سایه و خط چشم ضدآب استفاده کنید. همچنین گرمای هوا و عرق کردن ناشی از گرما یا استرس نیز عاملی است که باعث پاک شدن آرایش می‌شود و ضرورت استفاده از مواد آرایشی ضدآب را به خصوص در فصل‌های گرم که اتفاقا بیشتر عروسی‌ها هم در این فصل برگزار می‌شوند بیشتر می‌کند.

استفاده بیش از حد از آرایش براق و اکلیلی

هرچند این روزها آرایش براق بسیار مد روز است و این نوع آرایش شما را جوان و جذاب نشان می‌دهد اما میان یک صورت درخشان و زیبا و یک صورت چرب و کثیف تفاوت زیادی هست. پس به ارایشگر خود توصیه کنید که تنها در قسمت‌های محدودی از صورت که شامل گونه‌ها و گوشه داخلی چشم‌ها هستند از براق کننده استفاده کند. استفاده از این براق کننده‌ها در پیشانی و روی بینی و چانه اصلا توصیه نمی‌شود چون ظاهر پوست شما را چرب و درخشش آن را بیش از حد کرده و گونه‌ها جلوه خود را از دست خواهند داد.

اشتباهات رایج در آرایش عروس آرایش براق بیش از حد

فراموش کردن آرایش بدن

یکی دیگر از اشتباهات رایج در آرایش عروس تنها آرایش صورت و فراموش کردن گردن و شانه‌ها و بدن است. بسته به لباس عروسی که انتخاب کرده‌اید و قسمت‌هایی که پوشیده نخواهند شد را مشخص کنید و از آرایشگر بخواهید تا از هر کرم و فونداسیونی که برای صورت استفاده می‌کند در این قسمت‌ها نیز به کار ببرد  تا صورت شما جدا از بقیه بدن دیده نشود و آرایش بی نقصی داشته باشید.

تجدید نکردن آرایش در طول روز عروسی

‌بیشتر عروس‌خانم‌ها تصور می‌کنند نیازی به تجدید آرایش در طول روز عروسی ندارند اما این تصور اشتباه است و شما باید چند وسیله ضروری را همراه داشته باشید (و یا به نزدیک‌ترین شخص همراه خود بسپارید) تا با استفاده از آن‌ها آرایش شما را تصحیح کند. این وسیله‌ها عبارتند از دستمال جذب کننده چربی اضافی صورت برای پاک کردن عرق، رژ لب برای تجدید آن پس از استفاده از غذا و نوشیدنی و قطره چشم برای از بین بردن قرمزی داخل چشم ناشی از خستگی و خشکی چشم. این کار باعث می‌شود هم در طول روز عروسی شاداب و سرحال به نظر برسید و هم در عکس‌های عروسی زیبا دیده شوید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)