بدون تردید آدری هپبورن یکی از آیکن‌های شاخص مد در قرن بیستم بوده است و استایل آدری هپبورن تاثیر فوق العاده‌ای روی استایل و سبک لباس پوشیدن در این دوره داشته است، تاثیری که هنوز هم می‌توان ادامه آن را روی لباس‌های امروزی مشاهده کرد. استایل آدری هیپورن ساده، شیک، راحت و کاربردی است و همین ویژگی‌ها باعث شده است که این استایل، ماندگار و بدون زمان باشد و در هر دوره‌ای بتوان از آن استفاده کرد. اما چطور می‌توان استایل آدری هپبورن را بازسازی کرد و از آن الهام گرفت؟ راز دستیابی به استایل آدری هیپورن در لباس‌های خاصی است که او می‌پوشید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به استایل آدری هپبورن خواهیم پرداخت و لباس‌هایی را که برای دستیابی به این استایل کلاسیک و جذاب نیاز دارید معرفی خواهیم کرد.

آدری هپبورن مدت‌ها است به عنوان بزرگ‌ترین آیکن مد قرن بیستم شناخته می‌شود و تاکنون هیچ ستاره سینمایی نتوانسته‌است چنین تاثیری را روی دنیای مد و زیبایی داشته باشد. او همکاری‌های متعددی با برندهای معروف پوشاک و جواهرات مثل ژیوانشی و تیفانی داشت و کارهای این دو برند به شدت تحت تاثیر استایل او بود.  لباس‌هایی که آدری هیپورن می‌پوشید در هر دهه و هر زمانی به روز هستند و هرگز نمی‌توان گفت که از مد افتاده‌اند. آدری هیپورن چند سال پیش به عنوان زیباترین زن قرن بیستم شناخته شد و همین انتخاب می‌تواند تاییدی بر تاثیر شگفت انگیز او روی فرهنگ مردم باشد به طوری که حتی هنوز هم مردم درباره زیبایی و شکوه او صحبت می‌کنند. اما راز این زیبایی و شکوه در چه بود؟ چطور می‌توان مثل آدری هیپورن لباس پوشید تا لباس‌های ما هم همیشه کلاسیک و جذاب و بدون زمان به نظر برسند؟ در ادامه با تعدادی از لباس‌های شاخص استایل این چهره ماندگار دنیای مد آشنا می‌شوید و با تهیه این لباس‌ها خواهید توانست در دنیای مدرن امروز سبکی شبیه به آدری هیپورن داشته باشید.

شلوارهای راسته کوتاه یکی از اجزای اصلی استایل آدری هپبورن

تا پیش از دهه پنجاه شلوارهای تنگ برای خانم‌ها به هیچ عنوان مرسوم و پذیرفته نبودند اما زمانی که آدری هپبورن شلوارهای موسوم به سیگارتی را باب کرد سلیقه عموم نیز عوض شد. این شلوارها نسبت به زمان خود تنگ به نظر می‌رسیدند اما در واقع فرم آن‌ها طوری بود که از قسمت باسن به بعد به تدریج جمع شده و در مچ پا تنگ می‌شدند. این شلوارها نسبتا کوتاه بودند و موقع پوشیدن آن‌ها مچ پا مشخص می‌شد. در هر صورت کسی که باعث محبوبیت شلوارهای راسته سیگارتی شد آدری هیپورن بود، او این شلوارها را با پیراهن سفید و یا بلوز یقه اسکی شاخص خود به همراه کفش تخت می‌پوشید و استایل آدری هیپورنی معروف خود را می‌ساخت.

استایل آدری هیپورن استایل آدری هیپورن

بلوز یقه اسکی مشکی ویژگی شاخص استایل آدری هپبورن

هر کدام از فیلم‌های معروف آدری هپبورن لباس‌های شاخصی دارد که با آن ماندگار شده است و یکی از این لباس‌های ماندگار، بلوز یقه اشکی مشکی رنگی بود که این ستاره سینما در فیلم “صورت‌های بامزه” محصول ۱۹۵۷ از آن استفاده کرد و در صحنه رقص معروف فیلم آن را همراه با شلوار معروف خود با یک جفت کفش تخت به تن داشت. این فیلم داستان دختری ساده را بازگو می‌کند که وارد دنیای مد می‌شود و همین اتفاق دیدگاهش را به زندگی تغییر می‌د‌هد. این لباس اکنون هم پس از گذشت ۶۰ سال شیک و امروزی به نظر می‌رسد و بدون تردید به یکی از لباس‌های ماندگار تاریخ سینما تبدیل شده است، لباسی که همه ما بارها شبیه آن را به تن کرده‌ایم.

استایل آدری هیپورن استایل آدری هیپورن

پیراهن سفید از لباس‌های معروف استایل آدری هپبورن

یکی از معروف‌ترین و ماندگارترین فیلم‌های آدری هیپورن فیلم تحسین شده “صبحانه در تیفانی” است که از فیلم‌های شاخص دنیای مد هم به شمار می‌رود. این فیلم که بر اساس رمان ترومن کاپوتی ساخته شده است باعث معروف شدن برند جواهرات تیفانی شد و آدری هیپورن را به یک آیکن شاخص مد تبدیل کرد. آدری هیپورن در صحنه‌ای از فیلم صبحانه در تیفانی یک پیراهن سفید بلند را همراه با چشمبند و موهای آشفته به عنوان لباس خواب به تن کرده است اما این تنها کاربرد پیراهن سفید اورسایز برای او نبود و او در موقعیت‌های دیگری به شکلی زیباتر و کاربردی‌تر از پیراهن سفید به خصوص نوع آستین کوتاه آن استفاده می‌کرد.

استایل آدری هیپورن استایل آدری هیپورن

لباس مشکی کوتاه از شاخصه‌های استایل آدری هپبورن

لباس‌های مشکی کوتاه مجلسی یکی از نشانه‌های خاص سبک لباس پوشیدن آدری هپبورنبودند و او در فیلم‌های متعددی از این لباس‌ها در اشکال مختلف آن استفاده کرده است. اما شاخص‌ترین و ماندگارترین لباس مشکی آدری هیپورن مربوط به فیلم معروف صبحانه در تیفانی است، زمانی که در سکانس افتتاحیه فیلم آدری هیپورن در حال خوردن صبحانه ویترین فروشگاه جواهرات تیفانی را در خیابان پنجم نیویورک دید می‌زند لباس مشکی زیبایی به تن دارد که هوبرت دو ژیوانشی شخصا برای او و برای این فیلم طراحی کرده است. همین لباس بعدها به نماد زن دهه شصتی امریکا تبدیل شده و در تاریخ ماندگار شد.

استایل آدری هیپورن استایل آدری هیپورن

روسری ابریشمی از اکسسوری‌های استایل آدری هپبورن

اکسسوری‌ها نقش مهمی در استایل دارند و این مساله حتی در استایل ساده و کلاسیک آدری هیپورن نیز بسیار حائز اهمیت است. یکی از محبوب‌ترین و شاخص‌ترین اکسسوری‌های آدری هیپورن روسری ابریشمی کوچکی بود که بود برای بستن دور گردن خود مورد استفاده قرار می‌داد. این نوع استفاده از روسری یکی از روش‌های خاص دهه ۵۰ میلادی است که در آن زمان همراه با دامن بلند و پیراهن آستین کوتاه بسیار رایج بود و آدری هیپورن نقش مهمی در محبوب شدن این سبک داشت. او روش دیگری هم برای بستن روسری داشت و گاهی روسری را دور سر خود می‌بست که حالتی کلاسیک و مدرن به استایل وی می‌داد.

استایل آدری هیپورن استایل آدری هیپورن

کفش باله از کفش‌های شاخص استایل آدری هیپورن

کفش‌های باله به نوع خاصی از کفش تخت گفته می‌شود که بافت نرمی دارد و از کفش رقاصان باله الهام گرفته شده است. این نوع کفش امروزه از محبوب‌ترین انواع کفش تخت است و شاید خیلی‌ها فکر کنند که شروع کفش‌های باله به دهه ۲۰۰۰ و زمان کیت ماس بازمی‌گردد اما آدری هیپورن چندین دهه قبل از کیت ماس این کفش‌ها را چه در فیلم‌ها و چه در استایل روزمره خود مورد استفاده قرار می‌داد چون او یک رقاص باله ماهر و آموزش دیده بود و بدیهی بود که کفش‌های رقص به این سبک جزئی از استایل شخصی وی باشد، کفشی که بعدها به یکی از کفش‌های کلاسیک و ماندگار در دنیای کفش‌های زنانه تبدیل شد.

استایل آدری هیپورن

عینک آفتابی بزرگ از نشانه‌های خاص استایل آدری هیپورن

در هر دوره و هر دهه‌ای فرم و شکل خاصی از عینک‌های آفتابی محبوب می‌شود اما ما دهه ۶۰ را بیشتر به خاطر عینک‌های آفتابی بزرگ با فرم گربه‌ای آن می‌شناسیم که آدری هیپورن نقش مهمی در محبوبیت این عینک‌ها داشت. او علاقه خاصی به عینک آفتابی گربه‌ای داشت و حتی در استایل روزمره خود نیز از این اکسسوری جذاب استفاده می‌کرد. خوشبختانه عینک‌های آفتابی گربه‌ای دوباره مد روز شده‌اند و شما می‌توانید از این عینک‌ها برای ارتقاء استایل آدری هیپورنی خود در عصر مدرن استفاده کنید. مزیت اصلی این عینک‌ها در این است که هر کسی با هر فرم صورتی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

استایل آدری هیپورن

بارانی یکی از لباس‌های اصلی استایل آدری هیپورن

آدری هیپورن علاقه خاصی به استایل کلاسیک داشت و بارها در روی صحنه یا خارج از صحنه فیلم‌ها با لباس‌های کلاسیک مشاهده می‌شد. یکی از محبوب‌ترین لباس‌های کلاسیک استایل آدری هیپورن بارانی بود، بارانی یک لباس ساده و تطبیق پذیر است که همه ویژگی‌های سبک کلاسیک را در خود دارد و حتی اکنون که چندین دهه از دوران طلایی هالیوود می‌گذرد این لباس‌ها مثل روز اول شیک و جدید به نظر می‌رسند. پس اگر می‌خواهید استایل آدری هیپورنی خود را کامل کنید قطعا به یک بارانی کلاسیک در رنگ‌های شیک مثل کرم و شتری و … نیاز خواهید داشت.

استایل آدری هیپورن استایل آدری هیپورن

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)