بالم لب چه کاربردهایی دارد؟


بالم لب یک محصول مراقبتی پوست ارزان قیمت است که استفاده‌های جالب بسیاری دارد، به طوری که حتی برای بهره گیری از آن برای درمان نیز توصیه می‌شود. بله این محصول چیزی فراتر از یک مرهم ترک لب است و می‌توان آن را یک نجات دهنده کوچک دانست که گاهی اوقات کارهایی می‌کند که محصولات دیگر نمی‌توانند. اگر می‌خواهید با این استفاده‌های مفید از بالم لب آشنا شوید، ما را دنبال کنید.


۱. یک مرطوب کننده عالی پوست خشک

رفع خشکی پوست با بالم لب

جوئن کارتر کارشناس بالم لب، کارشناس بازاریابی شرکت eos گفت: اغلب مواد تشکیل دهنده بالم لب حاوی موادی همچون وازلین و پارافین، موم زنبور، کره کاکائو، روغن نارگیل، شی باتر و یا لانولین هستند که به منظور نگه داشتن رطوبت و ایجاد یک مانع حفاظتی بکار گرفته شدند که در مجموع آنها باعث می‌شود یک مرطوب کننده لب مناسب رفع خشکی و رطوبت رسانی قوی باشد.

بالم لب را روی بعضی از نقاط بدن در زمستان به خصوص بخشهای زبر و خشن مانند آرنج، زانو، پاشنه و پنجه پا بمالید. برای استفاده از مزایای بالم لب برای این منظور بهتر است از بالم لبی استفاده کنید که فاقد مواد رنگی، رایحه، سولفاتها و سایر مواد مصنوعی و افزودنی باشد در عوض حاوی لانولین و مواد تسکین دهنده باشد.


۲. درمان کوتیکول یا لایه شاخی پوست

بالم لب برای گوشه ناخن

موعد مانیکورتان سر رسیده است؟ سعی کنید که مقداری مرطوب کننده لب را روی پوست دور ناخن خود ماساژ بدهید تا آنها را نرم کنید و از خشکی آنها تا زمان بعدی که سراغ ناخنها بروید، ممانعت کنید. بالم لب بسیار غلیظ است و درمان مناسبی برای پوستهای خشک و چاره رفع مشکل در زمان کوتاه است.


۳. رفع حالت وز وزی مو

در مواقعی که موهای شما فرفری می‌شوند، توی هوا می‌ایستند و یا اگر رشته‌های موی شما به هم می‌چسبند، موهایتان را بین انگشتان خود نگه دارید، بالم لبتان را بین انگشتان خود بمالید و به آرامی روی موها بکشید، سپس موها را برس بکشید تا موهای شما را  بدون اینکه از اسپری مو استفاده کنید، صاف کند.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از وز شدن مو

۴. رفع خشکی بینی

بالم لب برای خشکی بینی

وقتی که سرما از راه می‌رسد، سرماخوردگی، خشکی راه‌های هوایی بدن و بافتها بوجود می‌آید. همان چیری که وقتی بینی خود را بالا می‌کشید، پوست داخل بینی را قرمز، خشک و دردناک می‌کند. خوشبختانه بالم لب همانند وازلین عمل می‌کند: مرطوب کننده لب را داخل و بیرون راه بینی بزنید تا خشکی را تسکین دهد.

فقط حواستان باشد که بالم لب حاوی منتول یا کافور نباشد، این موادی سوزشی خفیف را ایجاد می‌کنند که در صورتی که مرطوب کننده لب شما حاوی این مواد باشد، ممکن است باعث خارش شود و سپس خشکی در بینی شما بوجود آورد.


۵. استفاده از بالم برای نگه داشتن آرایش

بیس سایه چشم

بالم لب نه تنها به عنوان یک مرطوب کننده لب عمل می‌کند بلکه به آرایش روزانه شما نیز کمک می‌کند. دفعه بعدی که می‌خواهید از سایه چشم استفاده کنید، سعی کنید از کمی بالم لب به عنوان بیس سایه چشم استفاده کنید. این ماده به عنوان یک پرایمر عمل می‌کند، بنابراین سایه شما روانتر می‌شود و به مدت طولانی‌تری روی صورت باقی می‌ماند.


۶. درخشان کردن پوست با بالم لب

بالم لب برای براقیت پوست

با استفاده از یک مرطوب کننده لب بر روی گونه، استخوان گونه خود را برجسته و مشخص کنید. بالم لب یک براق کننده و برجسته کننده خوب برای این منظور است.


۷. ثابت و صاف نگه داشتن ابرو

ثابت نگه داشتن ابرو با بالم لب

مشکل نگه داشتن ابرو در جای خود را دارید؟ مرطوب کننده لب ترفندی جالب برای شماست. مقدار کمی مرطوب کننده لب را روی ابروهایتان بزنید، سپس با استفاده از یک برس ابرو یا فرچه مژه آنها را شکل بدهید.


۸. با بالم لب از تاول پا جلوگیری کنید

جلوگیری از تاول پا با بالم لب

نگران نباشید که امشب قرار است کفش پاشنه بلند مورد علاقه اما نه چندان راحت خود را می‌خواهید بپوشید. اگر قبل از قرار دادن پاها در کفش، مرطوب کننده لب را روی پاشنه و دو طرف پاهای خود بزنید، تاول‌های دردناک در کار نخواهد بود. این بافت نرم یک مانع بین کفش و پوست پای شما ایجاد می‌کند که مانع از ساییدگی دردناک پوست پا و زخم آن می‌شود.