ادکلن یکی از انواع عطر با غلظت پایین است که برای استفاده روزمره به خصوص برای آقایان مناسب است. استفاده از ادکلن تا حدی با استفاده از عطرهای غلیظ تفاوت دارد چون میزان ماندگاری، غلظت و البته رایحه‌های به کار رفته در آن نیز متفاوت است و بیشتر از رایحه مرکبات و گل‌ها در آن استفاده می‌شود. در هر صورت اگر قصد استفاده از ادکلن را دارید برای گرفتن نتیجه بهتر و ماندگارتر باید نکاتی را در زمان و مکان استفاده از ادکلن رعایت کنید.

زمان مناسب برای استفاده از ادکلن

زمان مناسب برای استفاده از ادکلن را بشناسید: اگرچه استفاده از ادکلن در محل کار ضروری نیست اما قابل قبول است. همچنین  در مهمانی‌ها، مراسم ختم یا گردش در بیرون از شهر دم دست ترین وسیله برای خوشبو کردن بدن، ادکلن است. توجه کنید که چربی‌های بدن ممکن است با رایحه ادکلن واکنش دهد و بوی نامطلوبی ایجاد کند که از بوی خود بدن هم بدتر باشد. پس بهتر است زمانی که بدنتان چرب است از مقدار زیادی ادکلن استفاده نکنید. علاوه بر این توجه داشته باشید که برخی افراد به برخی از رایحه‌ها آلرژی دارند و قرار گرفتن در محیط بسته با بوی شدید ادکلن ممکن است برایشان قابل تحمل نباشد.

ادکلن را به خاطر بوی خوش، حس خوب و افزایش اعتماد به نفس استفاد کنید: هدف از زدن ادکلن را فراموش نکنید، ادکلن باعث می‌شود بوی خوش بدهید، با اعتماد به نفس در مجامع ظاهر شوید و حس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید.

از ادکلن‌های مختلف برای موقعیت‌های مختلف استفاده کنید: بیشتر آقایان تنها از یک ادکلن در طول روز استفاده می‌کنند، چه در محیط کار و چه در مهمانی‌ها. اما کارشناسان توصیه می‌کنند یک ادکلن سبک برای محیط کار و گردش در شهر داشته باشید و یک ادکلن قوی‌تر برای مهمانی‌ها.

زمان و مکان مناسب برای استفاده از ادکلن چیست؟

محل مناسب برای استفاده از ادکلن

ادکلن را روی نقاط نبض خود بزنید: نقاطی از بدن که دارای نبض هستند نسبت به بقیه قسمت‌ها حرارت بیشتری دارند و این حرارت و گرما باعث می‌شود ادکلن در طول روز بوی خوبی بدهد و دوام بیشتری داشته باشد در حالی که اگر ادکلن را روی لباس‌های خود بزنید دوام چندانی نخواهد داشت. بهترین نقاط بدن که دارای نبض و مناسب برای زدن ادکلن هستند قسمت داخلی مچ دست و پشت گوش‌ها است.

ادکلن را روی سینه بزنید: برای آقایان استفاده از ادکلن روی سینه روش مناسبی است که باعث می‌شود در حرکت پیراهن مقدار بیشتری از رایحه به بیرون پخش شود و ادکلن اثر بهتری داشته باشد.

گردن را فراموش نکنید: گردن هم از نقاطی است که دارای نبض است و هم برای کسانی که از نزدیک با شما در تماس هستند به راحتی قابل استشمام است اما چون پوست این ناحیه معمولا حساس است بهتر است به جای اسپری کردن مقدار کمی از ادکلن را با دست روی رگ گردن بمالید تا رایحه مخصوص به خودتان را داشته باشید.

از ادکلن برای پوشاندن بوی بد بدن استفاده نکنید: اگر بدنتان بوی عرق گرفته است استفاده از ادکلن روش خوبی برای خوشبو کردن بدن نیست و این بو ممکن است با بوی بدن مخلوط شده و بوی بدتری را به وجود آورد. به همین منظور ادکلن را روی نواحی بدن که معمولا با شدت بیشتری عرق می‌کند مثل زیربغل، استفاده نکنید.

ادکلن را همه جا نزنید تنها یک یا دو نقطه کافی است: لازم نیست ادکلن را روی همه نقاط نبض بدن بزنید چون این مقدار ممکن است بیش از اندازه باشد و دیگران را آزار دهد. تنها یک یا دو نقطه از بدن را انتخاب کنید و ادکلن را در آن نقاط به کار ببرید.

زمان و مکان مناسب برای استفاده از ادکلن چیست؟

استفاده از ادکلن

ابتدا دوش بگیرید: آب گرم پوست بدن و روزنه‌های آن را پاک کرده و و این پوست مرطوب و تمیز زمینه مناسبی برای استفاده از ادکلن به وجود می‌آورد. اگر ادکلن روی پوست چرب و کثیف استفاده شود قطعا بوی بدی خواهد داشت و اگر روی پوست خشک استفاده شود دوام زیادی نخواهد داشت.

از فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متری اسپری کنید: اگر از بطری ادکلن دارای اسپری استفاده می‌کنید آن را از نزدیک روی پوست اسپری نکنید. بهترین فاصله حدود ده تا پانزده سانتی‌متر است که باعث می‌شود ادکلن با غلظت مناسبی روی پوست بنشیند.

زدن ادکلن را صحیح انجام دهید: اگر بطری شما اسپری ندارد انگشت خود را روی سر بطری بگذارید سپس آن را یک بار سه و ته کنید و برگردانید سپس ادکلن روی انگشت خود را روی نقاط مورد نظر بزنید. یک ضربه کوچک کافی است و دقت کنید که نباید انگشت خود را روی پوست بمالید و بکشید. پس از این کار لازم است دست خود را بشویید تا همه چیزهایی که لمس می‌کنید بو نگیرد.

بوهای مختلف را با هم مخلوط نکنید: ادکلن را با چیزهایی که بوی تندی دارند مثل افترشیو یا دئودورانت همزمان استفاده نکنید. چون این بوها در کنار هم ممکن است ترکیب ناخوشایندی را به وجود آورند و شما بوی یک مغازه عطرفروشی را بدهید!

آن را تجدید نکنید: ادکلنی که به روش صحیح استفاده شده باشد در طول روز نیاز به تجدید ندارد و اگر هنگام خروج از منزل ادکلن زده باشید تا زمانی که مردم هنوز بوی آن را حس می‌کنند نیازی نیست مجددا از ادکلن استفاده کنید. اما اگر به نظر می‌رسد که بوی ادکلن از بین رفته است با استفاده از مقدار بسیار کم ادکلن آن را تجدید کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه عطر و ادکلن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)